Kjøpe 55" fotball TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe 55" fotball TV

Heisann. har fått oppdrag å kjøpe et nytt TV for stefaren min.

Tvet skal helst bare brukes til å se fotball, men kansje også litt tv/film

Hva passer best av lcd LED eller plasma?

Prisklasse kan sikkert være alt fra 0 til 18 000.

Ser at lyd og bilde ga best i test til et panasonic 50" plasma(Fotballfest i HD - Lyd og Bilde) som VM tv, men ble litt usikker når jeg leste alle kommentarende under artikkelen Dessuten er det 5" for lite. Men hvis dere også anbefaler det så kan det være jeg nøyer meg med 50"

Noen som har noen anbefalinger?

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

plasma

Jeg personlig kjøpte plasma fordi jeg mener de er best til fotball.Må si jeg var skuffet over bildet de første dagene,men jo mer jeg har brukt den dess bedre blir bilde.Da særlig på fotball.Nå skal det sies at jeg er ekstremt kritisk til flatskjermer generelt.Stort sett alt er oppskrytt spør du meg.
    Venter på en kalibrerings dvd så håper på enda bedre bilde etter den er brukt.
    Har forresten 42G20 modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo en TXP50VT20E til ca 20k, og det er noe av det beste å oppdrive på markedet om dagen. Men om de siste 5" er viktige kan du jo legge til 3" til å se litt på en PS58C6505 som koster ca 19k. Begge disse er plasma og til fotball er min mening at plasma er best.

Må det være akuratt 55" så begrenser det seg stort sett til LCD/LED. LE55C6XX er et godt tips fra ca 12k og oppover etter hvilken variant du velger. Men sprenger du budsjettet litt så får du jo en 55LE850 til rett over 20k.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en prat med ste-pappa viste det seg at det ikke bare blir til fotball, men også mye tv titting på kveldstid. da er vel kanskje LED mest aktuelt? tror jeg vil gå for LED. men er der enda mye problem med at fotballen "lagger" bortover hvis du har for lav oppdateringsfrekvens eller noe på tven?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sabre
    Du får jo en TXP50VT20E til ca 20k, og det er noe av det beste å oppdrive på markedet om dagen. Men om de siste 5" er viktige kan du jo legge til 3" til å se litt på en PS58C6505 som koster ca 19k. Begge disse er plasma og til fotball er min mening at plasma er best.

Må det være akuratt 55" så begrenser det seg stort sett til LCD/LED. LE55C6XX er et godt tips fra ca 12k og oppover etter hvilken variant du velger. Men sprenger du budsjettet litt så får du jo en 55LE850 til rett over 20k.

Er LG 55LE550 55" Full HD LED-TV med høyt kontrastnivå - TV OG BILDE - LCD, LED og plasma-TV - TV 50 tom og større
    et godt alternativ da? hva er forskjellen på le550 og le850 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil fortsatt anbefale plasma. Til vanlig tvtitting, idrett og film i normalt belyste eller mørke rom er plasmaen i sitt ess.

Hvis du derimot skal ha den i et sterkt belyst rom, kan lcd/led lønne seg da det finnes noen alternativer som har matt overflate slik at du får lite refleksjon i skjermen. Mange foretrekker også lcd/led til spillkonsoller og pc grunnet et noe skarpere bilde, men en god plasma takler dette fint.

LED har fått et noe oppskrytt rykte. Hvis leser tråder om LEDTVer vil du finne at mange klager på clouding. Dette er et fenomen som rammer spessielt kantLED som brukes i mørke rom. Skal du kjøpe LED til filmbruk bør du passe på å få en modell som er bakgrunsbelyst, og aller helst med lokal dimming. LE850 som nevnt er en sånn modell, mens de veldig populære samsungmodellene er kantLED. Vær dog klar over at le850 har en veldig blank overflate og kan gi ganske mye gjennskinn om du lys direkte mot skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er nok kanskje plasma beste alternativ da.

kanskje Panasonic TX-P50G20E THX-Godkjent Plasma-TV med Full HD - TV OG BILDE - LCD, LED og plasma-TV - TV 50 tom og større
    kunne vært noe for dem ?

De er ikke så sinnsykt kresne på bildekvalitet osv, eneste er flimring og det jeg sa om fotballen som lagger.

Har elkjøp/expert/euronics noen gode tilbud? eller vil det i alle tilfeller svare seg å bestille fra netonnet?

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjøpt TXP50V20. Denne finner du til omlag 15-16K i butikk.

5" for lite? Flytt heller sofaen noen CM nærmere.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en stor fordel er at tven ikke krever at du må kalibrere og justere frem gode instillinger, da ingen av oss har peiling på slik. helst at den kommer med de optimale instillingene som standard.

Ser at det er mange forskjellige tver som får mye skryt for sinnsykt bra bildekvalitet, men kritikk for at det krever lang tid å stille inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettop reklameblad fra elkjøp i posten. der har de et LG plasma 60" til 13000 kroner. (60PK250N) Er dette et bra kjøp? ser ikke for meg at kvaliteten er helt på topp siden det er så billig, men kanskej bra nok for folk som ikke er altfor kresne ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett har Samsung sin LED 6005 til 14990, den er 2010 modell. Den har blank overfalte såvidt jeg vet.

Komplett.no - Samsung 55" LED-TV UE55C6005

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde helt glemt hannspree jeg, så takk for at du minte meg på de igjen aleksander. De har jo også andre klassikere som denne:

Men tilbake til fotball og tv...

PK250 er en ok tv det, men det er en tv som helt klart trives i mørke rom. Men med digitale sendinger og et ikke alt for lyst rom er dette mye tv for penga. I et lyst rom vil fargene bli noe blasse og du kan få litt gjennskinn. Stikk i butikken å se på den.

Nå ser jeg at bj-h foreslo txp50v20e, og jeg støtter den anbefalingen .

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bykle
    Fikk nettop reklameblad fra elkjøp i posten. der har de et LG plasma 60" til 13000 kroner. (60PK250N) Er dette et bra kjøp? ser ikke for meg at kvaliteten er helt på topp siden det er så billig, men kanskej bra nok for folk som ikke er altfor kresne ?

Jeg har selv denne tvn og synes den leverer bra bilder til prisen. Klart at den IKKE er på V serien til Pana og 7705 til samsung men den er ikke så veldig langt unna. Maks sort er ca 0.02 cd/m2. Se mine resultater i PK250 tråden. TVn er som nevnt ikke særlig lyssterk men fungerer ok her med 4 m2 vindu på tverr veggen også på dagstid med litt refleksjoner.

Til fotball og litt film/tv som trådstarter ønsker er den meget egnet så fremt den ikke skal ha lys direkte på skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. stikker ut og kikker litt på elkjøp da. takker for alle svar

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Panasonic TX-P50G20. "lillebroren" til den dere anbefalte. 12 lapper måtte jeg ut med, tror foreldra mine kommer til å bli storfornøyde

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •