Samsung LCD 6-serie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LCD 6-serie

Har nettopp kjøpt meg en 40" LCD tv.

Har noen spørsmål som jeg lurer på. Hver gang jeg slår på tv'en så får jeg melding "forvrengt signal" i to sekunder før tv bildet kommer. Alle kanaler fungerer fint så det er egentlig bare de to sekundene som jeg lurer på.

Kan det være at jeg ikke brtuker canal digital sin trippelisolerte antennekabel? kan det være at ruteren jeg har i huset står 20 cm fra tv'en og antennekabelen? skaper denne noen form for interferens?

en annen ting er at når jeg trykker guide så kommer hva som går i alle kanaler og oppe i venstre hjørne skal tv'en fortsatt være synlig. dvs at det jeg så på sist skal vises. Vel, der får jeg bare en symbol som om den loader eller søker etter signal.

har noen tips å komme med?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet

Dette er desverre en ikke ukjent feil på CAM og div samsung modeller. Beste forklaringen jeg har er at tvn bruker tid å laste ned info fra Cam. På de fleste andre CAM tver er det sortbilde helt til bilde kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det.

Så er det en vanlig ting, eller er det spesielt for samsung? du nevner at det er en vanlig feil på samsung tv'er, men du sier også at andre får bare sort skjerm.

Bortsett fra det og det med visning av tv mens GUIDE er på så er jeg meget fornøyd med apparatet

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Samsung 46C655. Den viser også forvrengt signal i 1-2 sekunder når jeg skrur på TVen. Canal Digital kabeltv og Strong CAM.

Det stod også forvrengt signal mens jeg venta på at bilde skulle komme første gang jeg brukte CAM+programkort, så det er bare en melding som vises før systemet har funnet at du faktisk har tilgang på kanalene vil jeg tro. Ingenting å bry seg om, men det er litt unødvendig at Samsung har gjort det på denne måten.

Jeg tror forøvrig forvrengt i Samsung-land betyr kryptert på norsk. Ingen feil med signalet ditt altså.

Jeg har også loade-symbol i venstre hjørne når jeg trykker guide. Det har ikke irritert meg før nå

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er helt vanlig på disse tvene.

Men det er ingen feil . Det skjer mens kortet mottar oppdaterte koder osv fra Canal Digital.

Så istedenfor at man har en dekoder som bruker 20-30 sekunder på å starte opp, så bruker TVen 8 sekunder og så 2 sekunder med "kryptert signal". Stor forbedring .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen.

Da er det bare loadesymbolet som irriterer meg. Det som gjør det hele veldig merkelig er at om jeg trykker GUIDE og har loade-symbolet oppe til venstre og nå trykker på rød knapp "A" som sier Visnmodus så får man opp bildet oppe til venstre. Meget merkelig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •