Hvilke 46" TV er best til xbox gaming, maks 22 000kr?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke 46" TV er best til xbox gaming, maks 22 000kr?

Hei,
    Jeg tenker på å kjøpe meg nytt TV nå, som hovedsakelig skal brukes til å se film og xbox gaming. Men jeg setter gaming som høyeste prioritet. Tenker litt at det kanskje er lurt å kjøpe med 3D siden det er på vei inn nå, men er ikke helt sikker :\

Jeg tenker meg en 46" til maks 20 000kr.

Noen anbefalinger?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge rommet ikke er veldig lyst ville jeg sett på Lg 47LE850. Usikker på inputlag, fant ingen tall på det i testene jeg fant. Ellers nydelig bilde og flott sortnivå (lite clouding). Største negative sidene er vel mye refleksjoner og inngangene stikker rett ut (mao vanskelig å få tv klin inntil veggen).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller mye selv, og leste en del tester hvordan gaming var på de nye led tv'ene bl.a., siden jeg ville ha det.

Virker som om Sharp 820 serie er MEGET bra til spilling hvis man er opptatt av input lag. Den kom utrolig bra ut, de målte den til 10ms.
    Men jeg fant ikke sharp 820 serie i 52" størrelse når jeg handlet

Selv spiller jeg på en Sony med oppgitt 38ms i input lag i game mode. Jeg er ikke rask nok i refleksene mine til å merke at 38ms er for mye, men så er jeg gammel old school gamer som spilte FPS på nett med modem linje i HINE HÅRDE DAGER En ting er jo om man har input lag på elektronikken på tv'en, en annen ting er linja/serveren man spiller på.

Så du kan velge i ekstremt mye bra tv'er nå om ikke input lag er noe du er veldig opptatt av.

LG går også for å ha raske tv'er mtp inputlag og panel.

Har du noen preferanser selv? Plasma eller lcd, skal tv'en se bra ut mtp design osv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med OLAkjerre her, sharp 820, både 52 og 46 virker meget bra

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D-hypen er jeg personlig ingen stor fan av. Har ikke tro på at vi gidder å sitte med briller for å se TV i særlig stor grad. Opplever også flimring når jeg tester 3D-greier i butikk, uten at jeg har prøvd å finne ut hvorfor.

Når det gjelder TV er det ingen som er perfekte, så man må bare prioritere. Om du er kresen på input lag er det ikke så mye å velge i. Da jeg begynte å lete etter TV man kan spille på begynte jeg å forstå at denslags ikke prioriteres lenger. Pga. bildeprosessering i elektronikken har de fleste nye TVer høy inputlag. Om du er litt følsom for dette vil det plage deg at det tar tid fra du trykker til det skjer noe på skjermen. I kjappe spill som feks. guitar hero og MW2 kan det være småkritisk. De fleste TVer har en game mode for å få signalet kjappere frem, men det er ikke nødvendigvis bra nok.

Etter å ha lest side opp og side ned i denne tråden er det Sharp og Panasonic som går igjen som de sikreste valgene om man er en halvveis seriøs gamer.

Jeg er kanskje noen år yngre enn Olakjerre, ettersom jeg kan vise til FPS-spilling på ISDN og senere (heldigvis) ADSL 8) Spilte da Quake 3 som er svært kjapt. Det eneste som gjaldt her var CRT-skjerm i 120 Hz, helt til det kom LCD-monitorer uten etterslep. Pga. min mørke fortid er jeg kanskje litt kresen på inputlag fremdeles, selv om jeg har bytta ut musa med en PS3-kontroller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    3D-hypen er jeg personlig ingen stor fan av. Har ikke tro på at vi gidder å sitte med briller for å se TV i særlig stor grad. Opplever også flimring når jeg tester 3D-greier i butikk, uten at jeg har prøvd å finne ut hvorfor.

Når det gjelder TV er det ingen som er perfekte, så man må bare prioritere. Om du er kresen på input lag er det ikke så mye å velge i. Da jeg begynte å lete etter TV man kan spille på begynte jeg å forstå at denslags ikke prioriteres lenger. Pga. bildeprosessering i elektronikken har de fleste nye TVer høy inputlag. Om du er litt følsom for dette vil det plage deg at det tar tid fra du trykker til det skjer noe på skjermen. I kjappe spill som feks. guitar hero og MW2 kan det være småkritisk. De fleste TVer har en game mode for å få signalet kjappere frem, men det er ikke nødvendigvis bra nok.

Etter å ha lest side opp og side ned i denne tråden er det Sharp og Panasonic som går igjen som de sikreste valgene om man er en halvveis seriøs gamer.

Jeg er kanskje noen år yngre enn Olakjerre, ettersom jeg kan vise til FPS-spilling på ISDN og senere (heldigvis) ADSL 8) Spilte da Quake 3 som er svært kjapt. Det eneste som gjaldt her var CRT-skjerm i 120 Hz, helt til det kom LCD-monitorer uten etterslep. Pga. min mørke fortid er jeg kanskje litt kresen på inputlag fremdeles, selv om jeg har bytta ut musa med en PS3-kontroller.
    Godt å høre det er noen gamere her
    Spilte Quake på nett i altfor mange år, quakeworld. Spilte sånn halvseriøst, det er også et veldig raskt spill. Alt handlet om å tweake seg grønn for å få mest mulig fps, slo av grafikk i alle retninger. Men moro var det.

Nå spiller jeg veldig avslappet og er ikke så opphengt i å vinne alt hele tida, så MW2 funker veldig greit på min nevnte sony med 38ms. Men übergamere vil sikkert merke 38ms

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Den var jeg å så på i butikk nylig, den er pokker meg strøken den tv'en. Visstnok lite inputlag i game mode/pc mode.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olakjerre
    Spiller mye selv, og leste en del tester hvordan gaming var på de nye led tv'ene bl.a., siden jeg ville ha det.

Virker som om Sharp 820 serie er MEGET bra til spilling hvis man er opptatt av input lag. Den kom utrolig bra ut, de målte den til 10ms.
    Men jeg fant ikke sharp 820 serie i 52" størrelse når jeg handlet

Selv spiller jeg på en Sony med oppgitt 38ms i input lag i game mode. Jeg er ikke rask nok i refleksene mine til å merke at 38ms er for mye, men så er jeg gammel old school gamer som spilte FPS på nett med modem linje i HINE HÅRDE DAGER En ting er jo om man har input lag på elektronikken på tv'en, en annen ting er linja/serveren man spiller på.

Så du kan velge i ekstremt mye bra tv'er nå om ikke input lag er noe du er veldig opptatt av.

LG går også for å ha raske tv'er mtp inputlag og panel.

Har du noen preferanser selv? Plasma eller lcd, skal tv'en se bra ut mtp design osv?
    takk for alle svar
    Jeg tenkte meg lcd tv og jeg bryr meg ingenting om design. Bare gaming :-D

Jeg har selv sett litt på Samsungs 8000 serie (pag. 3D), men vet ikke hvor god den er til spilling Så tror kanskje jeg dropper hele 3D greia.

Er det noen konkrete TVer dere kan anbefale meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lest en god del rundt og tror jeg g[r for Philips 46PFL9704H eller Philips 46PFL8605H. Den eneste forskjelden jeg finner p[ de tvene er at sistnevte har 3D, men den er ogs[ billigere. Er det noen som vet hva forskjelden er?

Ser at begge har 200 Hz Clear LCD, 1 ms ytelse: super bevegelsesskarphet

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8605 har vel ikke lokal dimming. Jeg hadde lett gått for 9704 hvis det sto mellom de to. Meget bra sortnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sogasg
    Da har jeg lest en god del rundt og tror jeg g[r for Philips 46PFL9704H eller Philips 46PFL8605H. Den eneste forskjelden jeg finner p[ de tvene er at sistnevte har 3D, men den er ogs[ billigere. Er det noen som vet hva forskjelden er?

Ser at begge har 200 Hz Clear LCD, 1 ms ytelse: super bevegelsesskarphet
    Da fant jeg ut at philips har hoy input lag: 46PFL9704H har en input lag p[ 57 ms :-( kilde
    Jeg som trodde at "200 Hz Clear LCD, 1 ms ytelse: super bevegelsesskarphet" betydde at det var lav input lag.

Da mo jeg finne nytt tv et med lav input lag.
    Noen anbefalte TVer med lav input lag?

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefalte Sharp LCD/LED og Panasonic plasma pga. tråden jeg linka til. Om man leter vil man også finne foruminnlegg og kanskje en review eller to som heller ikke roser disse opp i skyene, men de virker definitivt som de tryggeste valgene mtp. inputlag. Panasonic selges over alt, mens Sharp er litt verre. Elkjop.no har noen modeller, og Netshop har mange.

Men jeg vil understreke at ingen TV er perfekt dessverre, så derfor må man prioritere. Om man spiller mye er inputlag viktig. Verdier ned i 1 ms på Philipsen du prater om beskriver panelet, og betyr at det oppdaterer seg kjapt på den måten at tidligere bilder ikke henger igjen (etterslep). Dette er ikke noe problem på nye LCD.

Inputlag forårsakes av elektronikken som behandler signalene før de vises på panelet, og er viktig data som produsentene mye heller burde oppgi i specen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fant jeg en liste over input lag test resultater.

Ut fra dette har jeg funnet ut at det må bli en av disse tvene:
    Panasonic TX-P50G20E 50" Plasma
    Sharp Aquos LC-46LE820E 46" LED LCD-TV
    PANASONIC TX-P50VT20 Plasma
    Samsung PS50C7000 50" Plasma

Disse tvene har alle lav input lag. Men jeg er redd for å kjøpe plasma til gaming pag. innbrenning når jeg spiller samme spill lenge :? , er dette et reelt problem?

