Hjelp med billig flatskjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med billig flatskjerm

Hei!

Jeg har full hjemmekino i kjelleren - men som familiemann ønsker jeg å ha tilgang til Premier League-sendinger også oppe i stuen. Der har jeg en eldre Panasonic-skjerm som er HD-komtaibel (gjennom component). Problemet er at Canal Digital sin HD-dekoder (den billige - ikke PVR) har ikke component utgang.

Så da har jeg funnet ut at jeg må ha en ny TV oppe samt en HD-dekoder fra Canal Digital til 499. Ønsker derfor tips på en 42-45 tommers flatskjerm som er HD-klar. Dette handler altså bare om å få PL på skjermen - ergo ønsker jeg ikke å bruke veldig mye penger. Helst så billig som mulig! Noen som har tips på modeller som er brukbare?

Mvh
    Snus

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic?

Både 42X20 og 50X20 er billige og svært gode tver til prisen. Disse finner du svært billig på nett. Men jeg ville anbefalt å tatt en kikk på G-modellene før du tar valget.

Edit.

Ser at Elkjøp fører en svært hyggelig pris på 42" X20, om du handler fra nett.

Elkjøp - Panasonic 42" plasma-TV

50" utgaven ligger til ca 7k, mens G modellene ligger rundt 10-12.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic sin TXP42X20 vil være absolutt midt i blinken til dette bruket ja, uten tvil.

Eneste negative måtte være om du har et stort vindu rett ovenfor der tven skal stå, da vil du måtte investere i et sett persienner også .

42X20 får du til 4500,- ferdig levert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Panasonic sin TXP42X20 vil være absolutt midt i blinken til dette bruket ja, uten tvil.

Eneste negative måtte være om du har et stort vindu rett ovenfor der tven skal stå, da vil du måtte investere i et sett persienner også .

42X20 får du til 4500,- ferdig levert.
    Det er akkurat det jeg har. Store vinduer og det kan bli ganske så lyst. Ergo er vel den modellen ikke det beste kjøpet. Men takk for tips. Jeg får se meg litt rundt. Spørsmålet er vel om man ikke må opp noen hakk å kjøpe en TV man kan ha en del år fremover ...

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dumt å legge noe i det nei, spesielt hvis du må ty til LCD grunnet gjennskinn.

Spørsmål; Skal du nå ha en billig eller god tv? Mtp det siste innlegget ble jeg litt forvirret.

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snusboksen
    Det er akkurat det jeg har. Store vinduer og det kan bli ganske så lyst. Ergo er vel den modellen ikke det beste kjøpet. Men takk for tips. Jeg får se meg litt rundt. Spørsmålet er vel om man ikke må opp noen hakk å kjøpe en TV man kan ha en del år fremover ...
    Syns du skrev at du hadde en eldre HD ready Panasonic....er ikke noe verre med den TXP42X20...heller bedre, da den er mere lyssterk enn en gammel plasma

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Janome: Har en HD-kompatibel Panasonic. Uten HDMI-inngang - men takler HD gjennom component-inngangene. Såvidt jeg har skjønt på eksperter gir dette et like godt bilde på en 42 tommer som om det var en HD-ready skjerm med HDMI-inngang. Stemmer dette?

For da er alternativet å kjøpe en PVR HD-dekoder fra Canal Digital. Denne har nemlig component-utgang, det har ikke den billigste HD-mottakeren.

BJ-H: Ja det ble litt forvirrende Begynte å tenke om det var bedre å investere litt når man først kjøpte ny TV. Men dropper nok det.

Satser på en HD-PVR til - hvis den gir godt bilde gjennom componentkablene. Skal ta opp den PVRen jeg har nede og teste i kveld. For dette har jeg ikke greie på - så det må bare sees ...

Mvh
    Snus

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge TVen har støtte for 720p via component, vil du få HD kvalitet.

Men; Du nevner at du har en Panasonic plasmaskjerm stående i stua i dag. Er du plaget av refleksjoner her? Hvis ikke - er som nevnt Panasonic 42X20 et meget godt alternativ - og billig inngang til HD verden.

Edit.
    I dag koster en PVR omlag 3000 kr uansett, og tven blir din for omlag 4500.. absolutt verdt 1500kr!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •