Hei,
jeg har bestemt meg for å gå til innkjøp av ny tv, og det er disse som frister mest. Er det noen her som har sett alle og eventuelt kan dele sine erfaringer? Har lest tester i Hjemmekino og Lyd og Bilde, samt det meste av det som er å oppdrive på nettet, men sliter fortsatt med å velge.
Et av problemene er selvfølgelig at Sony sine modeller ikke er i butikk enda, så da er det vanskelig å danne seg et inntrykk selv.
Jeg har mulighet for å kjøpe en 55" 8705 til en meget hyggelig pris, men lurer på om kanskje det er enda bedre bilde på Sony sine modeller.... En hyggelig selger på Elkjøp Megastore fortalte meg også at de har langt flere reklamasjoner på Samsung enn det de har på Sony.
Samsung skjermen er jo 3" større, men det tror ikke at jeg vil merke så mye til.
Skal i utgangspunktet ha tv'en i stua, og der er det sjeldent helt mørkt. (dvs det står som regel alltid på noe lys i stua selv når jeg ser på tv/film) Avstand til tv'en er ca. 3,5 meter.

Av det jeg selv har erfart så synes jeg muligens Sony har et noe mer naturlig bilde enn det Samsung har.

Har i dag en Pioneer 436XDE Plasma, og jeg synes fortsatt at den har et veldig bra bilde på Blu-ray og andre gode signal kilder...

Håper på noe innspill som kan hjelpe meg til å ta en avgjørelse....