Noen tanker?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja - det er et reelt problem.

Dvs; noen sliter med det, andre ikke. Store variasjoner innenfor samme modell til og med.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Så tenker jeg Samsung sin plasma.
    Du får stor skjerm for pengene, du har mulighet for 3D, og du har et flott tv.
    Men det er plasma, så du bør kjøre det inn med variert materiale de første 100-200 timene, så du ikke brenner inn en HUD eller noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har lest s[ er det panasonic som lager de beste plasmaene.

So jeg holdt p[ a falle for Panasonic TX-P50G20E 50" Plasma intil jeg leste dette i en test>
    Til konsollspilling fungerer forøvrig TV-en bra, spesielt med Spill-modusen aktivert. Legg dog merke til G20 ikke takler 1080p via komponentinngangen, her må du altså velge 1080i. Har du en PS3 eller en ny Xbox360 er det imidlertid bare å bruke HDMI-inngangen.

For ordens skyld minner vi også på at du, som på alle andre plasmaer, heller ikke her får den skarpheten i bildet en god LCD/LED-TV klarer å gi. Her må du altså selv vurdere hva du er ute etter.
    Kilde

So plasmaer er ikke like skarpe som LCD tver? Da g[r jeg klart for et lcd tv, for jeg vil ikke ha noe blury spill opplevelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor hardcore gamer er du? Spiller du mest fps? Spiller du mest online?

Input lag er stort sett bare merkbart i raske fps spill som Mw2 o.l. spill.
    Når jeg spiller Mw2 online så har jeg tv'en i game mode, da merker jeg forskjell fra vanlig modus og game mode. Men når jeg spiller f.eks Red Dead Redemtion, Forza3, Pro Evo Soccer så har jeg på vanlig modus med motionflow og all bildebehandling på.

Tok en test i forza, kjørte samme banen 20x på rad i game mode, så 20 runder i vanlig modus, og tilbake til 20 runder i game mode igjen. Lå veldig jevnt på tidene.

Så dette med input lag er det ikke sikkert du merker noe til en gang, de få som dominerer alle fps spill, og som har veldig kjappe reflekser kan nok merke input lag.

Bor du i nærheten av Drammen så er du velkommen til meg, så kan du teste selv Eller gjør som meg, ta med deg spillkonsollen i en butikk, dra dit siste timen de har åpent, da er det litt mindre folk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olakjerre
    Hvor hardcore gamer er du? Spiller du mest fps? Spiller du mest online?

Input lag er stort sett bare merkbart i raske fps spill som Mw2 o.l. spill.
    Når jeg spiller Mw2 online så har jeg tv'en i game mode, da merker jeg forskjell fra vanlig modus og game mode. Men når jeg spiller f.eks Red Dead Redemtion, Forza3, Pro Evo Soccer så har jeg på vanlig modus med motionflow og all bildebehandling på.

Tok en test i forza, kjørte samme banen 20x på rad i game mode, så 20 runder i vanlig modus, og tilbake til 20 runder i game mode igjen. Lå veldig jevnt på tidene.

Så dette med input lag er det ikke sikkert du merker noe til en gang, de få som dominerer alle fps spill, og som har veldig kjappe reflekser kan nok merke input lag.

Bor du i nærheten av Drammen så er du velkommen til meg, så kan du teste selv Eller gjør som meg, ta med deg spillkonsollen i en butikk, dra dit siste timen de har åpent, da er det litt mindre folk
    Er nok ikke son super hardcore gamer, men vil gjerne ha det beste til gaming når jeg først kjøper. Jeg spiller mest FPS spill online ja, som MW2 og BF:BC2.

Er fra Bergen her så det blir litt langt Men jeg heller veldig mot Sharp Aquos LC-46LE820E som tydeligvis har lav input lag og skal ellers være ganske bra. Men når jeg lester rundt finner jeg mye info om Sharp LE820UN og lite info om Sharp LE820E. Noen som har peiling på hva forskjellen på UN og E er?

og kan noen bekrefte at Sharp Aquos LC-46LE820E har lav input lag, for jeg har bare lest det et sted?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Så lenge rommet ikke er veldig lyst ville jeg sett på Lg 47LE850. Usikker på inputlag, fant ingen tall på det i testene jeg fant. Ellers nydelig bilde og flott sortnivå (lite clouding). Største negative sidene er vel mye refleksjoner og inngangene stikker rett ut (mao vanskelig å få tv klin inntil veggen).
    Den TVen virker veldig bra og jeg ser at www.flatpanelshd.com anbefaler den som en av de beste gaming TVene, men jeg tørr ikke kjøpe den før jeg finner noen tall på input lag (eller annen sikkerhet om lav input lag).
    Er det noen som kan hjelpe meg?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •