Beste 32" til 7-8k?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste 32" til 7-8k?

En jeg jobber sammen med skal ha ny tv og han har bare plass til 32" eller maks 80cm bred.høyde har ingenting og si.
    Hvilke 32" tv er best til rundt 7-8 tusen?
    Han har ingen spesielle krav, bare at det skal være godt bilde på den siden han ser mye film.At den har usbinngang/harddisk og spiller av mange formater er bare bra men det gjør kansje de fleste nye tver i dag?

Håper noen har tips og innspill på hvilken tv det lønner seg og handle.
    Han hadde sett litt på en samsung tv hos elkjøp sa han.Noe fra 6 serien,han husket ikke helt men selger hadde (selvsagt) vært veldig ivrig på at den tvn måtte han bare ha!
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe tips om en god 32"
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips 32PFL7665 er verdt å sjekke ut. Ser også meget pen ut..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Helt enig. Denne tv'en ser veldig bra ut! Tipper det var LE32C635 som Elkjøp viste han. Dette er også en god tv. Ellers så kan jeg kaste meg på tidligere anbefaling av KDL32EX500 / 501. Gode tv'er.
    Ville ikke ha anbefalt noen av LED skjermene til samsung eller sony med mindre han er meget opptatt av at tv'en skal være flatest mulig.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips!
    Det viktigste for ham var best mulig bilde,led eller ikke.Og øvre prisgrense var på ca 8k men får han en like bra en for mindre så gjør jo ikke det noe.
    *Er gjerne ett pluss med usb inngang og at den støtter div. formater.Har ikke lrukekt og lest om de forskjellige tvne enda så det er mulig noen av de har det.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    +1
    Samsung C635 er også et veldig godt valg.

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjulpet min mor og far med akkurat samme utgangspunkt og maks 80 cm bredde nettopp. De endte opp med en Philips 32PFL8404 - fjorårsmodell til i overkant av 6000,- inkl. frakt fra Deal.no.
    Fikk denne billigere enn det var mulig å oppdrive noen 7000-modeller fra i fjor. 7000 og 8000 serien fra i fjor var tilnærmet like, men 8000 hadde Ambilight. Ellers vet jeg ikke om noen drastiske forskjeller.
    Årets modeller er ennå litt dyrere.

De har ikke fått den ennå, men ut fra alt jeg har lest og hørt kan den trygt anbefales. Se bl.a. denne testen av 32" 7404:
    Philips 32PFL7404 32in LCD TV review - TV reviews - TrustedReviews

Årets Philips modeller er edge-LED. Om disse er bedre eller dårligere enn i fjor vet jeg ikke, men i prisklassen er min erfaring at klassisk LCD gjør seg vel så bra. Mulig det har skjedd noen forbedringer på ett år, men tror 8404 kan være tilnærmet like god som årets 7665 og en del billigere.

Sony EX500 har jeg selv i 46", en meget god TV, men den er akkurat 80 cm bred i 32" så vi fant ut at det kanskje ikke gikk og at det var bedre med Philips som var smalere. Philips har de smaleste 32" jeg klarte å finne. (7000- og 8000-seriene).

Samsung er som nevnt også et hot tips. Så elkjøp kjører tilbud på 32C655 til 6000,- nå.

- Philips ser ut som de har ligget litt over Samsung og Sony i pris for omtrent tilsvarende modeller og derfor har de kommet litt i skyggen, men de skal absolutt kunne konkurere med asiatene.
    - Sony er kjent for trygg japansk kvalitet og EX500 er som nevnt en kjempe TV.
    - Samsung har prestert sterkt på design og billedbehandling, men slitt mer med reklamasjoner og rykter om bruk av billige fysiske komponenter. I tillegg er de kjent for å ha noe av den dårligste lyden i et godt selskap med middelmådig lyd fra de fleste flatskjermer. Likevel mange fornøyde Samsung brukere der ute, som nevnt meget god billedbehandling og en velfungerende serviceordning. 6-serien LCD er en meget god TV.

Uansett hva valget faller på tror jeg disse tre er gode og trygge valg.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på det tilbudet hos elkjøp så det virker som det blir en slik en.Takker for gode tips alle sammen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •