Samsung 46": LED vs LCD (C6005 vs LE46C655)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 46": LED vs LCD (C6005 vs LE46C655)

Jeg har bestilt Samsung LE46C655 (LCD) fra komplett til 9500 kr, men ser nå at PS har tilbud på Samsung C6005/C6000 (LED) til kr 10500 kr. Jeg skal bruke TV-en til gaming, film og TV (Get HD PVR) i et rom uten noen sterke lyskilder. Har LED-modellen bedre bilde enn LCD-modellen til mitt bruk? Er det sånn at LED er bedre enn LCD-en? Ble veldig usikker på om jeg hadde gjort et dårlig kjøp nå som jeg ser at LED-modellen bare koster 1000 kr mer. Føler jeg burde gå for LED-modellen i stedet? Er klar over at ledningene går nedover på LED-modellen (liten fordel), mens de går rett ut bak på LCD-modellen.

Er det noen som vet noe om bildekvalitetsforskjellen mellom disse to modellene? Hadde satt pris på om noen kunne skutt inn sin mening her

Er det å kjøpe katta i sekken å gå for LCD-modellen?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C6005 har høyere input lag (70ms i Game) kontra C655 som har 45ms. (Kilde hdtvtest.co.uk)
    Jeg hadde nok tatt/beholdt C655. Synes ikke led varianten er verdt prisen ifht "vanlig lcd."

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Hadde ikke tenkt så mye på input lag, spiller endel så da er nok LCD (i hvertfall i denne prisklassen) det rette valget for meg Takk for innspill.

Bare av nysgjerrighet, hvordan er forskjellen på bildekvalitet? Ser man forskjell på disse to (uten å være video-freak )?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •