Pris på brukt tv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pris på brukt tv.

enkte jeg skulle ha meg en tv til. På brukten ligger det mye rart og mye gode prudukter. Men hva skal man betale for dette?

Sett at en tv kostet 8-10k er full hd klar og er fra et kjent merke. hva vil en normal bruktpris vere? tv-en er 2 år.

mvh Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg solgte relativt nylig en 2år gammel 42" full-hd LCD som kostet 10k, den tok jeg 3k for.
    Utviklingen har gått raskt og prisene på nye produkter har falt meget raskt.
    Min var f.eks neppe spesielt mye bedre enn en ny tilsvarende til 4-5k.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så med tanke på utviklingen så kan man nesten lie gjerne kjøpe seg en ny? Regna nesten men det egentlig.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sniker meg inn her imed at du er på jakt etter brukt tv. Jeg lurer på om jeg kanskje skal selge min Samsung LE46A866, ligger den mellom 8-10 tusen den også brukt, eller må jeg forvente mye mindre?

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med bruktpriser er alltid vanskelig. TV-priser er vel noe av det som faller mest da teknologiutviklingen går så raskt. Hvis du ønsker å selge en brukt TV - spør deg selv hva du ville vært villig til å gi for den brukt? Hva koster en ca tilsvarende ny i dag og trekk fra for at den er brukt.

Tror ikke man kan forvente å få særlig mer enn 3000-4000 for en TV som har kostet 10 000 for et par år siden og ikke mer enn 5000-6000 for en som har kostet 15 000 - 20 000. Og da mener jeg den ikke må den ikke være mer enn et par år.

Ny-TV-prisene har falt ganske betydelig bare siden i fjor. Tenk at man kan få en ny Panasonic 46G20 til 9000,- på tilbud hvis man følger med. Er ikke så mange to år gamle skjermer som er bedre selv om de kostet 15 000 og kanskje 20 000 nye. På LCD fronten får man Sony 46EX500 eller tilsvarende Samsung LCD til rundt samme pris. Er ikke mange to år gamle LCD som gruser disse.

Kanskje med unntak av Pioneer, tror jeg bruktmarkede er for de som er villige til å betale 4000-5000 og som ønsker noe litt bedre/større enn det de får for tilsvarende nytt (f.eks Pana 42X20). De som er opptatt av teknologi og utvikling ønsker neppe å kjøpe en to år gammel TV hvis de ikke vet at den er eksepsjonelt bra og de får en spesielt god pris. Er vel også en grunn til at dere/noen ønsker å selge?

Det er jo bare å prøve og legge ut for ønsket salgspris, men vil tro at det er lurt å være edruelig om man ønsker å få solgt. Jeg gidder i hvert fall ikke by på produkter hvor det ser ut som selger har et (etter min mening) usansynlig forhold til pris. Vil heller forholde meg til en fair startpris enn å bruke masse tid på å by og vente på andres bud.

For mange tror jeg konklusjonen er at man får såpass lite igjen at man kanskje heller vil gi den til svigermor eller bruke den som hytte-TV eller TV #2.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder brukt tv er det stort sett så lite å få igejn at det er liten vits i å selge. Jeg har siklet litt på nyeste modell fra panasonic, men får ingen ting igjen for min 50PZ800. Har derfor droppet det
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilslutt solgt min Thomson 52" bakprojeksjons TV som ny kostet rundt 25k - til kun 3k. Det er meget dårlig business.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker da å¨å kjøpe. ikke selge bare for å gjøre det klart. Tenker på en 32 eller en 37"" da jeg ikke hal plass til noe større på soverommet.

Og nei, dette med priser på brukte tv er ikke enkelt.

Spør noe mere jeg når jeg først er igang:

Er det LCD som er å annbefale om jeg kjøper brukt? Eller er det slutt med innbrenning på plasma skjermer?

Har en Panasonic 42" på stua som jeg er godt fornøyd med. Husker ikke modellbetegnelsen i farten, men det er den tv-en som alltid kom på andreplass etter Pioneer, men som stort sett vann pga pris-kvalitet. I de testene den deltok i.

Kostet 8000 flunkandes ny.

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste nok litt raskt!

Skal du kjøpe er jo situasjonen snudd på hodet. Du kan få en TV til en brøkdel av nypris, men tatt i betraktning fall i prisnivå er det ikke sikkert differansen mot en tilsvarende ny nå er så stor. Har jo tross alt skjedd en del de siste årene. Men hvis du skal ha en liten TV på soverommet er kanskje ikke kravene så store? Til God morgen Norge mener i hvert fall jeg det holder med en enkel og rimelig modell.

Skal ikke være noe stort problem med innbrenning på plasma i dag, men da du ser på 32-37" kan det bli vanskelig å finne plasma. Panasonic bl.a. kjører LCD teknologi i sine 37" selv om de heter det samme som sine plasmastorebrødre (X, G etc.). Ville nok satset på LCD i den størrelsen.

Hvis jeg var deg ville jeg orientert meg litt i markedet og sett hva nye LCD i de størrelsene koster i dag. Så ville jeg sett på brukten/finn.no hva du får for en tilsvarende sum og så er det bare å bestemme hva som er best for deg. Hvis du er heldig finnner du kanskje en litt eldre modell som likevel danker ut dagens billigste billedmessig til omtrent samme pris. Men brukt er alltid brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hopper på her jeg også isteden for å starte en ny tråd. Har tenkt til og selge TVen jeg kjøpte for typ et år siden til min mor en 50" Full HD plasma (LG 50" Plasma-TV 50PS3000) Lurte på hva som ville vært en semi-fair pris for oss begge?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •