Hei!

Er i prosessen med å kjøpe ny TV nå og Sharp LC-52LE820E har seilt opp som en god kandidat. (Vi har ingen TV pr. i dag). Har lest mange fine tester av den, og den ser ikke minst veldig bra ut. WAF er et nøkkelord her om jeg skal få godtatt 52"! Prisen er også akseptabel, ca 16k hos NetShop.

Jeg har allerede bestilt Canal Digital kabel-TV med Strong Pairing Cam, da jeg aller helst ønsker å minimere antall bokser (og ikke minst fjernkontroller) i stua. Sharp'en er ikke offisielt støttet av Canal Digital, og da jeg sendte en mail til kundeservice fikk jeg beskjed om at
En IDTV som ikke er godkjent fra Canal Digital vil nok ikke fungere med Canal Digital sitt programtilbud.
Dette mistenker jeg er et standardsvar de gir ut når de ikke har testet TV'er, og at TV'en faktisk kan fungere helt fint. TV'en har DVB-C tuner og støtter MPEG4. Tror det er en Freeview HD dekoder som er bygd inn.

Er det noen som har testet Sharp TV'er mot Canal Digital kabel-TV uten bruk av ekstern dekoder?

Er det noen har fått andre ikke-godkjente TV'er til å fungere mot Canal Digital kabel-TV uten bruk av ekstern dekoder?

Er det noen som vet hva slags kriterier Canal Digital har når de godkjenner IDTV'er for bruk i sitt kabelnett?

-V-