Øke fra 40" til 46". Hva anbefalles? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan er Philips 46PFL7605H? Den har ekte bakdim? Finnes det noen tester mot andre?
    Hva er grunnen til at denne ikke leveres i 52" som alle de andre modellene gjør?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arve28
    Hvordan er Philips 46PFL7605H? Den har ekte bakdim? Finnes det noen tester mot andre?
    Hva er grunnen til at denne ikke leveres i 52" som alle de andre modellene gjør?
    Den har edge led(kant montert LED) ergo ikke bakdim.Philips - 7000 LED-serien LCD-TV 46" Full HD 1080p digital-TV - 46PFL7605H/12 - 7000-serien - Tver - Lyd og bilde

Er KUN 9 serien og CINEMA 21:9 58" til philips som har bak led med dim. Vet ikke hvor den ikke leveres i større str.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips 9 serien 46" koster vel over 15000kr? Kommer det flere og flere LED med baklys siden det er så mye bedre?

Det er litt mere kroner enn jeg hadde tenkt å legge i TV for å se litt på nyhetene og litt TV-underholdning + en film i ny og ne. Litt spilling av WII og PS.
    Hvordan funker LED TV'ne å se på fotobilder stillbilder? Sammen som på en PS skjerm bare bildet har god nok oppløsning? (Har 21mb pixler. Canon 5D mark II).

Tror valget står mellom Philips 46PFL7605H eller Sony KDL-46NX700 (Kommer vel en NX710 nå snart?). Noen Samsung og Sharp som ligger i denne klassen jeg bør vurdere?

Hvis man tar klassen under. Hvordan er disse skjermene? Philips 46PFL5605H, Sony 46 KDL-EX700. Hva med LG 47LE530N som har veldig god kontrast? Andre som Samsung her.

Regner med at tilsvarende klasse er samme på 52" skjermene også, eller kan det skille seg litt? Tenker da på Sony KDL-52EX700 og Philips 52PFL5605H osv.

Veldig usikker på hva jeg bør gå for.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor så opphengt i LED?
    EX500 vil i de fleste tilfeller være bedre enn disse alternativene dine, samtidig som den er billigere

Så lenge fokus på tykkelse, design og pris er det som gjelder mest, vil det i hovedsak komme flest Edge-led tv'er på markedet i prisklassen som folk flest holder seg til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel for å ha noe å LE av;-) Nei si det. Jeg synes disse tynne TV'ne ser litt spinkle ut. Derfor er Sony NX700litt kraftigere og bygger 6cm. Design? Ser ganske like ut disse TV'ne

Rekk opp en hånd alle som synes at EX500 er minst like bra som alt annet jeg har listet opp. Kom gjerne med noen tester her.

Sony 46 EX500 koster litt mindre. Når kom denne på markkedet. Virker ikke som det er så mange som har den inne.
    Men i 55" virker det som EX500 er like dyr som 52 EX700.

Hvor får jeg de beste prisene?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta deg en tur på Sony-center dersom det er ett slikt i nærheten.
    Der kan du se forskjellige modeller, og dessuten er oppfølging og service veldig bra Prisene pleier være tilnærmet det samme som på nettet.
    EX500 er årets modell sammen med NX700 og de andre med 3 siffer i modellnavnet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av denne testen får EX700 bedre score på bildekvalitet 91 poeng: Sony KDL-52EX700, (KDL-52EX701) Review: Bravia LCD HDTV TV Review KDL52EX700, KDL52EX701, KDL52EX703

en EX500 87 poeng:
    Sony KDL-46EX500, (KDL-46EX501) Review: Bravia LCD HDTV TV Review

Edit: 52 EX700 er nå billigere enn 55EX500

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testet EX501 og har nå NX700

Heisann.

Jeg var på tv jakt som deg, kjøpte først 40EX501 (samme som ex500, men svart ramme nederst) og det var en god tv, men valgte å bytte den inn mot en NX700, også 40 tommer.

Ex5001 var temmelig dårlig til å oppskalere bilder etter min mening, god på HD og DVD'er, men på vanlig SD signaler fra dekoderen så var den ikke noe tess.

NX700 er langt bedre på dette området, MEN betraktningsvinkelen er og litt dårligere. Bildet er etter min mening bedre på NX700 uansett hvordan du vrir og vender på det. Hadde betraktningsvinkelen vært bedre på NX700 ville dette være en drømme tv. Har lest at EX serien er bedre på dette området, så ville anbefale deg å se på EX700 som er rimelig lik NX700.Grunnen til at jeg gikk for NX700 var at jeg fikk den til 8000 inkludert 3 års forsikring, vennepris.

Angående refleksjoner og backlight bleeding på NX700, så er ikke det et problem. Refleksjonene plager ikke meg, ikke en gang på dagtid. Skjønner ikke hva folk henger seg sånn opp i. Backlight bleeding har ikke min tv, mulig jeg var heldig. Selv ikke på de mørkeste senene skinner noe lys gjennom.

Som sakt, eneste minuset er betraktningsvinkelen, eksempel, har en 3 seter sofa foran tvn og en toseter vinklet ned mot tvn, ganske standar stue løsning. Sitter man i 3 setern fora tvn er bildet knall, sitter man derimot i tosetern minker kontrasten, fargene og svartnivået betydelig. Min gamle samsung 37 tommer var derimot knall på det området.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •