Tips til ny TV - 54-58"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til ny TV - 54-58"

Hei
    Skal ha ny TV mellom 54 og 58". Ideelt sett ville jeg ha den nye Panasonic G20, men den selges ikke som 54" i europa ser det ut til, kun i USA. Dermed håper jeg på tips fra forum'et til hvilke TV'er jeg bør vurdere i denne størrelsen.

Krav er:

- Kan være Plasma eller LED (må da være bakbeslyst med lokal dimming), IKKE kun LCD.

- Størrelse mellom 54 og 58"

- Jeg har ett stort vindu rett bak meg når jeg ser TV, så TV'en må ha lite refleksjoner (dermed utgår f.eks LG 55LE850)

- Lyd i TV'en er IKKE viktig.

- TV'en må være mulig å oppdrive i Norge.

- Oppskalering fra SD signaler til HD er heller IKKE viktig da jeg gjør dette eksternt slik at TV'en altid vil motta 1080p signaler.

- 3D er heller IKKE viktig.

Noen som har noen gode tips til meg basert på overnevnte krav?? Takker og bukker for alle tips som kommer inn.

EDIT: Skriveleif.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er heldig, så finner du kanskje noen butikker som har Samsung PS58B855 igjen. Evt som demo eksemplar. Har fått veldig gode kritikker. Bare vær obs på at mange eksemplar har problemer med en høy buzzelyd. Sjekk evt at den ikke er der.

Evt så er det årets modell som heter PN58C6505. Denne får du fra ca 17 000 ink frakt på pixmania. Evt elprice som har den til 19 990,- Vet ikke hva andre butikker har lagt seg på enda..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Har vurdert litt på den nye C6505, men har ikke funnet noen butikker som har den inne slik at jeg får sjekket bildekvalitet. Noen som har noen erfaringer med denne? Buzzing, er det problem på denne og? Som sagt så er jo ikke SD->HD oppskallering noe problem siden jeg gjør dette eksternt (har lest at den skal være litt svak på dette) og den har heller ikke 3D (som ikke er viktig for meg). Så hvis denne har veldig bra kvalitet i HD og lite refleksjoner så er dette absolutt noe jeg vurderer. Noen som har noen erfaringer med denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg fikk tak i en PS58B855, og gikk for denne i stedet. Skal hente den om 12 dager Kan gi en tilbakemelding da.. Ellers så tror jeg elprice har den i sortemanget, så da må de vel ha mulighet til å ta inn en som demo? evt HiFi klubben?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut til at HiFi Klubben har den, ikke på websidene iallefall. Elprice har den, men ser ikke ut til å ha på lager. Jeg får sjekke litt rundt. Jeg er litt spent på hvor mye dårligere enn Panasonic G20 denne egentlig er. Om det kun er på sortnivået den ligger litt etter, eller om den generelt har dårligere bildekvalitet. Så hvis noen der ute har erfaringer med Samsung PS58 C6505 så vær vennlig å del det med oss

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sgrevskott@gmail.com
    Eg fikk tak i en PS58B855, og gikk for denne i stedet. Skal hente den om 12 dager Kan gi en tilbakemelding da.. Ellers så tror jeg elprice har den i sortemanget, så da må de vel ha mulighet til å ta inn en som demo? evt HiFi klubben?
    Hvor endte du opp med å kjøpe den? Vurderer den selv

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kjøpe en B-serie samsung? B855 er fjorårets modell, og tilsvarer C6505 sånn rent spec-messig, utenom at C6505 har bedre bilde og nyere og bedre software/menysystem.

Så håper du fikk en god pris, og at produktet ikke er mye brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en bra pris hos soundgarden i Bergen. Jeg er gjevnlig innom der, så jeg vet den ikke er brukt mye. Det er en god butikk jeg har et bra kundeforhold til, og det er viktigere enn noen kroner spart i forhold til nettbutikk. Ja, jeg har sett den er ganske lik C6505, og vurderte derfor denne. Men den har ikke Real Black Filter. Der var heller ingen støying fra dette eksemplaret. (aleine i butikken, ingen andre lydkilder..)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så du har sett C6505?? Hva betyr det i praksis at Real Black Filter mangler? Betyr det at sortnivået er helt udugelig? Jeg sitter i en stue med lys (litt dempet), men det er langt ifra helt mørkt der jeg sitter. Betyr mangelen på Real Black Filter like mye da?

Edit: Skriveleif

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra det jeg har lest, så fører det til at det er mindre reflekser og litt dårligere sortnivå. Jeg har ikke sett C6505, så kan ikke si dette bastant.
    Men: B855 fikk vanvittig gode kritikker i hele sitt leveår (frem til juni). Det at det har kommet en ny modell gjør ikke slik at den presterer dårligere... Det er fremdeles en vanvittig bra tv! Spesielt om du får den til nedsatt pris pga utgående modell/demo ect. Du skal dog være obs på at mangen har slitt med en buzzelyd. Denne var der ikke på den tvn jeg har kjøpt...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B855 kan være ett alternativ ja. Ellers snakket jeg med en kar fra Euronics i går, og han sa at en kan forvente en del lanseringer på IFA messen i Berlin. Denne går av stabelen i starten på september, så jeg tror jeg kommer til å avvente til da og se om utvalget i denne størrelsen blir bedre....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •