Problemer med bilde fra pc på eldre Samsung lcd tv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med bilde fra pc på eldre Samsung lcd tv.

Hei, har et Samsung lcd tv av typen: LE37S86BD.
    Til nå har jeg brukt vga for å få bilde fra PC-en og det har fungert veldig fint.

Men nå har jeg fått tak i en Blu ray leser og ett Ati 5450 Skjermkort så jeg kan se Blu ray filmer med HD lyd fra den. Problemet er det når jeg gikk fra VGA til HDMI så ble bildet veldig mye dårligere. Har prøvd med mange forskjellige oppløsninger men får det ikke til å bli like bra som fra VGA på noen av de.

Når jeg brukte VGA så kjørte det vel med 1366*768 i oppløsning. Hvis jeg prøver dette nå via HDMI så får jeg kun svart skjerm.

Har prøvd disse oppløsningene:
    1280*720 50hz/60hz -Her blir bildet veldig grumsete.
    1366*768 - Sort skjerm.
    1360*768 - Sort skjerm.
    1152*648 - Bedre bilde, men fyller ikke skjermen. (Står som optimized resolution i catalyst control center).

Så er det noen smarte hoder her som kan hjelpe meg her? står helt bom fast hehe.
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet om det er noen mulighet til å løse dette?

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT kanskje, men hvorfor ikke bare bruke VGA ?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnesen1
    Hei, har et Samsung lcd tv av typen: LE37S86BD.
    Til nå har jeg brukt vga for å få bilde fra PC-en og det har fungert veldig fint.

Men nå har jeg fått tak i en Blu ray leser og ett Ati 5450 Skjermkort så jeg kan se Blu ray filmer med HD lyd fra den. Problemet er det når jeg gikk fra VGA til HDMI så ble bildet veldig mye dårligere. Har prøvd med mange forskjellige oppløsninger men får det ikke til å bli like bra som fra VGA på noen av de.

Når jeg brukte VGA så kjørte det vel med 1366*768 i oppløsning. Hvis jeg prøver dette nå via HDMI så får jeg kun svart skjerm.

Har prøvd disse oppløsningene:
    1280*720 50hz/60hz -Her blir bildet veldig grumsete.
    1366*768 - Sort skjerm.
    1360*768 - Sort skjerm.
    1152*648 - Bedre bilde, men fyller ikke skjermen. (Står som optimized resolution i catalyst control center).

Så er det noen smarte hoder her som kan hjelpe meg her? står helt bom fast hehe.
    Kjørte du 50/60hz på alle oppløsningsvalgene? Husk at skjermen din støtter ikkje 100hz, og skjermkortet kan ha instillinger som er låst på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, prøvde både 50 og 60hz på alle oppløsningene.
    Glemte kanskje å nevne at HDMI kontakten fra PC-en først går inn i en Yamaha RXV-765, deretter opp til TV-en. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Yahamahen står stilt til å sende bildet rett i gjennom (through).

Bruker HDMI så jeg kan få HD-lyd.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kjøre lyden via HDMI og bildet via VGA. Men jeg opplevde det samme på min gamle Samsung HD-ready. Mer enn bra nok på VGA og sugde på HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kjøre lyden via HDMI og bildet via VGA. Men jeg opplevde det samme på min gamle Samsung HD-ready. Mer enn bra nok på VGA og sugde på HDMI.
    Det viste jeg ikke, hvordan gjør jeg det?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •