Kikker på ny tv (37"-42") og er interessert i å høre andres erfaringer. Har i utganspunktet tenkt å bruke 5-7000, men kan strekke meg noe over det hvis det er snakk om et veldig godt kjøp og mye tv for pengene. Har begrensede erfaringer med flatskjerm, første gang jeg kjøper nå.

Jeg har vært rundt å kikket litt i butikker rundtforbi, og spurt litt. Fått veldig sprikende råd fra selgere, og har vel et generelt inntrykk av at det er andre ting som er viktigere for dem enn å selge den tven som passer best til mine behov.

Bruksområder: En del film, mye sport, noe ps3 og vanlig tv-titting. Viktigst med godt bilde på film og sport.

Etter å ha kikket litt her og der, vil jeg oppsummere det inntrykket jeg har fått slik:

- Jeg synes plasma virker å ha generelt mer behagelig bilde enn lcd, mens lcd gjerne har skarpere oppløsning.
- Fikk et inntrykk av at Panasonic hadde et godt og behagelig bilde på plasmatver, mens samsung virket vassest på lcd

Jeg har ikke mye erfaring med dette, så har ikke noen klart definerte kriterier jeg går etter, og inntrykket mitt baserer seg sikkert en del på magefølelse

Vil gjerne høre hva slags erfaringer folk har, gjerne om noen har erfaring med de nyeste plasmamodellene til panasonic i den prisklassen. Og kom gjerne med konkrete tips på evt andre tver.