Hjelp med ny ca 40" til mor og far!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med ny ca 40" til mor og far!

Skal hjelpe mor og far med ny TV. Ser ut til at Panasonic 42X20 blir akkurat for stor for hylla deres og 37X20 med LCD-panel er vel ikke noe særlig å satse på?
    Den kan maks være 98 cm bred (40" er i grenseland).

Ikke fan av LG og tenker enten Samsung eller Sony. Så Samsung 5-serie LCD i fjor (xxB5xx) og lite imponert av denne kontra 6-serien da.
    Lurer likevel på om en 40C535 kan være tilstrekkelig for dem? Noen som har førstehåndserfaringer med denne?

Alternativt tenker jeg Sony 40EX500 (ser ut som EX400 er nesten like dyr så den utelukker seg selv) eller Samsung 40C635.

De har ikke høye krav. Alt av wifi og internett samt avspilling av diverse filformat er unødvendig.
    Noen som har tips, innspill eller erfaringer? Gjerne også på andre alternative Tv'er.

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har min mor og far Sony 40EX501, og denne fungerer veldig bra synes jeg. klart bilde, gode farger. Sortnivået er ganske bra. Skal nevnes at jeg ikke har noen særlig sammenligningsgrunnlag.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en 46EX500 som jeg er meget fornøyd med.

De rimeligere modellene har jeg derimot ikke tittet så mye på og det er først og fremst disse jeg ønsker erfaringer om for å finne ut om de kan "klare seg" med en 5-serie Samsung eller om de bør opp på EX500 nivå. Skiller ca et par tusen kr, og de ønsker ikke bruke mer enn nødvendig. Burde ha presisert dette klarere i første innlegg!

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic x20 til rett under 4000 anbefaler jeg...billedkvalitet så det holder

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte bare å opplyse om at valget til slutt falt på en Philips 32PFL8404.
    De bestemte seg for å gå for 32" da de ikke ville at "TV skulle dominere så veldig i stuen" som de sa det. De hadde da en hylle på 80 cm, som de ønsket å få plass til TV i. Jeg tok opprinnelig feil, det finnes en 37X20 plasma, og hadde de gått for 37" hadde det nok blitt denne, men med krav om 32" under 80 cm bred var det bare å starte på nytt.

Vurderte Sony 32EX500, men denne var akkurat 80 bred og det hadde nok blitt en dårlig match uten 1 mm klaring.

Gikk bort fra Samsung 5-serie, da 6-serien så betraktelig bedre ut. Trakk også Philips inn i kampen. De har så langt jeg har funnet de smaleste 32" på markedet! Deres 7000- og 8000-serie fra i fjor fikk gode anmeldelser, men de priset seg nok litt ut i forhold til konkurrentene, særlig i de større størrelsene. Årets Samsung 6-serie var fin i bredden, men Philips var knepent smalere og med rykter om noe bedre lyd, samt at de gamle likte designet på Philips best, var kampen avgjordt.

Endte opp med å betale rett i overkant av 6000,- inkl frakt for 32pfl8404 på Deal.no De fant egentlig en 32pfl7664 i butikk, men denne skulle de ha 7000,- for samt at den var demobrukt, så det var uaktuelt

Årets 7000- og 8000-serie har fått edge-LED, men da jeg mener at konvensjonell LCD kan være like bra og de kostet en del mer fant vi ut at 8404 var et godt kjøp. Meget mulig at årets 7000-serie har fått enkelte forbedringer, men tviler på at forskjellene er enorme sett bortsett fra edge-led teknologien. Fjorårets 32pfl7404 fikk i hvert fall meget gode skussmål fra John Archer i Trusted Reviews.

Kunne også fått en av årets Samsung LE32C6xx LCD til 6000,-. Det hadde sikkert også vært et bra valg, men tror de blir glade og fornøyde med 8404 som er på vei med posten.

Takk for hjelp fra dere som kom med svar, selv om vi endte opp i en annen retning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •