HD sendinger: 720p? Kan noen hjelpe meg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD sendinger: 720p? Kan noen hjelpe meg?

Har kjøpt meg en TV nr 2 i stua, dvs en Sharp LC-32LE 700S som skal være LED og 100hz. Når jeg trykker info på fjernkontrollen på TV sendinger står det alltid 576p og 50hz. Prøvde meg på HD sendinger til TV2 og NRK, samt Viasat Sport HD, men fremdeles samme info, nemlig 576p og 50hz.

Jeg har BKK fiber og bruker selvsagt HDMI. I tillegg har jeg en Panasonic Plasma (folkeplasmaen, he he) i kjelleren og her ser man enkelt forskjell mellom HD sendinger og vanlige sendinger.

Har også testet TVen på min Blu Ray spiller, og da står det 1080p og 24hz.

Lurer litt på hvorfor det ikke står 100hz i infoen? Samt lurer jeg på hvorfor det ikke står 720p når jeg ser på HD sendinger. Når jeg tester DVD spilleren (oppskalert til 720p) med DVE, så viser infoen 720p og 50hz.

Mulig spørsmålene er dumme, men lurer likevel. Takk for alle innspillops:

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være mulig å stille inn dekoderen til å spille av 720p eller 1080i hvis du har HD dekoder. For å få Tv til å spille av i 100 Hz må du i bilde konfigen på tv'et.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Lurer litt på hvorfor det ikke står 100hz i infoen?
    Riktig som Doc.G sier om utsignalet fra dekoder. Når det gjelder spørsmålet ditt om 100Hz, så er svaret så enkelt at flatskjermens interne konvertering er 100 Hz og vises selvsagt ikke. Det er kun refreshraten på innsignalet som vises...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Har trålet dekoderen til BKK, men finner ikke noen innstilling for 720p og 1080i. Tror jeg skal kontakte dem for å høre.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en HD dekoder?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Er det en HD dekoder?
    He he, ja jeg begynner å lure. Men alle BKK dekodere ifm fiber skal være HD dekodere, ellers så tror jeg ikke jeg hadde fått bilde på HD sendingene, med mindre dekoderen nedskalerer til 576p. Skal sjekke i morgen med BKK, samt melde tilbake her.

Fant ingen steder der man kunne justere for 576p, 720p eller 1080i i menyen

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, ja jeg begynner å lure. Men alle BKK dekodere ifm fiber skal være HD dekodere, ellers så tror jeg ikke jeg hadde fått bilde på HD sendingene, med mindre dekoderen nedskalerer til 576p. Skal sjekke i morgen med BKK, samt melde tilbake her.

Fant ingen steder der man kunne justere for 576p, 720p eller 1080i i menyen
    Jeg har Lyse, på deres dekoder skal man trykke på meny knappen under oppstarten av dekoderen for å kunne velge oppløsning. Det er ingen meny for dette i den "vanlige" menyen. Kanskje BKK har noe lignende? Er BKK medlem av altibox?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Jeg har Lyse, på deres dekoder skal man trykke på meny knappen under oppstarten av dekoderen for å kunne velge oppløsning. Det er ingen meny for dette i den "vanlige" menyen. Kanskje BKK har noe lignende? Er BKK medlem av altibox?
    BKK er medlem av Altibox, ja. Hva må jeg gjøre for å komme inn i denne menyen? Restarte dekoderen, dvs slå den av på baksiden (kutte strømmen)?

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BKK er medlem av Altibox, ja. Hva må jeg gjøre for å komme inn i denne menyen? Restarte dekoderen, dvs slå den av på baksiden (kutte strømmen)?
    Slå den av og på (bak), når den restarter og kommer til to grønne rundinger trykker du på meny knappen, du kommer da til menyen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Slå den av og på (bak), når den restarter og kommer til to grønne rundinger trykker du på meny knappen, du kommer da til menyen.
    Det stemmer. Det var ikke av/på knapp bak, men jeg nappet bare ut strømledningen og satt den inni igjen. Menyen kom opp akkurat som du sa:-D Har ikke fått testet om det er forskjeller mellom 1080i eller 720p, men det er neppe store forskjeller på en 32 tommer, spesielt ikke på TV sendinger som maks er 720p.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •