Samsung PS63C7705 vs LG 55LE850N

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung PS63C7705 vs LG 55LE850N

Jeg har vel kommet frem til at valget står mellom disse to TV'ene. Jeg har en 3 år ++ gammel 42" Panasonic plasma fra før, og jeg synes 50" blir hakket for lite siden jeg ønsker meg noe mye større enn jeg har. Jeg har stor nok stue for 63 tommeren, men 55" er nok litt mer passe. Prismessig skiller det ikke så mye på disse to, men man får vel mer TV for pengene med Samsung sin hvis man tenker på pris/tommer.

LG sin LED har jo vært beryktet for å slite med refleksjoner, men det er folk som sier at problemet er noe overdrevet. Min gamle Panasonic har også glass i fronten som reflekterer mye lys. Midt på dagen når det er mye lys i stua mi så kan jeg speile meg i den, men jeg har aldri brydd meg om det siden jeg ser mest film/TV om kvelden da det er mørkere. Jeg kan vel da anta at refleksjoner i 55LE850N ikke vil plage meg noe mer?

3D funksjonalitet bryr jeg meg lite om. Naturlige farger og sort nivå er jeg mer opptatt av. Den til LG har iallefall et konge sort nivå, og det betyr mye for meg. Samsung sin plasma har sikkert mer enn akseptabelt sort nivå, men jeg er litt mer skeptisk her. Så har man jo det med strømforbruk da. En plasma på 63 tommer trekker vel over dobbelt så mye strøm som det 55 tommer LED'n til LG tipper jeg, og klart at dette betyr noe da.

PS : Jeg skal også ha en PC tilkoblet om det betyr noe for hva folket anbefaler meg. (filmer i mkv format)

Hva vil dere anbefale meg? Alle meninger taes imot
    Vanskelig å bestemme seg når det er så mye penger med i bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ha denne Samsungen selv, og anbefaler den. Har lest mye negativt om lg-skjermer, og Samsung-skjermen er jo størst også

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du anbefaler samsung fordi du selv skal kjøpe den, og fraråder LG pga det jungeltelegrafen har anbefalt deg?

Jaha.

Test av LE850 der den får kjempekritikk:

LG LE850N test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har peiling?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG skjermen er kanon bra den. Jeg personlig har ikke helt troa på LED pga plasma gir flottere mere naturlige farger.

Jeg skulle tidligere gå for denne LG skjermen men i og med at plasma er bedre enn LED går jeg for 7705 (50") samt 3d skader ikke.

Når det gjelder refleksjonene så har jeg ingen anelse. Kommer ann på hvor den skal stå i stua og vinduer/lys osv. Trenger ikke være et problem.
    Sjekket 850 i butikk og gjennskinnet er ganske tydlig.

Jeg går for 7705 pga plasma, 3d og utrolig gode omtaler her på forumet.
    Samme hva du går for så får du en bra tv her, men LGen er vel endel dyrere.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk for LE850N og får den til uka. Jeg ser uansett mest TV/film i et mørkt rom, så satser på at det går bra. Min gamle plasma kan jeg speile meg i når det er på det lyseste på dagen, men selv da plager det meg ikke. På kvelden er det et ikke tema. Tviler på at den til LG er verre. Om den skulle være det, så har jeg 30 dager på å bytte om til en annen TV, og skulle jeg måtte det blir det nok 7705'n til Samsung i 50".

Jeg er jo egentlig fornøyd med bildekvaliteten på min 3 år gamle Panasonic 42" plasma som jeg har fra før jeg, men vil ha større TV, samt et litt bedre sort nivå. Dette får jeg i bøtter og spann med LE850N. Krysser fingrene for at jeg blir fornøyd!

Edit : Jeg skal også koble en PC til, så innbrenning er helst noe jeg ikke vil tenke på, så det er også en grunn til at jeg ikke valgte plasma. Men innbrenning på de nye plasma TV'ene som 7705 burde ikke by på et problem sikkert da menne.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo jeg Samsung PS63C7705 og dette er jo merket av dette faktum. Ja, når det er lyst og du har mange, store og reflekterende vinduer, vil det være merkbare refleksjoner. Men ærlig talt, jeg merker refleksjoner i så fall i min LCD skjerm PC også da. Så det fins da ingen imunitet. Så handler det litt hva man er vant med fra før. Ikke glem at snart er det høst:twisted:
    Når mørket faller på vil de fleste skjermer vise sort, men plasma vil være litt dyktigere på dette i mørke rom enn LCD. Du ser selvsakt helst tv kl 12 på dagen, eller
    Dette med sortnivå handler også om hvor godt detaljer i det sorte, grånyanser om du vil, vises.
    Vel jeg trives godt med min plasma, og enda bedre siden jeg vet den er 3D kompatibel. En trygghet at man har i alle fall fått med seg det meste, uansett hva fremtiden bringer.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan så ikke at du hadde godt for LG, håper du blir fornøyd i alle fall. Tro meg når jeg sier at det blir aldri for stort. Har aldri hørt om noen som i ettertid har kjøpt seg en mindre skjerm fordi den første var så stor. Det er heller omvendt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Nå har jo jeg Samsung PS63C7705 og dette er jo merket av dette faktum. Ja, når det er lyst og du har mange, store og reflekterende vinduer, vil det være merkbare refleksjoner. Men ærlig talt, jeg merker refleksjoner i så fall i min LCD skjerm PC også da. Så det fins da ingen imunitet. Så handler det litt hva man er vant med fra før. Ikke glem at snart er det høst:twisted:
    Når mørket faller på vil de fleste skjermer vise sort, men plasma vil være litt dyktigere på dette i mørke rom enn LCD. Du ser selvsakt helst tv kl 12 på dagen, eller
    Dette med sortnivå handler også om hvor godt detaljer i det sorte, grånyanser om du vil, vises.
    Vel jeg trives godt med min plasma, og enda bedre siden jeg vet den er 3D kompatibel. En trygghet at man har i alle fall fått med seg det meste, uansett hva fremtiden bringer.
    Kunne du sagt litt om håndteringen av SD sendinger på denne skjermen?
    Jeg sitter i dag med en 46" Philips 9704 på i underkant av 3 meters sitteavstand, synes egentlig at størrelsen er perfekt når det gjelder vanlig tv titting, men på film vil man jo alltid ha større bilde. Bruker GET HD PVR boksen, så signalet inn er iallefall greit med HDMI overføring.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Kunne du sagt litt om håndteringen av SD sendinger på denne skjermen?
    Jeg sitter i dag med en 46" Philips 9704 på i underkant av 3 meters sitteavstand, synes egentlig at størrelsen er perfekt når det gjelder vanlig tv titting, men på film vil man jo alltid ha større bilde. Bruker GET HD PVR boksen, så signalet inn er iallefall greit med HDMI overføring.
    Før denne skjermen hadde jeg Panasonic sin PV60/62(720P oppløst). Forbedringene, også på SD sendinger er formidabel. Jeg har CD sin HDPVR og dette fungerer meget godt syns jeg. Panasonicen hadde tendenser til farge graderinger. Dette er minimalisert om enn helt borte fra denne Samsung plasmaen. Forskjellen mellom HD sendinger og SD sendinger er blitt mindre føler jeg, men det er dog selvsagt fremdeles forskjell.

Det beste er den vanvittige skarpheten jeg opplever via denne skjermen. Dog på godt og vondt.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, vet ikke om dette hjelper noe. Husk at denne BD har ikke det beste sortnivå...
    Samsung PS63C7705 vs LG 55LE850N-nightwish-1-jpg
    Samsung PS63C7705 vs LG 55LE850N-nightwish-2-jpg
    Samsung PS63C7705 vs LG 55LE850N-nightwish2-jpg
    Så ærlig som mulig og med de begrensinger som fins via internett.....

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotja : Jøss har du også eid en Panasonic TH-42PV60EH?
    Jeg skal prøve å få solgt min til 2000-2500 kr. Tror du det går an?

Jeg ser som sagt lite TV på dagtid. Blir som regel fra 7 om kvelden. Dessuten finnes det måter å gjøre stua mi enda mørkere enn den er nå hvis jeg skulle være plaget av refleksjoner.

Jeg kommer tilbake her med erfaringer og kanskje en minitest når jeg har lekt med meg min LG til uka en gang.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Rotja : Jøss har du også eid en Panasonic TH-42PV60EH?
    Jeg skal prøve å få solgt min til 2000-2500 kr. Tror du det går an?

Jeg ser som sagt lite TV på dagtid. Blir som regel fra 7 om kvelden. Dessuten finnes det måter å gjøre stua mi enda mørkere enn den er nå hvis jeg skulle være plaget av refleksjoner.

Jeg kommer tilbake her med erfaringer og kanskje en minitest når jeg har lekt med meg min LG til uka en gang.
    Fikk min solgt for 1800:evil:
    Kom gjerne med en test av din LG

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, hva skjedde med mini testen av lg'en?

Jeg har selv kjøpt meg ps63c7705, men er spent på om jeg gjorde rett valg.
    Venter ennå på den så har ikke fått testet den

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har ligget på forumet her en stund...men ikke i denne tråden
    Hvis jeg skulle kjøpt TV i dag, så hadde det vært en PS63C7705. (jeg sendte LG'n i retur)

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du kjøpte ikke tv alligevell. Trodde du sko gå for samsungen hvis det ikke ble lg'en?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo...jeg kjøpte LG LE850N, men jeg returnerte den siden jeg ikke var fornøyd nok med den. Samsung'en var for dyr for meg (egentlig var LG'n også det). Jeg måtte låne penger, som nå er tilbakebetalt. Blir ikke ny TV på meg på en stund.

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du skal ha TVen på veggen med slim veggfeste,, ville jeg IKKE hatt LG.. Skulle ikke tro at LG har hjerne når dem lager tilkoblingene som de gjør. Samsung all the way!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lolas
    Dersom du skal ha TVen på veggen med slim veggfeste,, ville jeg IKKE hatt LG.. Skulle ikke tro at LG har hjerne når dem lager tilkoblingene som de gjør. Samsung all the way!
    Merket dette når jeg monterte min LG på vanlig feste-men brukte vinkel HDMI så var "problemet" løst Ville selv tatt LG LE850/950 over alle dagens Samsung LED-LCD selv pga bildekvalitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •