Samsung PS50C7705 vs. Panasonic TX-P50V20E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung PS50C7705 vs. Panasonic TX-P50V20E

Hvilken av disse to anses som å være best? Vet at Samsungen er ganske så ny, og lite info/tester finnes… 3D har jeg ikke behov for. Samsungen trekker i alle fall det lengste strået når det kommer til stilrent design, men hvordan stiller disse to mot hverandre rent bildemessig?

Jeg har ikke sett noen av de live i butikk, men jeg ble mektig imponert over bildekvaliteten og sortnivået til storebror Panasonic TX-P50VT20E. Er VT og ”bare” V samme modellen, foruten annet design og støtte for 3D? Dvs. bildekvaliteten og sortnivået er det samme, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant vel egentlig svaret på mitt eget spørsmål vedr. VT20E vs. V20E etter å ha lest denne testen på Flatpanels.dk

Så konklusjonen er vel dessverre at VT20E og V20E ikke er den samme TV-en (bare uten 3D). Spørsmålet er om den er verdt prisforskjellen opp fra G20E?

I butikk var det i alle fall markant forskjell i farger og sortnivå mellom TX-P50VT20E og Samsung PS50C675 som sto utstilt ved siden av hverandre. Forhåpentligvis (og trolig?) er vel Samsung sin nye 7-serie PS50C7705 noen hakk bedre?

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flatpanels siden har en Samsung inne til testing nå i desse dager...regner med de da også vil komme med en konklusjon på Samsung VS Panasonic som du har som overskrift i denne tråden

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nénmacil
    I butikk var det i alle fall markant forskjell i farger og sortnivå mellom TX-P50VT20E og Samsung PS50C675 som sto utstilt ved siden av hverandre. Forhåpentligvis (og trolig?) er vel Samsung sin nye 7-serie PS50C7705 noen hakk bedre?
    Hei, hvor var det du så PS50C675 utstilt i butikk? Ønsker å se nærmere på denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du,

Jeg så PS50C675 hos Elkjøp Megastore ved Lørenskog. Den sto utstilt ved siden av Panasonic TX-P50VT20E. For å avslutte forumtråden, endte det med at jeg kjøpte PS50C7705.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Da skal jeg ta meg en tur til Lørenskog for å kikke 8)

Gratulerer med ny TV, by the way!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da her jeg vært å hentet min nye Samsung PS50C7705!! Gleder meg til å komme hjem og pakke den ut! Håper den er like feit som mange sier. Da blir det 3D kveld i morgen!
    Noen som vet hva slags batterier som brukes i brillene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung 55" 3D LED-TV UE55C7705

Hører gjerne meninger om denne tvn?
    Har ps3,360 + kabel tv fra GET.
    Jeg lurer på hvordan den er på tv sendinger?
    HD boks fra GET er kanskje et must på så stor tv?

edit: plasma versjon det prates om her ja....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jack Doberman
    Da her jeg vært å hentet min nye Samsung PS50C7705!! Gleder meg til å komme hjem og pakke den ut! Håper den er like feit som mange sier. Da blir det 3D kveld i morgen!
    Noen som vet hva slags batterier som brukes i brillene?
    3V flate batterier, så sånne på nett til 19kr. Og ja den er "feit". Har vært Panasonic fan helt til jeg kjøpte 63" Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CR2025 heter batteriene, men de skal følge med brillene.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clas selger fempakninger med sånne batterier til prisen av en halvliter. Veldig kjekt å ha en sånn pakke liggende i skapet, når brillene går tom for strøm mitt under en film.

Sidenote: Skjønner ikke hvorfor folk kjøper oppladbare briller. De koster mye mer og går du tom for strøm midt i en film må du frem med laderen i minst en time. Å skifte batteri er nærmest gratis og tar under et minutt...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar! Er meget fornøyd med bilde! 8)

Eneste jeg har opplevd er at det er ganske mye retention. Er det noen som har opplevd dette? Sleit litt med med TV2 logoen oppe i hjørnet en stund. Fikk tips fra bl.a. "Pjukern" om at jeg skulle kjøre den anti innbrenningsfunksjonen. Fungerte fint men det er litt antydning igjen så jeg skal prøve en gang til.

finnes det en "liste" eller har noen en oversikt over innstillinger for å gjøre bilde optimalt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke vært plaget av retention i særlig grad på min tv, men jeg merket litt til det i begynnelsen før jeg kjørte "anti burn-in" DVD.

Men jeg har et annet problem som jeg lurer på om andre med samme TV opplever? Fra tid til annen opplever jeg at deler av bildet midt på skjermen "henger/fryser" i et 1-2 sekunder før alt blir normalt igjen.

Nå har jeg riktig nok ikke sjekket om problemet kun gjelder tv-sendinger, eller om det gjelder ved f.eks. DVD-avspilling i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Anti burn-in" DVD..... Hvor fikk du tak i det? Dette høres ut som om jeg må få tak i! Dyrt?

Jeg har opplevd et par ganger at bilde henger slik du nevner men ikke på film. Kun TV-sendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD-en er gratis og kan lastes ned som image fil her. Tror faktisk jeg kom over den i dette forumet, eller var det kanskje på Flatpanels.dk ?

Litt interessant at flere opplever samme problem som meg, det er litt irriterende i grunn. Jeg vet ikke om det har noen betydning, men jeg benytter i alle fall en CA-modul fra Canal Digital ved tv titting.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •