Sony Bravia HX900 - Intelligent Dynamic Full LED - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 111
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Noen som vet om steder i Oslo området hvor man kan se denne tv'en utstillt?
    De har den på Serviceavdelingen på Kalbakken, men om de har den utstilt eller ikke vet jeg ikke enda. Skal ta en tur innom der nå i lunsjen for sjekke selv :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiot
    Og en slik LCD-LED tv lager ikke rare summelyder / viftestøy etc som man leser så mye om for plasma ??? ( vel og merke er det nok slik at enkelte hører slikt litt lett :-D )
    Nei, det kommer ikke noen rare lyder fra min. :smile:

btw.
    Her er en test:
    Sony Bravia KDL-52HX903 review - TV reviews - TrustedReviews

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TommyL
    De har den på Serviceavdelingen på Kalbakken, men om de har den utstilt eller ikke vet jeg ikke enda. Skal ta en tur innom der nå i lunsjen for sjekke selv :-)
    Det var ikke HX900 de hadde fått allikevel, det var 60" LX900. Fikk sett litt på den i 3D. Det første som slo meg var at det var utrolig skuffende å se så mye bakgrunnslys i fra hjørnene på skjermen. Med mørk bakgrunn på bildet så må jeg si at det er første gang jeg ser dette så tydelig, nå rørte jeg riktig nok ikke noen innstillinger etc. men kan ikke se for meg at man kan justere vekk noe som var så tydelig.

Rommet var mørklagt, men jeg hadde håpet at det var fremskritt å spore når det gjelder kant led.

Da er det vel bare å fortsatt vente på HX900 :-)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synd sony priserer seg ut av konkuransen mot samsung, mindre og dyrere en samsung sine 55" 3d skjermer og sony sin 60" 3d er oppe i 40k
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    synd sony priserer seg ut av konkuransen mot samsung, mindre og dyrere en samsung sine 55" 3d skjermer og sony sin 60" 3d er oppe i 40k
    I følge Serviceavdelingen var veil pris på LX900 (60") 36k
    52" skulle ha veil pris på ca. 30k

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skoda har alltid vært billigere enn Audi, sånn er det bare

Sony kommer med flere 3D-skjermer, som helt sikkert vil konkurrere med Samsung på pris. HX900 er en av få virkelige high-end skjermer på markedet. Ingen av dagens Samsungskjermer er det, selv om 8705 er et meget godt forsøk til kant-led å være.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Skoda har alltid vært billigere enn Audi, sånn er det bare

Sony kommer med flere 3D-skjermer, som helt sikkert vil konkurrere med Samsung på pris. HX900 er en av få virkelige high-end skjermer på markedet. Ingen av dagens Samsungskjermer er det, selv om 8705 er et meget godt forsøk til kant-led å være.
    skoda er da en fin og stabil bil, mer enn hva man kan si om audi:twisted:
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skoda er da en fin og stabil bil, mer enn hva man kan si om audi:twisted:
    +1!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste skjønte nok analogien i mitt budskap.

Samsungs suksessformel er ikke først og fremst å lage den aller beste TV-en , men å lage modeller som har den beste miksen mellom bildekvalitet, pris og ikke minst design. Alle synes jo at en TV som bare er 3cm tykk er en ekstremt tynn TV som setter malen. Mange glemmer at det samme året lagde en annen produsent en TV som kun målte 9,9mm i dybden. Igjen, problemet var ytelse og design kontra pris. Den nøtten har Samsung knekt på en forbildelig måte.
    Mitt poeng er i allefall at HX900 er en bedre TV en samtlige av årets Samsungmodeller, men det kommer en høyere prislapp med denne ytelsen. Enten så man godta dette for å få denne ekstra ytelsen, eller så kan man se seg fornøyd med andre modeller som kommer til en lavere pris og bildekvalitet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av force
    Et par oppdateringer:

Jeg har nå kommet til den konklusjonen at det ikke er noen som helst grunn til å måle sortnivå på denne tv'en. For i praksis så er sort rett og slett sort. Jeg er helt enig med WhatHiFi? når de skriver: "blacks that are so deep it’s nigh-on impossible to judge where the screen ends and the midnight-black bezel begins". Bare for å prøve så slo jeg av alt lys i stua (noe jeg ikke pleier å gjøre). Måtte da sette ned bakgr. belysningen til 1. Jeg kunne da ikke se overgangen mellom de sorte feltene på filmen og ramma rundt. Og for en kontrast det var i bildene !! Helt fantastisk. Etter min foreløpige mening så slår denne tv'en også Kuro. :twisted:

Lyden i tv'en overrasker meg positivt. Den er bedre enn i mange andre flat-tv'er. Det er faktisk også litt bass her, noe som er sjelden vare. Uten å kjenne det tekniske, så vil jeg si at det høres ut som Sony har plassert en slags "micro sub" i Tv'et. Ikke noe brumlebass, men den går faktisk ganske dypt til tider. Altså helt ok lyd, men langt fra noen erstatning for et eksternt surround-anlegg

Jeg har bare hatt denne tv'en i noen dager, så det er ennå litt for tidlig med en endelig konklusjon. Men foreløpig så må jeg si at den ligger ganske godt an til "den beste TV'en jeg noengang har sett" - prisen.
    TVILER på at denne tv`n slår kuro...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var altså sant dette med prøveløslatelsen. Velkommen ut

Fra spøk til revolver. Kuro både var og er en fantastisk skjerm som står seg godt den dag i dag, men på et eller annet tidspunkt så må man gå videre. Har man ingen interesse for 3D så hadde heller ikke jeg vurdert å bytte ut en KRP Pioneer
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sony har ikke kommet noe bedre ut en andre 3dtv'er i testene, sliter med crosstalk som alle andre lcd/led 3dtv'er, og det har ikke vært noe samsvar mellom pris/kvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sony har ikke kommet noe bedre ut en andre 3dtv'er i testene, sliter med crosstalk som alle andre lcd/led 3dtv'er, og det har ikke vært noe samsvar mellom pris/kvalitet.
    "3d" interesserer meg midt i ryggen. Jeg er interessert i om denne tven er god til 2d..

-k

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HX900 er klart den LCD-modellen med 3D som har minst problemer med crosstalk på markedet i dag.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke HX900 de hadde fått allikevel, det var 60" LX900. Fikk sett litt på den i 3D. Det første som slo meg var at det var utrolig skuffende å se så mye bakgrunnslys i fra hjørnene på skjermen. Med mørk bakgrunn på bildet så må jeg si at det er første gang jeg ser dette så tydelig, nå rørte jeg riktig nok ikke noen innstillinger etc. men kan ikke se for meg at man kan justere vekk noe som var så tydelig.
    Det er ulempen med EDGE-LED, som HX900 heldigvis IKKE har.

"3d" interesserer meg midt i ryggen. Jeg er interessert i om denne tven er god til 2d..
    Samme her. Og det ser ut til at HX900 er veldig bra på 2D, om en skal tro de testene som nå finnes på skjermen. Eneste ulempen med denne skjermen (bortsett fra prisen -foreløpig) er vel egentlig den litt snevre innsynsvinkel, f.eks. sammenliknet med LG 850N.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Samme her. Og det ser ut til at HX900 er veldig bra på 2D, om en skal tro de testene som nå finnes på skjermen. Eneste ulempen med denne skjermen (bortsett fra prisen -foreløpig) er vel egentlig den litt snevre innsynsvinkel, f.eks. sammenliknet med LG 850N.
    Jeg har to spørsmål:
    "Dynamisk bakbelysning" foreslås skrudd av på lcd-skjermer med lysrør fordi det samtidig endrer fargetemperaturen og klusser til kalibrering. Gjelder dette punktet også LED-bakbelysning, eller er det ikke noe å bekymre seg over?

Jeg bruker HTPC som primære bildekilde. Ut fra testen på avforums.com så kan det se ut som om Sony er lite interessert i PC-brukere (!). Er det noen som har tilgang til tv-en som kan lese ut EDID så vi får se hva den faktisk aksepterer som input-format? 1080p24, 1080p50 og 1080p60 (med og uten 1000/1001-faktorer) er vel tilstrekkelig.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    TVILER på at denne tv`n slår kuro...
    Har du noen begrunnelse for det ? Har du i det hele tatt sett den ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg har to spørsmål:
    "Dynamisk bakbelysning" foreslås skrudd av på lcd-skjermer med lysrør fordi det samtidig endrer fargetemperaturen og klusser til kalibrering. Gjelder dette punktet også LED-bakbelysning, eller er det ikke noe å bekymre seg over?
    Lokal dimming er noe annet enn dynamisk bakbelysning som noen "vanlige" lcd'er har og som dimmer hele skjermen på en gang. Det kan være veldig generende.

Så hvis jeg forstår deg riktig, tror jeg ikke dette er noe å bekymre seg over. Da hadde det sikkert vært omtalt på de amerikanske forumene allerede. Lokal dimming systemet på denne tv'en får stort sett bare skryt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Lokal dimming er noe annet enn dynamisk bakbelysning som noen "vanlige" lcd'er har og som dimmer hele skjermen på en gang. Det kan være veldig generende.

Så hvis jeg forstår deg riktig, tror jeg ikke dette er noe å bekymre seg over. Da hadde det sikkert vært omtalt på de amerikanske forumene allerede. Lokal dimming systemet på denne tv'en får stort sett bare skryt.
    Jeg tror at du misforstår spørsmålet mitt. Jeg vet hva lokal dimming er, og har hatt lyst på det siden første gang jeg hørte om brightside-skjermene.

Spørsmålet er altså hvorvidt LED i likhet med lysrør endrer farge-temperaturen når lysstyrken endres.

Kalibrering av skjermer er for de få, og selv på amerikanske forum er det en liten andel som driver med sånt.
    Dell UltraSharp U2711: Quality has a Price - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News
    We're not interested in dynamic contrast, so we used the Adobe RGB setting for the results below. For those that are wondering, the reason we don't like dynamic contrast is that CCFL backlights take time to settle in and provide a consistent output, and if a display is constantly modifying the backlight level you won't get accurate colors.
    -k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, du kan ikke generalisere på denne måten. Det finnes skjermer der LED back-light påvirker fargetemperaturen. Det finnes også eksempler på skjermer som får en varmere fargetemperatur etter at skjermen har stått på en stund (altså som følge av at den er blitt fysisk varm!).

Hvorvidt dette gjelder Sony HX900 er så vidt jeg kan se ikke avklart på noe forum. Jeg ville nok blitt noe forundret om ingeniørene hos Sony ikke har tatt høyde for dette på topp-modellen HX900, men kanskje Jørn Finnerud kan svare på dette?

Han er vel en av de få i Norge som har prøvd denne skjermen og som kanskje har fått tatt noen målinger på ulike parametre.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •