Garantisak? Døde pixeler og mangel på lys-uniformitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Garantisak? Døde pixeler og mangel på lys-uniformitet

Hei,

Jeg kjøpte en Grundig 26" LCD-tv for nå snart 5 år siden fra Expert. TV'en har fungert utmerket gjennom studietiden utenom en garantisak. Strømforsyningen til TV'en kortsluttet for 2 år siden, og ble deretter skiftet uten kostnader av Expert sin reperatør.

Nå har det dukket opp flere feil med TV'en. Oppe i høyre hjørne er det en stripe av døde pixeler som går ca halveis ned mot venstre hjørne. Disse lyser blått uansett hva slags kildemateriale jeg kobler på TV'en. Om dagen, så går dette siden de er lite synlig pga lysforholdene, men når jeg skal se film under dempet belysning, så er det umulig å unngå å legge merke til det.

Et annet problem er at lyset panelet gir er ujevnt. Langs toppen av bildet er sortfargen veldig mye lysere enn i resten av bildet. Dette problemet har utviklet seg over tid og området som er omfattet av problemet har blitt stadig større.

Jeg har ingen bilder av problemene akkurat nå, men jeg kan gjerne legge opp bilder i kveld når problemene lar seg manifestere på kamera.

Det jeg lurer på er om dette er en garantisak på TV'en?

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok ingen garantisak da Grundig såvidt jeg vet ikke har mer enn 2/3 års garanti på sine TV'er. Er TV'en under 5 år så dekkes den av forbrukerkjøpsloven og du kan prøve å reise en sak mot leverandøren på dette.

Sålenge det dreier seg om en hel rekke pixler og ikke bare noen få (som flere produsenter annser som akseptabelt) så bør dette være en sak som dekkes av reklamasjonsretten. Bare husk at når det gjelder reklamasjon så ligger bevisbyrden på deg og ikke hos leverandøren...

Lykke til

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Døde piksler i form av en lang stripe er en sak du vil ha reklamasjonsrett på.

Du har 5 års reklamasjonsrett mot expert, så ta med tven dit og forklar problemet, så løser nok dette seg . Husk å be om lånetv du kan ha imens! Kan fort ta noen uker nå rett etter ferien, er mye å gjøre for verkstedet akkurat da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •