Samsung 55" 3D led UE55C8705

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 55" 3D led UE55C8705

Hei alle sammen.

Jeg har lest tråder her opp og ned i mente, og er utrolig fornøyd med kunnskapen, behjelpeligheten, og velvilligheten til folk.

Selv har jeg lenge vært i tvil om hva det ble til, men har nå, endelig, bestemt meg. Det ble en Samsung UE558705 fra komplett.
    Det skal også sier at jeg nok kanskje ikke er den mest ekstreme perfeksjonisten ang tv'er, men hvem er vel det?

TV'en er fantastisk. Bildet er supert. Står i en stue med mange vinduer. TV'en brukes primært til TV sendinger fra Altibox, og selvfølgelig tungt på BlyRay (dvd ser jeg ikke på lenger). Alt går gjennom en Onkyo 906 forsterker. Og en noe sliten Panasonic BluRay spiller (BD 35).

Ikke observert crossover. Ingen shadowing så langt. Men det presiseres igjen at jeg nok ikke er den som ser så nøye etter dette heller.

DLNA funksjonen, integreringen med min Galaxy S etc, fungerer utmerket.
    Til en forandring. Mange andre produkter som jeg tidl har hatt som har lovt det samme, men som absolutt ikke har holdt mål.

Jeg syntes denne holder mål. Og mere til
    Bare å sende meg en PM hvis dere lurer på noe.
    Igjen, takk for et flott forum

Mvh
    Falx

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også nettop fått denne i hus, og er helt enig med trådstarter. Supert tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder crosstalk/shadows virker på meg som kun forekommer hvis brillene ikke er helt i sync med skjerm oppdateringene. Mulig forstyrrelse fra andre kilder?

Jeg har sett samme sekvens flere ganger, men det er kun en gang jeg har sett crosstalk/shadows i en spesifikk scene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne 8 serien lik 6 serien hvis man ser bort fra 3d?
    Virker som om det fra 6005 til 6705 kun er forskjell i en innebygget dekoder osv.

Newcomer snackbag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6715 har litt annen hardware enn 6005. Jeg var også av den oppfatning at satellitdekoderen var den eneste forskjellen, men i følge Samsung er det et par andre ting også. Har ikke spurt om hva enda. På papiret er de så og si helt like og 6005 er vesentlig billigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt samme tv selv et par uker nå, er veldig veldig fornøyd!

men skulle gjerne visst litt mer hvordan jeg skal stille bildet for at det skal bli optimalt! selvom jeg har klart å knote meg fram til noe som jeg er fornøyd med

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den største teknisken forskjellen mellom 8-serien og 7-serien er at 8-serien er oppgitt med høyere kontrast grunnet precision dimming. Dette gir også bedre sortnivå. Precising dimming gjør at TVen kan justere alle de forskjellige Edge LEDene separat basert på hvor mye lys som er nødvendig i den delen av bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det "Clear Motion Rate", darkfame?

Ser også at "Power-consumption" er en del høyere på 8 serien en på 7 serien (250 til 180). Hva er grunnen til det?

Forresten, takk for svar alle sammen

Falx

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har ett problem..

Jeg har også 8000 serien med 3D. Har ett problem med at når tvèn og komponentene har vært avslått hele natten, finner ikke tven signal på hdmi.. Og må restarte hele systemet (onkyo forsterker, altibox, tv osv. Da kommer tv`igjen.. Feilmeldingen sier at man må kontrollere signal, eller meldingen at ingen kobling funnet.. Dette begynner og irritere meg veldig, så håper noen vet hva dette kommer av..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henigr
    Jeg har også 8000 serien med 3D. Har ett problem med at når tvèn og komponentene har vært avslått hele natten, finner ikke tven signal på hdmi.. Og må restarte hele systemet (onkyo forsterker, altibox, tv osv. Da kommer tv`igjen.. Feilmeldingen sier at man må kontrollere signal, eller meldingen at ingen kobling funnet.. Dette begynner og irritere meg veldig, så håper noen vet hva dette kommer av..
    Prøv å slå av HDMI kontorll på alle enheter og se hvordan det blir da. Kan være handshake problemer via HDMI kontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    henigr:
    Jeg var nødt til å "skifte" default hdmi inngang på min gamle tx-sr 606.
    Byttet no1 med nr 3, og gikk i innstillingene på recievern og byttet der også.
    (hdmi 1 =cbl/sat og hdmi 3 = DVD/BluRay. Kan deretter "bytte" rekkefølgen i recieveren også, slik at hdmi 1 = hdmi 3, og motsatt. Husker jeg fikla en del med oppsettet, men det funka tilslutt.
    Men jeg husker ikke helt svaret på hvorfor dette skjedde. Hadde det noe med hvordan tv'en leste signalene fra de forskjellige hdmi inngangene på onkyo'en kanskje? Det som nevnes med handshaking? I ett forum husker jeg ihvertfall at noen mente det kunne skyldes hardware/software problemer i Onkyo'en...

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med clouding/flashlight på disse skjermene? Slet veldig med dette på min gamle 7 serie led... Vurderer å gå til innkjøp av en sånn 3d skjerm selv, men vil vite om disse problemene er borte...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hverken observert clouding eller flashlight på min 8705, 55".
    Syntes tv'en fungerer supert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke merket noen problemer her heller.

vel annet enn at motion plus ikke alltid henger helt med i svingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fant feilen min :)

Jeg fant feilen min på anlegget.. Det var AltiBoxen min som sender i HDMI 1.4 signal. Jeg har altid tvangskjørt den mellom Onkyo forsterkeren min og så videre til tvèn, og det fungerte alltid mot min gamle Pioneer plasman.. Men ikke mot samsungen.. Men direkte koblet altiboxen mot tven så virker alt.. Kjører alle andre komponenter mellom forsterkeren fortsatt, og funerer helt topp..

Jeg er i allefall veldig fornøyd med samsung 3d 8000 serien Spesielt på bildekvalitet med fiber tv.. Takk for alle råd alle sammen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig i orden :)

Prøvde og legga ut ett bilde, men en som er så "nybegynner" på mac, og ikke vet hva jeg skal skrive i URL adressen (aldri vært borti hva URL adresse er for noe) for og laste opp bilde engang

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva slags skype-kamera som fungerer på tv'en?
    Hørt noe om Freetalk, men at det kun kan bestilles direkte fra Skype (til 1300 kr). Rimelig stiv pris.
    Noen som evt kan lenke til kompatible kameraer, eller som har peiling hva som funker på tv'en an Skype-kameraer?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Buzzing..

Jeg har en 7 dager gammel UE55C8705, og nå hørte jeg plutselig at det var veldig mye summing på TV'en.
    Den er der hele tiden, men høres spesielt godt når skjermbildet er lyst (i mediaplayer-menyen er det spesielt ille). Lyden er høyere enn den man f.eks hører fra HD-PVR'en fra Canal Digital.

Noen andre som har dette problemet - og er det eventuelt en garantisak? Har hørt om Samsung og buzzingproblemer før, men trodde det bare gjaldt plasma-TV'ene..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henigr
    Jeg fant feilen min på anlegget.. Det var AltiBoxen min som sender i HDMI 1.4 signal. Jeg har altid tvangskjørt den mellom Onkyo forsterkeren min og så videre til tvèn, og det fungerte alltid mot min gamle Pioneer plasman.. Men ikke mot samsungen.. Men direkte koblet altiboxen mot tven så virker alt.. Kjører alle andre komponenter mellom forsterkeren fortsatt, og funerer helt topp..

Jeg er i allefall veldig fornøyd med samsung 3d 8000 serien Spesielt på bildekvalitet med fiber tv.. Takk for alle råd alle sammen
    - - - - - -

Jeg har hatt problemer med handshake mellom min Onkyo 608 og Samsung 55" 3D (C8705). Skifting av kabler hjalp ikke, men feilen ligger i handshake mellom Onkyo og TV. Samsung har lagt ut en oppdateringsfil på sine hjemmesider. Denne filesn lastes ned på en usb-stick og settes i TV'en så er problemet løst. Herlig å bli kvitt problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi fikk 8705 i går. Må si jeg ble litt skuffet over at skjermen vår har ganske mye clouding. Værtfall er det noe vi synes. Burde vi greie å få byttet TV? Det er også en liten defekt i den pleksiglass kanten rundt skjermen, litt krystalisert oppe på kanten.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •