Valgets kvaler, Panasonic eller PK550 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bildekvaliteten er bra når en tar prisen tatt i betraktning!
    Bildene er ikke super skarpe pga størrelsen 60" men anbefaler sterkt å bruke ISF1/2 elller kino modusene-de andre bilde modusene er ikke noe særlig.
    Iflg flere kilder så bruker LG samme panel i alle sine 60" å det går og "oppgradere" PK250 til THX mode(PK550) bla-folk på forumet som har gjort dette
    men jeg har ikke gjort det pga garanti.

Sortnivået ser ut til å være likt samsung ca 0.03 cd/m2 og er sort nok til vanlig bruk men NEI bildet går ikke i ett med rammen en ser at det er lys bak der. Men iforhold til min 2 år gamle samsung som hadde 0.18 cd/m2 er det lett å se forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men dette med "når man tar prisen med i betraktning", kan du utdype det litt mer? For G20 koster bare 300 mer, som ikke er så mye, og den får jo utrolig skryt for bildekvalitet.

I det første innlegget mitt spurte jeg hvordan kvaliteten på bilde var med G20 kontra PK550, når jeg egentlig skulle ha spurt om hvordan det var i forhold til min G15.

G20 har jo bedre bildekvalitet enn G15, og så lenge PK550 er på nivå med G15 når det gjelder bildekvalitet så er jeg fornøyd med det.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok Panasonic G20 eller den kommende G25 er et sikrere valg. Mora mi har 46" utgaven av G20 og den har et supert bilde. Sort nivået er selvsagt langt unna Kuro...men det vet jo alle.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Men dette med "når man tar prisen med i betraktning", kan du utdype det litt mer? For G20 koster bare 300 mer, som ikke er så mye, og den får jo utrolig skryt for bildekvalitet.

I det første innlegget mitt spurte jeg hvordan kvaliteten på bilde var med G20 kontra PK550, når jeg egentlig skulle ha spurt om hvordan det var i forhold til min G15.

G20 har jo bedre bildekvalitet enn G15, og så lenge PK550 er på nivå med G15 når det gjelder bildekvalitet så er jeg fornøyd med det.

Hvor får en G20 i 60"(58/65) til ca 13k? Mente da at 50G20 kostere mere enn 7500 som 50PK550 koster-mulig jeg ikke har fulgt med-beklager dette isåfall.
    Men dette blir mere pris jakt.
    I siste Hjemmekino testes 60PK950 og den får bra score å den har mye tilfelles på selve bildepanelet og bildebehandling med de mindre modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Jeg tror nok Panasonic G20 eller den kommende G25 er et sikrere valg. Mora mi har 46" utgaven av G20 og den har et supert bilde. Sort nivået er selvsagt langt unna Kuro...men det vet jo alle.
    Sikrere? Jeg er ikke interessert i å gå i Panasonic fellen igjen, tredoblet sortnivå (som faktisk er uungåelig, det skjer på alle panasonic tv'ene med G11/G12 panel), nei takk.

Allerede nå har det kommet ut bevis på at det øker, ikke like fort som før. ChadB fra avsforum har kommet frem til den konklusjonen, men det er en stund siden, så har jeg sett at andre bruker har opplevd å gå fra 0.007 ftl til 0.0012 etter at de har passert 2000 timer. Det er bedre enn før, men når Panasonic sa gradvis, så tror jeg folk hadde forventet seg at det skulle være mer gradvis enn det.

Og hvem vet hvor fort det går "opp" etter at man har passert de 2000 timene. Så hvis du synes at den er langt unna kuro, så kan du bare vente til det har gåt over 2000 timer. G20 hadde vært aktuell hvis det ikke hadde vært for den buggen.

Hvis vt20 hadde ligget på et lavere prisnivå, så hadde jeg vurdert den, selvom den også hadde økt, for jeg kunne levd med å gå fra 0.002 ftl til 0.006 ftl.

Jeg ser MYE film, så for meg så kommer ikke til å ta mange månedene før jeg kommer opp i 2000 timer.

Det er synd at panasonic ikke har fikset det helt, for det kun med deres tv'er at man har dette problemet med dårligere sortnivå, hvis ikke så skulle jeg ikke sagt noe på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har ikke målt eller sett verken PK550 eller PK750/950. Men har en 60PK250 i stua. Har målt den med utstyret og den måler helt på Pana nivå i sort. ca 0,03 cd/m2 noe som er meget bra! Bildene er også bra. Skjermen er MEGET lyssvak(13,5 cd/m2) i full øko modus som anbefales for kveldsbruk.

Ligger full kalibrerings rapport(foreløpig) uten farge rom justering i PK250 tråden. Slik jeg ser det den nesten på nivå me noen vesentilge mangler har den som dobblet glass+++ iforhold til G20 og 7705 men til en bedre pris.

Fikk IR uten kalibrering men dete forsvant fort. Viktig å kjøre inn skjerm med hvitvask med jevne mellom rom og kjøre på lav kontrast (50-70), full zoom, og full økomodus de første timene.
    hei igjen RS_bandit,

hva har du gjort for å få din ned på lavest mulig sortnivå ? Pr dags dato kjörer jeg 50 brighness, 50 contrast, full energy saving og "standard expert settings" Er dette nok for å få såpass lavt sortnivå ?

et sprörsmål til : hva er IR ?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fwtt : Sort nivået på min LG 55LE850N er det iallefall ingenting å klage over. Sort som natten. Men dette er LCD med bak LED da. På plasma fronten er Pioneer Kuro fortsatt best, og slik vil det nok være et par år til før Panasonic har implementert Kuro teknologien til Pioneer skikkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fwtt : Sort nivået på min LG 55LE850N er det iallefall ingenting å klage over. Sort som natten. Men dette er LCD med bak LED da. På plasma fronten er Pioneer Kuro fortsatt best, og slik vil det nok være et par år til før Panasonic har implementert Kuro teknologien til Pioneer skikkelig.
    Den 55le850n ser det ikke ut som om er lett å få tak i. ingen på lager av 55le8500 heller

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit, nå har jeg snudd helt om, og begynt å se på LED tv'er, som har kommet seg såppas nå at jeg vurderer det. Har sett litt på bla. C6705 og C650 fra Samsung, er det noen som har erfaring med disse? C650 får strålende kritikk for både bilde, sortnivå, farge osv.

Men hvordan er C6705 i forhold til C650, er den verdt de ekstra ca 1500 jeg må ut med for den? Jeg hadde tidligere satt et budsjett på rundt 8, men nå blåser jeg i om det nærmer seg 10 lapper, så lenge jeg har en BRA tv, med god bildegjengivelse og sortnivå.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slugg
    hei igjen RS_bandit,

hva har du gjort for å få din ned på lavest mulig sortnivå ? Pr dags dato kjörer jeg 50 brighness, 50 contrast, full energy saving og "standard expert settings" Er dette nok for å få såpass lavt sortnivå ?

et sprörsmål til : hva er IR ?

Det jeg har gjort er å kjøre den innebygde kalibreringshjelpen. Fikk 47 i lysstyrke-men dette vil nok være anderledes på din! Du kan også sette gamma til HØY da dette vil gi bedre balanse mellom bilde i mørke scener i mørkt rom. Kjør tv i Ekspert1 som du allerede gjlør.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Greit, nå har jeg snudd helt om, og begynt å se på LED tv'er, som har kommet seg såppas nå at jeg vurderer det. Har sett litt på bla. C6705 og C650 fra Samsung, er det noen som har erfaring med disse? C650 får strålende kritikk for både bilde, sortnivå, farge osv.

Men hvordan er C6705 i forhold til C650, er den verdt de ekstra ca 1500 jeg må ut med for den? Jeg hadde tidligere satt et budsjett på rundt 8, men nå blåser jeg i om det nærmer seg 10 lapper, så lenge jeg har en BRA tv, med god bildegjengivelse og sortnivå.
    så også litt på LED men fra andre vinkler en rett på synes jeg skjermen ble blåaktig. Noen andre som har sett det samme eller kan det ha värt den spesifikke TV'n eller mine öyne ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står ikke noe om blå i testen når det gjelder C650 i hvert fall! Hvis ikke noen sier at C6705 er bedre og verdt de ekstra 1500 kronene, så tror jeg at jeg går for C650.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så slenger jeg med en siste, som dere kan si deres mening om, nemlig:

PS50C6500 (Plasma), denne skal også visstnok være utrolig god. Jeg betaler gjerne litt ekstra for kvalitet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fwtt : Tror jeg ville valgt Panasonic TX-P50G20E isteden for Samsung PS50C6500.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slugg
    så også litt på LED men fra andre vinkler en rett på synes jeg skjermen ble blåaktig. Noen andre som har sett det samme eller kan det ha värt den spesifikke TV'n eller mine öyne ?

Dette er helt standard for alle LED LCD i større eller mindre grad. Sortnivå blir vasket ut og blidet forandre farge tildels betydelig når en kommer mye på siden. Dette skylles bla måten de er oppbygd på. Plasma har ikke dette problemet.

LG sin 850/950 er blandt de beste på innsynsvinkel.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fwtt : Tror jeg ville valgt Panasonic TX-P50G20E isteden for Samsung PS50C6500.

Hvorfor? Jeg har sagt det tusen ganger, jeg velger ikke Panasonic, da måtte jeg ha fått den GRATIS! En tv hvor sortnivået tredobler seg etter et visst antall timer, nei takk. Jeg skjønner at du er en panasonic-fanboy, men jeg er ikke interessert i den møkka.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en LG 55LE850N selv og så er jeg en Panasonic fanboy? Forresten har jeg hørt at VT20 skjermer som kommer fra fabrikkene nå har ikke det problemet med at sort nivået øker slik du beskriver.

fwtt det er du som er fanboy som makter å hate et merke fordi dem har produkter som ikke lever opp til dine forventninger. Så du hater Microsoft du da fordi Windows Vista var dårlig....?

Geezus....jaja.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hva en fanboy er? Jeg er ikke fan av noen merker, ikke så fanatisk at jeg kan på noen måte kalles for en fanboy.

VT20 har også disse problemene, så der tar du feil, og dessuten så blir en VT20 for dyr for meg.

Men som jeg har skrevet tidligere, så kunne jeg ha levd med en tredobling hvis den var GANSKE lav fra før, som med VT20, men ikke til den prisen.

Jeg kan selvsagt vente, til rundt 0.002 er standard på alle Plasma skjermer fra Panasonic, eller til de klarer å oppnå KURO nivå, for da har det ikke noe å si om det tredobler seg. Men sånn som det er nå, så er Panasonic uaktuelt, for det er ikke alle som har over 20 lapper å bla opp, kun for å få et Sortnivå som klarer å holde seg bra, til tross for at det tredobles.

En annen ting er at jeg har en HTPC, og det er ubrukelig, som kun har digitale videoinnganger og utganger, så den får jeg ikke brukt før jeg får en ny tv. :/

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at hemmabio og hjemmekino har delte meniger om pk950 modellene.
    Hemmabio anbefaler mye heller pk550 i forhold til 950.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange av folka som jobba hos Pioneer jobber nå for Panasonic, så dem blir nok ledende på plasma i tiden fremover. Skjer nok noe spennende der på neste års modeller

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •