Sliter med valg av... ei mengde LCD-skjerma (6-8000)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sliter med valg av... ei mengde LCD-skjerma (6-8000)

Har i lengre tid fundert på kjøp av ny tv. Denne veka flyttar eg på hybel, så då byrjar det å haste. I løpet av kvelden greidde eg eigentleg å bestemme meg for ein av desse:
    Samsung LE40C655 (6 879,- netonnet.no)
    Samsung LE40C650/ LE40C652/ LE40C654/ LE40C630 Review
    Sony KDL-40EX500 (6 789,- netonnet.no)
    Sony KDL40EX503/ KDL40EX503U/ KDL-40EX503 Review
    Basert på diverse testar ser det ut som dei er veldig jamn-gode. Lener litt mot Sonyen sidan den verkar å ha betre lyd, men den har til gjengjeld høgare input lag. Er dog usikker på kor mykje det vil merkast på ein PlayStation 3.

...Så klikka eg meg in på netshop sine sider og fann eit par frå LG som verka interessante:
    LG 42LD750N 42" LCD-TV Full HD 200Hz - LG - LCD-TV 40-49" - LG 42LD750N 42" LCD-TV Full HD 200Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Utifrå spesifikasjonane verka den heilt kurant, men eg finn ingen testar av den.
    Den andre eg lurte på var denne LEDen:
    LG 42LE5300 42" LED-TV Full HD 100Hz. - LG - LED-TV 40"-49" - LG 42LE5300 42" LED-TV Full HD 100Hz. - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Litt dyrare, men det er kanskje verdt det? Finner ingen testar på den heller, men den vann ei EISA kåring så då bør den vel vere bra?

TVen må vere god på fotball, lyssterk, ideelt sett ha lite refleksjonar i panelet og den må kunne takle PS3 på ein brukbar måte. Utelukkar G20 fordi den vil vere kopla til ein PC. Så litt hjelp frå nokon som har greie på det hadde vore utruleg stas!

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    42LE5300 er det bare å styre unna. Ikke god lyd, og dårligere bilde enn LCD'ene du har sett på.

Om du drar til nærmeste elkjøp så står sannsynligvis tilsvarende tver utstillt - Sony KDL40EX501 (sort list nederst istedenfor sølvfarget) og LE40C635 (matt panel istedenfor det blanke C655 har).

Da kan du sammenligne. Tvene er nemlig veldig gode - men vidt forskjelige i bildekvalitet. Samsung har et veldig skarpt og klart bilde, Sonyen er mer naturlig. Er bedre lyd på sony'tven, men skal du ha skikkelig lyd så kjøp et anlegg.

Tvene ligger mest sannsynlig på ca 8000,- i butikken, så om du er ærlig og sier at du vurderer å kjøpe på nett da det er billigere, kanskje du får et godt tilbud? Vil uansett anbefale C635 over C655 pga det matte panelet, og EX501 ser bedre ut enn EX500 .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for veldig godt svar. :-D Då utelukkar eg begge frå LG, sidan eg las ein plass at LD750N slit litt med sortnivået.
    Ser på Samsung sine sider at C655 har "Clear Motion Rate", medan C635 har "100 Hz Motion Plus". Nokon forskjell i praksis her, eller er det bare fancy mumbo- jumbo som ikkje har nokon praktisk forskjell? Veit du noko om det er nordiske modellar?
    C635 vart plutseleg jekla vanskeleg å finne. Lefdal har den til 8 995,-. For eit par dagar sidan, hadde dei fleste nettbutikkane den inne til same pris som C655:-P Får ta ein tur innom Elkjøp i morgon, og høyre om dei kan gi meg eit godt tilbod. Takk for tipsa!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C635 skal ligge til 7995,-, den koster det på elkjop.no iallefall. Og lefdal.com

Er ingen forskjell i 100Hz-biten nei, det skal det ikke være. Eneste forskjell er matt panel vs blankt - og så er det "internet@tv" på C655 (facebook, værmelding, børskurser osv...).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Samsung har et veldig skarpt og klart bilde, Sonyen er mer naturlig.
    Er det noe som også gjelder etter justering?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår ikke spørsmålet. Det er mye som kan fjernes av bildeforbedringer og justeringer - men tvene er grunnleggende forskjellig i hvordan man viser bildet. Fjerner du forbedringene så beveger du deg tilbake til start, og det er ikke positivt .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelpa, Alastor. Vart til at eg kjøpte Sony KDL40EX501 til 6995,- på Elkjøp. Vil tru at det må vere eit godt kjøp Har fått kopla til laptopen over HDMI, og er veldig nøgd så langt. Har ikkje fått tukla så mykje med instillingane, men det såg veldig bra ut som standard.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du fikk EX501 til 6995 har du gjort et kongekjøp. Gratulerer!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shnabb
    Mange takk for veldig godt svar. :-D Då utelukkar eg begge frå LG, sidan eg las ein plass at LD750N slit litt med sortnivået.
    Ser på Samsung sine sider at C655 har "Clear Motion Rate", medan C635 har "100 Hz Motion Plus". Nokon forskjell i praksis her, eller er det bare fancy mumbo- jumbo som ikkje har nokon praktisk forskjell? Veit du noko om det er nordiske modellar?
    C635 vart plutseleg jekla vanskeleg å finne. Lefdal har den til 8 995,-. For eit par dagar sidan, hadde dei fleste nettbutikkane den inne til same pris som C655:-P Får ta ein tur innom Elkjøp i morgon, og høyre om dei kan gi meg eit godt tilbod. Takk for tipsa!

jeg har prøvd mange flat skjermer i et halt år nå 5 stk. har det bilt! jeg er ekstremt pirkete og kravstor!
    ( panasonic TX-P42G20 )
    ( SAMSUNG LE4040C635XXE )
    ( LG 42LE530N )
    ( SONY KDL40NX700AEP )
    ( PANASONIC TX-P42G10E)

Jeg klagde på gjenskinn, etterslep mye støy i bilde å dårlig kontrast. haking i raske bevegelser.

akkurat nå kar jeg fodt en LG 42LD750N 200hz kr.8000 sliter ikke med kontrast. nor jeg pakka den opp og kobla den til å begynte å se på dvb-c digitalt kabel tv da fikk jeg hakeslepp! veldig reint bilde med lite støy veldig bra kontrast ikke noe etterslep veldig veldig riktig gjengivelse av farger å lys. det er den desidert beste skjermen jeg har hat. overraskene bra bilder på tv kanaler som ikke er hd å ekstremt bra på hd og blu-ray.

jeg anbefaler LG 42LD750N 200hz på det sterkeste!!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ****, har du utnyttet bytteretten til en butikk i et halvt år? Grattis med da'n.

PS: Fyren her kjøpte seg tv i september .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •