CA modul og RiksTV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CA modul og RiksTV

Hei, har kjøpt en TV fra AOC Jeg vet at denne TV ikker er RiksTV godkjennt, men lurer på å kjøpen en CA-modul for å teste om jeg får inn RiksTV pakken. Kan det hende det vill fungere??

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av maycom007
    Hei, har kjøpt en TV fra AOC Jeg vet at denne TV ikker er RiksTV godkjennt, men lurer på å kjøpen en CA-modul for å teste om jeg får inn RiksTV pakken. Kan det hende det vill fungere??
    Før du kommer så langt så kan du bare koble til en antenne og gjøre et søk...
    Hvis den har riktig digital tuner=MPEG4 så vil du få inn NRK kanalene...de ligger nemlig ute gratis....får du ikke inn noe...så kan du glemme det...:-(

På hjemmesiden så står det at den har riktig tuner...så da kan du først og fremst kjøpe en ONE FOR ALL elektronisk inne antenne for å teste....:-))))
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Før du kommer så langt så kan du bare koble til en antenne og gjøre et søk...
    Hvis den har riktig digital tuner=MPEG4 så vil du få inn NRK kanalene...de ligger nemlig ute gratis....får du ikke inn noe...så kan du glemme det...:-(

På hjemmesiden så står det at den har riktig tuner...så da kan du først og fremst kjøpe en ONE FOR ALL elektronisk inne antenne for å teste....:-))))
    OK, jeg får inn alle kanaler (i kanal-listen) og ser supert bilde på NRK
    Er det verdt ett forsøk??

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

OK, jeg får inn alle kanaler (i kanal-listen) og ser supert bilde på NRK
    Er det verdt ett forsøk??
    Ville jo tro det...det er vel sånn at RIKS TV ikke har tid til å godkjenne alle TV'er....eller om de har fått en TV som din for å godkjenne...eller hvordan dette foregår...du kan jo sende en mail til importør og høre om de har testet...
    Eneste problem kan jo være at TV og CAM må parres som det så vakkert heter...og at det er der du kan få problemer....men kos deg med NRK kanalene så lenge :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville jo tro det...det er vel sånn at RIKS TV ikke har tid til å godkjenne alle TV'er....eller om de har fått en TV som din for å godkjenne...eller hvordan dette foregår...du kan jo sende en mail til importør og høre om de har testet...
    Eneste problem kan jo være at TV og CAM må parres som det så vakkert heter...og at det er der du kan få problemer....men kos deg med NRK kanalene så lenge :-)
    Da har jeg kjøpt meg en CAM modul
    TV-registrerer modulen, jeg kan lese systeminformasjon på RiksTV-kortet, men det kommer ikke noe bilde. Har stillt inn TV på kanal TV2 ventet i over 20 min. inger bilder..... Hva vill det si å måtte "parre" TV og CAM??

takker for hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-registrerer modulen, jeg kan lese systeminformasjon på RiksTV-kortet, men det kommer ikke noe bilde. Har stillt inn TV på kanal TV2 ventet i over 20 min. inger bilder..... Hva vill det si å måtte "parre" TV og CAM??

takker for hjelp
    Cam'en må registreres hos Riks-TV. Du kan ringe dem for registrering. Håper du har kjøpt CAM som er godkjent da.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

takker for hjelp
    Du må ringe RiksTV som parrer kortet med CAMen din...det skulle de gjort der du kjøpte Cam eller kort....men det er bare å ringe :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Benoni
    Cam'en må registreres hos Riks-TV. Du kan ringe dem for registrering. Håper du har kjøpt CAM som er godkjent da.
    ja, kjøpte den på Expert. Det er en "RiksTV" CAM.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ringe RiksTV som parrer kortet med CAMen din...det skulle de gjort der du kjøpte Cam eller kort....men det er bare å ringe :-)
    Ringer i morgen

takker for hjelp!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0