Ny tv, Sony KDL46EX501AEP ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv, Sony KDL46EX501AEP ?

Hei.

Har vært rundt i et par butikker her i området, for å få et tilbud på tv, ps3, og endel hvitevarer.

Er to steder som er aktuelle nå, hvor begge har denne modellen. Blir anbefalt denne begge steder. Virker som en veldig god tv dette, med mange muligheter og funskjoner. Nydelig bilde i hd.

Koster veiledende 12990 og 13990 på de stedene, men får jo en fin pakkepris totalt med alt jeg skal ha. Men sliter litt med å finne denne tv'en på nett når jeg prøver å leite etter den. Finner svært, svært lite om akkurat 501.
    Er det samme som denne ? Sony KDL-46EX500 46" Full HD LCD-TV med 100Hz teknikk - TV OG BILDE - LCD, LED og plasma-TV - TV 46 - 47 tom

Men.
    Er jo åpen for muligheter om det er mulig.
    Sett for meg prisklasse 10-15k. LCD liker jeg godt. 46" eller kanskje 50.
    Vil bli hovedsaklig brukt til tv, filmer, ps3 og koble pc til med hdmi.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EX501 er lik EX500 bortsett fra at EX500 har en sølvfarget list under (mot sort list på EX501) og så skal det følge med WiFi-adapter til EX501. Ellers likt bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ullsokk
    Hei.

Har vært rundt i et par butikker her i området, for å få et tilbud på tv, ps3, og endel hvitevarer.

Er to steder som er aktuelle nå, hvor begge har denne modellen. Blir anbefalt denne begge steder. Virker som en veldig god tv dette, med mange muligheter og funskjoner. Nydelig bilde i hd.

Koster veiledende 12990 og 13990 på de stedene, men får jo en fin pakkepris totalt med alt jeg skal ha. Men sliter litt med å finne denne tv'en på nett når jeg prøver å leite etter den. Finner svært, svært lite om akkurat 501.
    Er det samme som denne ? Sony KDL-46EX500 46" Full HD LCD-TV med 100Hz teknikk - TV OG BILDE - LCD, LED og plasma-TV - TV 46 - 47 tom

Men.
    Er jo åpen for muligheter om det er mulig.
    Sett for meg prisklasse 10-15k. LCD liker jeg godt. 46" eller kanskje 50.
    Vil bli hovedsaklig brukt til tv, filmer, ps3 og koble pc til med hdmi.

KDL 46ex500 sparer du noen lapper på om du bestiller på nett. Har du tilgang til router i nærheten av TV kan du jo bare bruke en TP. Ligger til 9000 ->9500 på diverse nettsteder. (netonnet/komplett etc).

For øvrig en kjempebra tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvis design har noe å si så kan du vurdere EX700.
    Sitter å ser på en 52" nå, liker den bare bedre og bedre etter kalibrering. Den duger VELDIG bra i game mode også.

52 veier vel 21 kg, så det er kurrant å få hengt på veggen. Jeg gav 200kr for veggfestet, så nå henger tv'en klint inntil veggen

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EX500 og EX700 er klin like..? Utenom tykkelsen.

Newcomer JAA sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EX700 har kant-LED, EX500 er "vanlig" LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig at forskjelden på EX500 og EX501 er at EX501 har svart kantlist nederst. I starten fulgte det også med trådløst adapter på denne tv'en. Det gjør det imidlertidig ikke lenger. Så det kommer ann på om butikken du evt handler i har hatt EX501 esken du får på lager lenge eller ikke..

Riktig at forskjelden på EX500 og EX700 er at EX700 har LED. Min erfaring er alikeveld at tradisjonell LCD gir bedre bilde en kant LED som EX700 bruker. Så hvis ikke design er veldig viktig, så anbefaler jeg EX500 /EX501.

Personlig liker jeg EX500 serien. Gode tv'er med godt bilde og god kvalitet.
    Vil du ha noe bedre anbefaler jeg deg og titte på LG sin XXLE850N serie. Her får du Full LED med lokal dimming. Eneste ulempe er at det er mye refleksjon i glasset.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •