Philips 52PFL5605H, Samsung UE55C6005 eller Sony KDL-52EX700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 52PFL5605H, Samsung UE55C6005 eller Sony KDL-52EX700

Hvilken av disse hadde dere valg og hvorfor?

Philips 52PFL5605H
    Samsung LE55C655
    Samsung UE55C6005
    Sony KDL-52EX700

Brukes til TV titting, filmer, Spille Wii og PS. Har 2 store vinduer i stua. Har en 32 CRT nå og den sliter jeg med å se på om dagen selv om gardiner er dratt for.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Sony 52 ex700, rett ved 2 vinduer. Den er relativt matt, ikke noe sjenanse fra vinduene iallefall. Veldig fornøyd med den både til spilling og tv/blu ray. Bra 100hz teknologi også, eller motion flow som sony kaller det

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt samsung 55c655. Mht lys, så skjønner jeg ikke problemet til deg og andre som skriver at lyset er et problem(les vindu)..For min del ser jeg på tv på hvelden og da er jo mørkt.På dagen og ettermiddagen ser jeg lite på tv. Sikkert delte meninger her. Hvis lyset er viktig, lag et "kinorom"..hvor det ikke er noe vinduer. Eller for morroskyld - ta på deg solbriller.Kanskje det hjelper.. Ikke lett å velge for andre, men følg magefølelsen du.
    Lykke til med valg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med barneTV på morgenen. Sport er ofte om dagen som ski osv.
    Ungene vil kanskje spille litt en lørdag det regner osv. Når blir det mørkt om sommeren da? Vente å se på TV til 22-23 tiden da.

Må jo finnes noen tester av disse TV'ne? Er opptatt av bildet og lyd ikke om jeg liker forman på TV'n. Dermed må man lese litt tester.
    Alle 3 er sikkert bra, men hvem gir best bildet?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Netrom66
    Mht lys, så skjønner jeg ikke problemet til deg og andre som skriver at lyset er et problem(les vindu)..For min del ser jeg på tv på hvelden og da er jo mørkt.På dagen og ettermiddagen ser jeg lite på tv.
    Sport sendes til alle døgnets tider. Og om sommeren der det lyst til langt på natt. Mange har ikke mulighet til å sette av egne TV-rom med blendede vinduer, eller ikke lyst til å stenge penværet ute selv om det er OL.

Har i lengre tid sett etter ny TV, men har ikke greid å bestemme meg, siden ingen forhandlere her omkring har TVer plassert i dagslys, og det ikke er lett å returnere et bomkjøp når man ikke har bil.

Ellers har jeg selv begrenset kandidatene til Philips, Sony og Panasonic. Solide navn med lang tradisjon for kvalitet. Koreanerne har for mange problemprodukter bak seg til at jeg gidder å satse på dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare skyte inn mht lys og refleksjoner. Dere husker disse gamle bokstvene.
    Disse var av typen glass.Masse gjennskinn. Har vi glem det? Ingen som klagde på det med disse tvene.!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de kandidatene du har satt opp ville jeg uten tvil valgt le55c655/675

Subjektiv mening:

Ex700: Litt blass, for mye hakking i bildet ved panoreringer, clouding
    pfl5605: Stygg! Velding blass/dårlig kontrast. Ufatteling stygg fjernkontroll
    c6005: Meget pen, bra sortnivå ( ikke i mørkt rom), men dårlig innsynsvinkel og problemer med clouding
    c655: Ca likt sortnivå som c6005, litt bedre innsynsvinkel og jevnere sortnivå. Billigere enn c6005, men tykkere

Har du mulighet til å gå ned til 50" vil Panasonic G20 eller V20 knuse alle disse kandidatene. Faktisk mindre reflekser i denne enn Samsung sine lcd/led

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Netrom66
    Vil bare skyte inn mht lys og refleksjoner. Dere husker disse gamle bokstvene.
    Disse var av typen glass.Masse gjennskinn. Har vi glem det? Ingen som klagde på det med disse tvene.!!!
    Det var vel fordi det ikke fantes noen bedre alternativer den gangen.
    Alle CRT-skjermer har vel ganske mye refleksjon.
    Ikke dermed sagt at det ikke skapte mye irritasjon, og behov for persienner/lystette gardiner.

Nå som folk har blitt vandt til matte skjermer har nok forventningene til lite refleksjon økt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jokes
    Har du mulighet til å gå ned til 50" vil Panasonic G20 eller V20 knuse alle disse kandidatene. Faktisk mindre reflekser i denne enn Samsung sine lcd/led
    Vil G20 ha mindre refleksjon enn LCD? Hva er erfaringene.
    Hvordan er G20 til spill, fremvisning av bilder fra speilreflekskarera osv?
    Hvordan er det med brennefast bildet i plasma? Hvordan er det om man skal høre på radie gjennom TV. Da er det ikke noe bevegelse i bildet. Hva med tekstTV og hva når man ser vanlig TV. Har jo hele tiden en logo i hjørnene. Dette er kanskje det værste?

Hva med vanlig DVD kvalitet. Plasma eller LED som takler dette best?

Vet ikke om jeg går for 46" eller større enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnet økt bruk av "glassfront" på de nye generasjonene med led/lcd vil mange av disse ha en del refleksjon hvis det er mye vinduer/lys i rommet. "glasset" er der for å gi økt sortnivå og grunnet designtrender.

På mange plasmatver derimot har de gått motsatt vei. Her er dagens modeller bedre enn de var før. Refleksjon har blitt mindre, men ikke borte

Innbrenning er diskutert 1000 ganger før på forumet. Har selv hatt en Pioneer Kuro i to år. Har aldri opplevd noe form for retention/ midlertidig innbrenning. Denne ble brukt til alt.

Hvorfor skulle ikke g20/v20 være like gode til på vanlig dvd. Samme oppløsning som de andre kandidatene. Bare enormt mye bedre farger og kontrast (sortnivå)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Elkjop Megastore i dag. Tittet på G20 og de andere plasmaskjermene. Kunne se gjennskinn av butikken i de.
    Sony 46EX700 og NX700 var mye bedre her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •