Plasma eller lcd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma eller lcd

Hei skal handle meg ny tv. Men blir lit forvira. Har hørt før at skal du spille eller bruke den til data så skal du ikke velge plasma. Er det sån eller stemmer det ikke? Jeg skal bruke min til fim og spiling.

Newcomer dapre sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vdiseth
    Hei skal handle meg ny tv. Men blir lit forvira. Har hørt før at skal du spille eller bruke den til data så skal du ikke velge plasma. Er det sån eller stemmer det ikke? Jeg skal bruke min til fim og spiling.
    Les sticky innleggene her :

Tv-apparater - Forum - Audiovisuelt.no

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en Panasonic Plasma du.....god til både film og spill

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Kjøp deg en Panasonic Plasma du.....god til både film og spill
    Eller kjøp en Samsung Plasma som er både god og billigere, og er mye penere å se på.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville uansett valgt plasma.... for de er nok fremdeles bedre til film og tv da..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurderer det samme selv

Jeg har nå en Samsung 40" M86 (LCD), men synes den har blitt for liten etter den kom på veggen. Vurderer å kjøpe en ny en, 50", men trur ikke jeg gidder å bruke 30K på en 3D, har ikke helt trua på den.
    På motsatt siden av stuen har jeg 4stk små vindu, 60x60 trur jeg dem er.
    En ikke mindre enn 50" ser jeg for meg, men usikker på plasma eller LCD. Finnes vel ikke 100% LED? Noen som har forslag?
    Jeg bruker tven i hovedsak til Xbox360 og film. Samsungen jeg har i dag er jeg veldig fornøyd med, bortsett fra at den har fått litt ghost merker eller clouding det heter? Vet ikke om garantien gjelder for det (?). Kunne tenkt meg å kjøpt Samsung igjen, men ser at både LG og Panasoic har gjort det bra i tester. Har sett på disse to: LG 50PK950N og Panasonic TX-P50G20E. Rimelige skjermer, noen som har dem?
    Er det dumt å handle tv fra nett?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takk for responsen.

Noen som har noen erfaring med denne Panasonic 42 Plasma-TV TX-P42X20E - billig hos elprice.no

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig foretrekker jeg LCD. Jeg kjøpte toppmodellen av Samsung 52-tommer for snart 3 år siden, og er enda kjempefornøyd. På senteret stod den side ved side av Pioneers beste, og jeg foretrakk Samsung sin pga skarpheten. Han ved siden av meg synes Pioneer sin plasma virket noe "varmere" som han kalte det, så det er faktisk en smaksag dette her.

En billig LCD kan ikke komme opp mot en dyrere plasma, og motsatt - en billig plasma kan ikke komme opp mot en dyrere LCD.

Jeg vil også nevne at LCD til nå har vært mer lyssterk enn plasma, så den tåler mye lys i rommet. Hvordan dette nå har blitt med de nye supertynne skjermene har jeg ikke fått testet, men tykkelsen jeg har på min skjerm gir godt med lys fra seg. Jeg har kun bakgrunnsbelysning på 2, med 10 som maks (ved 10 lyser den opp hele stua i mørket), og jeg har ikke problemer med hverken ghosting eller panorering (ingen rykking i bevegelse).

Gå også for glossy skjerm hvis du kan. Det gir mye dypere farger, og ser faktisk svært mye bedre ut når skjermen står avslått i stua.

Jeg har sett innbrente plasma, og det ser ikke pent ut. Dette problemet eksisterer ikke med LCD. Mange har påstått at problemet ikke er til stede lengre på plasma, men jeg har sett bevis på det motsatte flere ganger (men ikke studert dette på en god stund).

Men hvis prisen du linker til skal ligge på det nivået du henviser til, tror jeg absolutt plasmaen av Panasonic er et svært godt kjøp.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takk for responsen.

Noen som har noen erfaring med denne Panasonic 42 Plasma-TV TX-P42X20E - billig hos elprice.no
    Mine foreldre har denne modellen... Bildet er fantastisk til prisen... Bedre enn min "toppmodell" av et annet merke fra ifjor.
    Jeg hadde panasonic plasma før... Prøvde med LCD i en mnd....billedkvaliteten kan ikke sammenlignes...ble lei av å se LCD tryner på skjermen Dvs en ser pikslene i ansikt flyte sammen og blir enslags grøt på LCD Derfor ble det plasma igjen på meg...men dessverre ikke panasonic... Har en slik i hus innen et år ...

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine foreldre har denne modellen... Bildet er fantastisk til prisen... Bedre enn min "toppmodell" av et annet merke fra ifjor.
    Jeg hadde panasonic plasma før... Prøvde med LCD i en mnd....billedkvaliteten kan ikke sammenlignes...ble lei av å se LCD tryner på skjermen Dvs en ser pikslene i ansikt flyte sammen og blir enslags grøt på LCD Derfor ble det plasma igjen på meg...men dessverre ikke panasonic... Har en slik i hus innen et år ...
    Som sagt - det er stor forskjell på kvalitetene ved LCD, som det også gjør ved plasmakvaliteten. Alle pixslene ble kvinskarpe hos meg når jeg byttet fra scart til HDMI. Ved scart var det også antydning til ghosting. Dette forsvant fullstendig når jeg gikk over til HDMI.

Vet ikke hva du gjorde feil (billig LCD?), men ingen av disse problemene forekommer ikke hos meg med min 3 års gamle LCD, så jeg har ingen problemer med å anbefale LCD framfor plasma, som jeg synes er mer uklar og diffus enn LCD.

Men alle modeller blir bedre, og det gjelder sikkert også plasma.

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takk for responsen.

Har samma type tv som 50"er.. super bra, spessielt til prisen

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Som sagt - det er stor forskjell på kvalitetene ved LCD, som det også gjør ved plasmakvaliteten. Alle pixslene ble kvinskarpe hos meg når jeg byttet fra scart til HDMI. Ved scart var det også antydning til ghosting. Dette forsvant fullstendig når jeg gikk over til HDMI.

Vet ikke hva du gjorde feil (billig LCD?), men ingen av disse problemene forekommer ikke hos meg med min 3 års gamle LCD, så jeg har ingen problemer med å anbefale LCD framfor plasma, som jeg synes er mer uklar og diffus enn LCD.

Men alle modeller blir bedre, og det gjelder sikkert også plasma.
    Var nok største feilen at jeg hadde hatt plasma før... Og dermed vant med det sifre bildet... Men smak og behag dette...jeg ser dette på de nyeste led også... Så er LCD/led som ikke har god nok teknologi ift plasma. Men dette temaet er grundig debattert

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg en Panasonic TX-P50G20E i går fra Lefdal og fikk den til nettpris + frakten det hadde kostet meg å bestille den fra nettet. Klarte ikke å takke nei.
    Testet tven litt med Blu Ray film i går, og det var knall bra
    Mer testing blir det nok etter jobb i dag 8)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nok største feilen at jeg hadde hatt plasma før... Og dermed vant med det sifre bildet... Men smak og behag dette...jeg ser dette på de nyeste led også... Så er LCD/led som ikke har god nok teknologi ift plasma. Men dette temaet er grundig debattert
    Man kan debattere så mye man vil. Jeg kjenner folk som har denne TV-en det henvises til. Og selv med beste tilkobling har den ingenting å stille opp med mot min 3 år gamle LCD.

Poenget er fortsatt det samme: En LCD av høy kvalitet overgår en rimelig plasma totalt - som da er meget logisk.

Hvis du skal se på LED i butikken ser jeg veldig mye rart. Noen får det skikkelig til, mens andre klarer å vise grautete bilder på en elller annen måte. Selv min TV ble jeg ikke overbevist før jeg var innom den 3. butikken. De 2 andre serverte noe aldeles avskrekkende bilder til meg. Når jeg fikk TV-en hjem, og fikk stilt den inn skikkelig, overgikk LCD-en også mine forventninger, og jeg har kost meg med bildet siden den gang.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan debattere så mye man vil. Jeg kjenner folk som har denne TV-en det henvises til. Og selv med beste tilkobling har den ingenting å stille opp med mot min 3 år gamle LCD.

Poenget er fortsatt det samme: En LCD av høy kvalitet overgår en rimelig plasma totalt - som da er meget logisk.

Hvis du skal se på LED i butikken ser jeg veldig mye rart. Noen får det skikkelig til, mens andre klarer å vise grautete bilder på en elller annen måte. Selv min TV ble jeg ikke overbevist før jeg var innom den 3. butikken. De 2 andre serverte noe aldeles avskrekkende bilder til meg. Når jeg fikk TV-en hjem, og fikk stilt den inn skikkelig, overgikk LCD-en også mine forventninger, og jeg har kost meg med bildet siden den gang.
    LOL:-D Skal ikke debattere dette....

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LOL:-D Skal ikke debattere dette....
    LOL - mange rare meninger her..
    Men mine erfaringer sitter spikret.

Jeg må si meg jeg irriterer meg litt over flere påståelige folk jeg kjenner utenom forumet som holder med plasma av gammel vane - uten å vite hva LCD kan by på.

Har hatt folk på besøk som har vært overbevist om at jeg har plasma siden de synes bildet mitt var så utrolig godt, og fikk nærmest bakoversveis når jeg fortalte at TV-en nok var LCD. Jeg ble nesten ikke trodd, før jeg fikk bevist det.

LOL - lol ..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei her var det mange meninger
    Men nå har jeg bestilt Panasonic 42" plasma-TV TXP42X20E så da får jeg se hvor fornøyd jeg blir Kjøpte den på elkøp så da kan jeg angre hvis jeg ikke er fornøyd

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei her var det mange meninger
    Men nå har jeg bestilt Panasonic 42" plasma-TV TXP42X20E så da får jeg se hvor fornøyd jeg blir Kjøpte den på elkøp så da kan jeg angre hvis jeg ikke er fornøyd
    Til den prisen TV-en står i, tror jeg absolutt du blir fornøyd.
    Jeg har bare lyst å dele mine egne positive erfaringer med andre, slik at også LCD siden blir litt mer belyst. Jeg fikk nå en ide om at kanskje LCD muligens er vanskeligere enn plasma å stille inn til å få et respektabelt bilde. Det er muligens pga. rett tilkobling og justeringer meningsforskjellene oppstår.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen TV-en står i, tror jeg absolutt du blir fornøyd.
    Jeg har bare lyst å dele mine egne positive erfaringer med andre, slik at også LCD siden blir litt mer belyst. Jeg fikk nå en ide om at kanskje LCD muligens er vanskeligere enn plasma å stille inn til å få et respektabelt bilde. Det er muligens pga. rett tilkobling og justeringer meningsforskjellene oppstår.
    Hei setter pris på alle meningene jeg Jeg har ikke peiling på sånneting så det er bra det er noen som har det. Og kjempe bra dere gidder å svare sånne "grøskolinger" som meg. Fikk den faktisk for biligere en det som jeg la ut først :-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er rimleig sikker på du vil bli kjempefornøyd....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •