Inbrenning på LG plasma.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Inbrenning på LG plasma.

Heisann!

Skrudde på min fine fine tv i går, da oppdaget jeg at jeg har fått to svarte striper oppe og nede etter en del filmer.. Dette ser man bare med svart bakrun, når man bytter kanal osv. Finnes det noen måter å forhindre dette? Eller få det bort?

Synes ikke i hele tatt når det er et bilde over hele skjermen, men som sagt.
    Bare med svart bakrund.

Mvh
    Bendik

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Heisann!

Skrudde på min fine fine tv i går, da oppdaget jeg at jeg har fått to svarte striper oppe og nede etter en del filmer.. Dette ser man bare med svart bakrun, når man bytter kanal osv. Finnes det noen måter å forhindre dette? Eller få det bort?

Synes ikke i hele tatt når det er et bilde over hele skjermen, men som sagt.
    Bare med svart bakrund.

Mvh
    Bendik
    Dere med innbrenning i plasma tv'ene deres kjører med for HØY kontrast. Sett på ett bilde med snø (kanal uten signal) å la det stå på ett døgn sånn og se om det blir borte.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en LG PK750, kjører alltid med Film innstillingene eller andre med lav kontrast.
    Hvordan får jeg en kanal uten signal? Har bare kanaler som fungerer :P

Men kan det være pga jeg så 3 filmer på rad i forgårs, alle med sort stripe oppe og nede. Kanskje jeg skal dempe kontrasten enda mer en film innstillingene?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Film med stripe oppe og nede er blandt det du bør unngå i starten hvis du har en ny plasma. Du har nok bare fått litt IR som går bort når du har sett litt TV som dekker hele skjermen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Film med stripe oppe og nede er blandt det du bør unngå i starten hvis du har en ny plasma. Du har nok bare fått litt IR som går bort når du har sett litt TV som dekker hele skjermen.
    Ok, det var bra å høre! Får strekke ut bilde nå da, så jeg ikke får de stripene
    Hvor lenge bør man holde på sånn da?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Ok, det var bra å høre! Får strekke ut bilde nå da, så jeg ikke får de stripene
    Hvor lenge bør man holde på sånn da?
    Vanskelig å si men normalt holder det lenge med et par hundre timer..., selv om noen sier at dagens TV ikke trenger innkjøring så de lærde strides. Selv har jeg vært litt forsiktig i starten og aldri hatt problem hverken på min Pioneer eller LG.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg hadde plasma i steinalderen så hadde jeg veldig lav kontrast til det var innkjørt. Hadde aldri antydning til innbrenning selv med kino format filmer i timesvis.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått 60PK250 på veggen å kjørte den rett i Ekspert1 meny med strøm sparing AV. Men satte kontrast til 50 som jeg vil bruke de første ca 20-50 timene så gradvis økning/kalibrering etter ca 200 timer for at skjerm skal "sette seg".
    Kjører også full ZOOm slik at bildet fyller hele skjermen hele tiden. Viktig og gå inn på ALT meny og sette ISM til Orbiter PÅ.

Har ikke fått innbrenning på mine tidligere plasma. Pio 508 og Samsung A456 med å bruke denne metoden og regner med at jeg berger på denne også.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har nå fått 60PK250 på veggen å kjørte den rett i Ekspert1 meny med strøm sparing AV. Men satte kontrast til 50 som jeg vil bruke de første ca 20-50 timene så gradvis økning/kalibrering etter ca 200 timer for at skjerm skal "sette seg".
    Kjører også full ZOOm slik at bildet fyller hele skjermen hele tiden. Viktig og gå inn på ALT meny og sette ISM til Orbiter PÅ.

Har ikke fått innbrenning på mine tidligere plasma. Pio 508 og Samsung A456 med å bruke denne metoden og regner med at jeg berger på denne også.

Takk for tipset, nå har jeg desverre sett en del på tv'en min uten å tenke så mye over dette. Men skader ikke å begynne nå Er bare litte gran IR øvers og nederst når det er svart bakrund. Får ta en dag med mario cart eller noe for å få den bort :P

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OMG vi snakker LG og innbrenning Joda Og Razor Jeg har fulgt forsiktighetsreglene og kjørte med lav kontrast Og har heller ikke overdrevet kontrasten etterpå heller....men greit å få stemplet en diagnose i panna a

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde dette med innbrenning på plasma hørte old-tiden til....? Jeg satte min Panasonic rett i THX mode med en gang den var pakka ut, og har sett mange-mange hundre timer film uten å få noen antydning til innbrenning...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Trodde dette med innbrenning på plasma hørte old-tiden til....? Jeg satte min Panasonic rett i THX mode med en gang den var pakka ut, og har sett mange-mange hundre timer film uten å få noen antydning til innbrenning...
    Panasonic klarte å lage plasma for 3-4 år siden uten så stor innbrenningsfare. LG sliter dessverre med å fikse dette.....

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Panasonic klarte å lage plasma for 3-4 år siden uten så stor innbrenningsfare. LG sliter dessverre med å fikse dette.....
    Du gir deg fortsatt ikke med å rakke ned på LG.......har min LG plasma nr 2 og den første kjøpte jeg for 5 år siden ( 42t ) og den fungerte utmerket uten noen problemer med verken innbrenning eller annet.
    Min LG nr 2 har jeg hatt nå i 1 år og her er det også null problem.

Kan anbefale LG plasma tv og ser du ( Janome ) på signaturen min så ser du hvem jeg snakker om 8)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo moderert meg kraftig....men på et innlegg om LG og innbrenning så bør det kunne nevnes....er jo et faktum at LG sliter litt med midlertidig innbrenning. Er flott bilde på min PS8000 også, men kjøper ikke LG neste gang...men jeg har vert uheldig med min tv. LG vil ikke gjøre noe for å rette opp inntrykket heller. Og dessverre....Jeg anbefaler ikke varmt å kjøpe LG ...
    b3nd1k Husk å gjøre som RS Banditt sa...Meny og Alt meny og ISM Orbiter....kjør gjerne på med litt hvitvask blinkende og bare hvit først....så ordner det seg nok

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •