Sony Bravia HX900 - Intelligent Dynamic Full LED - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 111
    Newcomer Stickan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har fått min 46" HX 900 i stua nå..........
    I testen i Hjemmekino 07/2010 ble det referert til : "man kan via et lite tilleggsprogram på PC overføre videolinker direkte til TV'en".

Noen som vet hva slags tilleggsprogram ? Navn ? Evt. link ?

StigL

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Takk, Audiot !
    Hvordan går det med tv-valget ditt ?
    HX900 er favoritten, men har enda ikke fått sett den live, og det bør man vel gjøre. Irriterende at denne er så utilgjengelig! Venter på melding fra Sony Center i Bergen.....Og så må det måles litt på veggen om det går an med en 52", selv om det er 46" jeg antar er mest aktuell.

....innlegg som er slettet og greier, her har jeg tydeligvis gått glipp av litt damp !

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en test som gir SONY KDL-46HX900 "topp review".

RECOMMENDED SETTINGS for SONY KDL-46HX900:

The “Out-of-the-box” settings looks pretty good, although switching to the Cinema mode delivers a better picture that will appeal to purists. In fact, in that mode the set matches, to an extremely close degree, the typical performance found from a bona fide HD studio monitor, scoring very high on the test bench.

• Color: 45
    • Hue: 0
    • Sharpness: 50
    • Picture Mode: Cinema (Sony calls their picture mode Scene)
    • Backlight: 5 (or higher if the 3D image is too dim)
    • Color Temp: Warm2
    • Gamma: -1 (measures 2.18)
    • HD size (pixel-to-pixel): Full Pixel
    • Noise Reduction: Off
    • MPEG Noise Reduction: Off
    • MotionFlow: Standard
    • CineMotion: Auto 1
    • Black Correction: Off
    • Advanced Contrast Enhancement: Off
    • LED Dynamic Contrast: Off
    • Auto Light Limiter: Off
    • Live Color: Off
    • Detail Enhancement: Off
    • Edge Enhancement: Off

While the out-of-the-box Standard picture mode has many of the above functions active, switching over to the Cinema scene/mode disables most of them. That’s the place to start, and then over time users can see whether or not some modes do any good (or harm, which is usually the case with so-called picture enhancements).

Sony Bravia XBR-46HX909 LED-Backlit LCD 3DTV (TPV 94) | AVguide

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og her litt skryt fra en bruker på avforums:

"I think this tv is just fantastic with my only real complaint being it's size, but it knocks spots off the VT20 and LGLX9900 I tried before. So even if Sony do bring out the next model sooner than expected I am happy with my purchase, the only thing that would stick in my throat would be the high price Sony are charging for a tv that would soon be replaced with a newer model.

For me though this is the best tv I have ever owned (and I have owned a few!!!!).

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stickan
    Har fått min 46" HX 900 i stua nå..........
    I testen i Hjemmekino 07/2010 ble det referert til : "man kan via et lite tilleggsprogram på PC overføre videolinker direkte til TV'en".

Noen som vet hva slags tilleggsprogram ? Navn ? Evt. link ?

StigL
    det er sikkert et media server program de mener, finnes flere forskjellige men du skal få mediaplayer i windows til å streame eller Nero MediaHome 4 og mange andre...
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Micro review

Da har jeg hatt min 46" hx900 i en drøy uke. Må si jeg er generelt veldig fornøyd med tv'en. Har sett endel tv, noen full hd filmer og mye pc bruk.
    Synes billedkvaliteten er fantastisk til alt, og bruker for det meste den automatiske lysjusteringen.
    Har kun sett antydning til clouding når det er et lite, lyst motiv på en helt svart bakgrunn, ellers er ikke dette noe problem. Menyen er ikke alltid så responsiv som jeg skulle ønske, men håper dette kan forbedres ved sw oppdateringer. At de fleste kontaktene peker bakover, synes jeg er helt utrolig idiotisk. Veggstativet (unicol utm), bygger bare 7,5 mm bak tv'en og gir liten plass til kontakter. Heldigvis er det 2 hdmi kontakter på siden, og sammen med flate hdmi 1,4 kabler til reciever og tuner, går dette bra. lyden fra tv'en er bedre enn de fleste flatskjermer, men ikke wow. Fjernkontrollen er stor uten dedikerte kildevalg-knapper, men med lys og av/på knapp på baksiden?!?! Valgte delvis denne skjermen pga. antirefleksjon glasset denne skjermen har. Vi har store vinduer bak sofaen, og det er fremdeles refleksjoner i tv'en, men ikke noe i nærheten så mye som i samsung sine led skjermer. Refleksjonene er liksom litt diffuse, noe som ikke gjør dem så plagsomme.

Skjermen kan absolutt anbefales. Bildene formelig spretter ut av skjermen og ser utrolig bra ut. Har kun prøvd 3d som tv'en har generert. Dette fungerte ganske bra, men gleder meg til å se ekte 3d fra blueray. Håper vi snart kan se 3d filmer fra pc'en.

Største problemet nå er om filmen skal sees på projektoren (Epson tw2000) eller på tv'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlagt noen bilder fra Blu-ray på Sony KDL-46HX900. En utrolig bra skjerm (!):

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å kikka på den på Sony senteret her i Skien. Jeg synes sort var litt blåaktig jeg da...og den sliter med refleksjoner som de fleste nye TV'er gjør.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å kikka på den på Sony senteret her i Skien. Jeg synes sort var litt blåaktig jeg da...og den sliter med refleksjoner som de fleste nye TV'er gjør.
    Akkurat det skjønner jeg ikke. Den er ikke i nærheten av å ha refleksjonene til LG 47LE850N eller feks. Panasonic TX-P37PX20E som jeg har på soverommet. Den kan nok se litt blåaktig ut i det sorte fra siden, men rett foran kan ihvertfall ikke jeg se dette.

Når det er sagt; Det er svært mange skjermer som er kjøligere i området 0-20 IRE enn i det resterende området (20-100 IRE).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri lagt merke til at det svarte ser blått ut. Vi heller si at det er så svart at det er vanskelig å se overgangen til den svarte rammen rundt bildet.
    Noen andre enn meg som synes menyen er litt treig?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda. Enig med deg. Menyen er litt treig. Men det klarer jeg å leve med, for det er ikke så ofte jeg er innom der. Ellers synes jeg det er et knallbilde på denne TV'n. Angrer ikke et sekund på dette kjøpet, selv om det ble en litt mer kostbar TV enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. et spennende og lekkert tv. Dere som har det, hvordan er innsynsvinkelen på dette?
    Frøkna bryr seg ikke om sweetspot og pleier se tv fra siden

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har eiet denne TV'en i 46" en uke. Er veldig fornøyd. Sortnivå, detaljer og dynamikk er veldig bra. Prøvde internett og Youtube her en dag. Siden oppløsning på HD material her ikke er alltid fulkomment kan du zoome ut bilde i TV'en for å få ett penere bilde. Da får du en stor sort ramme rundt bilde og det er ikke lett å se forskjell på TV ramme og den sorte delen av skjermen! Koplet optisk til receiver for internett lyd. Høytaler innebygget er greit nok for nyhetssendinger. Venter med 3D briller og transmitter til prisene er mer fornuftige. Er kommet noen med universelle briller.
    Se her. XpanD - Universal 3D Glasses

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innsynsvinkel

Prøvde å sjekke innsynsvinkelen siden jeg likevel sitter foran tv'en og nørder.
    Beveget meg ut til ca 140 grader og synes bildet fremdeles så helt fint ut. Sikkert mange med høyere krav enn meg, men jeg hadde ikke hatt noe problem å se tv fra denne vinkelen. Bildet ble kanskje litt mer uskarpt, men synes ikke det mistet så mye lys. Mulig resultatet blir dårligere i mørke scener.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toreddy
    Prøvde å sjekke innsynsvinkelen siden jeg likevel sitter foran tv'en og nørder.
    Beveget meg ut til ca 140 grader og synes bildet fremdeles så helt fint ut. Sikkert mange med høyere krav enn meg, men jeg hadde ikke hatt noe problem å se tv fra denne vinkelen. Bildet ble kanskje litt mer uskarpt, men synes ikke det mistet så mye lys. Mulig resultatet blir dårligere i mørke scener.
    Takk for info. ca 140 grader bør holde mer en nok og sortnivå er det kun jeg som bryr meg om :-)
    Dette tv skal jeg jammen ta en nærmere titt på

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har 46HX900. Stemmer det at det følger med noen 3d-filmer? "Cloudy With A Chance Of Meatballs" og en demo disc?

Har selv forhåndsbestilt 52HX900, begynner å bli en smule lei av å vente nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fulgte desverre ikke med noen 3d film med min 46".
    Gleder med til å prøve orntlig 3d på denne tv'en. Sitter og lurer på om det bør blir bluerayspiller eller en ps3. Prisen er ca den samme, og nå kommer jo ps3 spill i 3d også... Ser at også ATI sine skjermkort kommer med 3d støtte og hdmi 1.4 i sin nye hd6000 serie. Ser for meg en skjermkort oppgradering i htpc'en i nærmeste fremtid....

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke sånn at HX serien kun er 3d "klar" og at man må kjøpe et 3d kit i tillegg?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    O glede! Da har jeg fått bekreftet at 1 stk 52HX900, 2 par 3D-briller, 1 3D sender er på lager og vil ankomme meg neste uke. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    O glede! Da har jeg fått bekreftet at 1 stk 52HX900, 2 par 3D-briller, 1 3D sender er på lager og vil ankomme meg neste uke.
    Gled deg! Du har noe godt i vente....

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •