Ny TV - LG vs. Panasonic

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV - LG vs. Panasonic

Hei!

Har solgt TVen min nå, hadde en LG 42" Plasma..

Nå har jeg et budsjett på rundt 7000,-, og e veldig gira på hakket større..

Har sett litt på LG 50PK550, som er en full HD Plasma TV. Denne hadde på elkjøp, og var imponert over bildet.. Men har hørt, og selv erfart at LG har slitt litt med innbrenninger, er det noen som vet hvordan dette ligger ann på årets modeller?

Men jeg har også sett litt på Panasonic TX-P50X20, men dette er jo "bare" en HD-klar TV som ligger på rundt samme prisen. Dette er en TV som jeg selv ikke har sett, men har hørt mye bra om..

Er det noen som har tips eller råd til meg?
    Hva burde jeg velge?
    Håper noen kan hjelpe meg, har ikke TV pr. dags dato :?

Takktakk

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Panasonic du...har selv fjorårets "toppmoell" fra LG...TV en er veldig bra....men har dessverre fasbrent TV2 logo på den....iflg dansk test er dette problem på den nye modellen også. Så jeg anbefaler deg ikke LG

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Kjøp Panasonic du...har selv fjorårets "toppmoell" fra LG...TV en er veldig bra....men har dessverre fasbrent TV2 logo på den....iflg dansk test er dette problem på den nye modellen også. Så jeg anbefaler deg ikke LG
    Men er det ikke bare å sette på en snøete kanal et par minutter så forsvinner dette? Dessuten så er visstnok ikke innbrenningen så ille som ifjor, ikke at jeg vet noe om nøyaktig hvor ille det var.

Det man må se på er bildekvalitet og sortnivå. X20 er opprinnelig et bra sortnivå, men, som med alle Panasonic modeller så vil jo dette tredoble seg, og da vil PK550 være en klar vinner når det gjelder sortnivå, den skal visstnok også være mye bedre enn PG20/PG25 osv etter at de har hatt sin 3 stigning.

Når det gjelder bildekvalitet PK550 vs X20 så vet jeg ikke. PG20 er definitivt bedre på det, men det kan hende at med X20 så er det ganske jevnt, så jeg ville gått for PK550, ikke noe tvil om det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 42x10 fra Panasonic og er ikke fornøyd. Den er altfor lyssvak og har tendens til heng i bildene som lcd-tvene får pepper for. Grei lyd og ingen problemer med innbrenning her men den brukes ikke til spill. Prøvde en LG plasma samtidig og den hadde mye bedre bilde men dessverre litt feil hudtoner (bleke, nesten grønne i trynet).

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiodude
    Men er det ikke bare å sette på en snøete kanal et par minutter så forsvinner dette? Dessuten så er visstnok ikke innbrenningen så ille som ifjor, ikke at jeg vet noe om nøyaktig hvor ille det var.

Det man må se på er bildekvalitet og sortnivå. X20 er opprinnelig et bra sortnivå, men, som med alle Panasonic modeller så vil jo dette tredoble seg, og da vil PK550 være en klar vinner når det gjelder sortnivå, den skal visstnok også være mye bedre enn PG20/PG25 osv etter at de har hatt sin 3 stigning.

Når det gjelder bildekvalitet PK550 vs X20 så vet jeg ikke. PG20 er definitivt bedre på det, men det kan hende at med X20 så er det ganske jevnt, så jeg ville gått for PK550, ikke noe tvil om det.
    om en setter på en snøete kanal med LG så kommer det opp en skjermbeskytter og en logo som blinker ingen signal....men er hvitvask da.
    Men jeg har en tv2 logo som ikke går bort....Derfor anbefaler jeg ikke LG

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om en setter på en snøete kanal med LG så kommer det opp en skjermbeskytter og en logo som blinker ingen signal....men er hvitvask da.
    Men jeg har en tv2 logo som ikke går bort....Derfor anbefaler jeg ikke LG
    Det er verre, men det er jo en innbrenning, og det er jo en garantisak. Det er noe helt annet enn image retentions (midlertidige innbrenninger). Det skal ikke skje, så der må du bare klage, og du har nok bare vært uheldig med tven din.

Jeg synes ikke at dette er en grunn til å fraråde folk fra å kjøpe LG, min grunn for at folk ikke burde velge Panasonic er bedre, hehe.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Det er verre, men det er jo en innbrenning, og det er jo en garantisak. Det er noe helt annet enn image retentions (midlertidige innbrenninger). Det skal ikke skje, så der må du bare klage, og du har nok bare vært uheldig med tven din.

Jeg synes ikke at dette er en grunn til å fraråde folk fra å kjøpe LG, min grunn for at folk ikke burde velge Panasonic er bedre, hehe.
    Jeg har klaget...LG support anbefalte meg å prøve med innboforsikringen....er kjipt å sitte med en ødelagt skjerm sa jeg...Innbrenning dekkes ikke av garantien sa de...Har nok ringt 3-4 forskjellige saksbehandlere, Tyvärr jag kan inte hjelpa dej...Har du prøvd med hvitvask?? Fikk mange forskjellige svar, og jeg har vert saklig i tonen....
    Derfor...anbefaler jeg ikke LG, jeg tror også at jeg har vert uheldig med skjermen, at det har vert noe galt...Men LG nekter å gjøre noe som helst...dekkes ej av garantien...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

panasonic TXP50X20E

jeg kan anbefale panasonic TXP50X20E fra expert.kjøpte den i går. er veldig fornøyd. den er ikke full HD, kun HD Ready.

Testet mange tver på både elkjøp,lefdal,elprice og expert,som var både full HD og HD ready og ingen kunne i mine øyne vise like bra bilde som panasonicen.
    Veldig bra sortnivå.

Den koster 8000,- men er virkelig verd den siste tusenlappen.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har klaget...LG support anbefalte meg å prøve med innboforsikringen....er kjipt å sitte med en ødelagt skjerm sa jeg...Innbrenning dekkes ikke av garantien sa de...Har nok ringt 3-4 forskjellige saksbehandlere, Tyvärr jag kan inte hjelpa dej...Har du prøvd med hvitvask?? Fikk mange forskjellige svar, og jeg har vert saklig i tonen....
    Derfor...anbefaler jeg ikke LG, jeg tror også at jeg har vert uheldig med skjermen, at det har vert noe galt...Men LG nekter å gjøre noe som helst...dekkes ej av garantien...
    Garanti og reklamasjon er en sak mellom deg og forhandler.

Det er igrunnen hakkene likegyldig hva LG sier, dette er en sak mellom deg og forhandler, så får heller forhandleren din gå på LG i neste omgang for å få dekket sine omkostninger. Får forhandleren ikke dekket noe hos LG, ja så er det forhandleren som sitter med "svarteper". Dette kan han ikke skyve over på deg.

Dette med at de LG annbefaler deg å bruke innboforsikringen din, ja det ville jeg tatt opp med forsikrings selskapet ditt, og fortalt videre hva LG sier... Da tenker jeg at det hadde gått noen "varme" telefoner fra forsikrings selskapet til LG etterpå. Å prøve å slippe fra et ansvar på den måten er forkastelig!

Gå til forhandleren din og krev ny eller reparert skjerm!
    Så enkelt er det, og så enkelt skal det være.

@StianSJ,

Nå har jeg hatt 2 pioneer skjermer de siste årene, men jeg husker den første plasma skjermen jeg hadde var en LG med "bare" 480i, i år 2001... :-)

Nå har jeg en Pioneer KRP-600A som er ISF kalibrert, til hovedskjerm, men stod valget mellom de modellene du viser til, så tror jeg faktisk det hadde stått LG på esken jeg bar inn i huset til slutt... ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •