Panasonic G20 til spilling?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic G20 til spilling?

Hei. vurderer å kjøpe G20, og har lest litt rundt ang spilling. Ser at flere sier at den passer bra til spilling, og at innbrenning ikke er noe problem på nyere plasma.

Stemmer dette, eller er det bedre å gå for (LED)LCD?

TV-en kommer i hovedsak til å bli brukt til TV-titting, og noe film (BR) og PS3-spilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deep750
    Hei. vurderer å kjøpe G20, og har lest litt rundt ang spilling. Ser at flere sier at den passer bra til spilling, og at innbrenning ikke er noe problem på nyere plasma.

Stemmer dette, eller er det bedre å gå for (LED)LCD?

TV-en kommer i hovedsak til å bli brukt til TV-titting, og noe film (BR) og PS3-spilling.
    Jeg lurer på det samme. Fint om noen med noenlunde objektive svar kan lire av seg noe, dvs VET noe om dette på G20.

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyere Panasonic skjermer har veldig kraftig bildebehandling og signalbehandlingen går derfor svært hurtig noe som gjør dem til ypperlige spillskjermer.
    Innbrenning er heller ikke noe problem på dagens skjermer. Noe IR kan forekomme ved lang tids spilling, men dette forsvinner fort igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen fler som har erfaring/inspill ift spørsmålet?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker G20 daglig som dataskjerm,brukte g10 modellen før så jeg kan understreke at innbrenning kan du glemme,men finnes sikkert mandagsutgaver av disse skjermene også.At sortnivået blir dårligere over tid tror jeg også er sterkt overdrevet,ikke antydning etter mange tusen timers bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett målinger hvor G10 er langt bedre enn G20 så jeg ville vært litt forsiktig med G20 hvis du er kresen på input lag. Jeg ahr selv en G10 og er svært fornøyd med input lagen. Hadde en B6050, men leverte den tilbake grunnet for høy input lag.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det finnes noen 2010 modell TV som går under 30 ms på inputlag. G20 ligger sannsynligvis mellom 30 og 45 ms, og er blant de bedre. Det fungerer å spille spill som MW2, men en eldre flatskjerm er og blir raskere.

Etter å ha testet både Samsung LE46C635 og G20 vil jeg ikke si G20 er mye raskere. G20 er derimot spillbar både i vanlig modus og game modus, slik at man ikke er nødt til å redusere bildekvaliteten for å spille. Feks. Samsung C635 er IKKE spillbar i film-modus.

Ellers syns jeg det er litt feil å varmt anbefale plasmaskjerm til gamere mtp. faren for innbrenning og IR. Time etter time med samme HUD er en risiko, særlig de første 100-200 timene etter hva jeg leser. Det er en grunn til at G20 har en default timer i game modus som gir deg beskjed hver halve time om hvor lenge du har spilt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbrenning er null problem. Jeg har brukt den til PS3 og som dataskjerm en god stund nå. Jeg har glemt den med samme bildet i flere timer. Ingen innbrenning tilstede. IR er så klart tilstede, men det blir jo fort borte.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet fra Samsung LED til G20 og det var natt og dag. Overkommelig med input lag på G20'en og bildet er eksplosivt i forhold til hvordan bilde er i game-mode/pc-mode på Samsungen.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at flere nevner null innbrenning på disse skjermene. Personlig har jeg sett kraftig innbrenning på VT20.. og den burde vel være litt bedre?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •