Samsung LE46C635 - innstillinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE46C635 - innstillinger?

Hei, kjøpte nettopp en Samsung LE46C635 og er godt fornøyd med det.

Lurer bare på om noen med samme eller lignende TV har noen gode tips til hvordan man bør stille inn TV-en? Tenker på én innstilling til vanlig TV-titting og én til PS3 og PC.

Og så har jeg bare ett spørsmål til: Ser på TV-signalene at det noen ganger kommer sånne store pikselerte firkanter akkurat idet noen beveger seg. Er dette noe som skyldes TV-en eller er det signalene? Skjer ikke på PS3...

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De firkantene kommer som følge av dårlig kvalitet på tv-signalet på den kanalen du ser på i kombinasjon med motionplus-teknologien til samsung (100Hz). Husk derfor at denne teknologien kan skrus av .

Når det gjelder innstillinger, så vet jeg ikke. Du kan evt teste instillinger du finner for 630, 655 eller 650, dette er mer eller mindre samme tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi! Betyr det at alle TV-en viser omtrent like mye av disse firkantene, eller er min nye Samsung ekstra ille? Finnes det TV-er som fjerner dette helt? Kan ikke huske å ha sett det på min mors gamle 32" f.eks.

Det er fullt levelig på de fleste kanaler, men f.eks. TV 2 Nyhetskanalen sliter en del.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på vei til å bytte inn TV-en, da jeg fikk øye på en antenneutgang bak på TV-en, og prøvde å putte antennekabel der i stedet for å la den gå igjennom dekoderen. Nå synes signalene å være perfekte!

Får bare inn NRK, for jeg har ikke sånn kort å kjøpe til TV-en. Så nå lurer jeg: Vil problemene med lagging forsvinne på alle kanaler hvis jeg kjøper et slikt kort?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den innebygde tuneren er bedre enn den eksterne ja . Brukte du scart-tilkobling fra dekoderen eller hdmi?

Kortmodul koster 995,- og du kjøper den i butikk. Butikken ordner også så du får et nytt kort i posten fra canal digital. Som du så putter i kortmodulen.

Koster 299,- ekstra i året på regningen, evt det samme som før om de ber deg slette det gamle kortet du har.

EDIT: Skjønner ikke hvorfor du holdt på å bytte inn tven din forresten, det er like mye på alle tver når det gjelder flatskjerm, husk at din 46" har 110% større bildeflate enn 32" og derfor ser du alt mye bedre..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •