50" til under 10.000,- - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer dapre sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hasse99
    Dette stemmer ikke. Pr. parabol sender Canal Digital : BBC HD, History Chanel HD, National Geographics HD, Animal Planet HD, Silver HD, Discovery HD, TV Norge HD, Canal + Film HD, Rush HD, ESPN America HD og Eurosport HD. Alle disse sender 1920x1080. I tillegg sender de TV2 HD og NRK HD. NRK HD sender som nevnt kun 1280x720. TV2 HD har jeg i øyeblikket ikke fått inn så der vet jeg ikke oppløsningen. TV Norge HD sender ofte i ordinær SD. NRK HD er den eneste som sender 1280x720.

Viasat har også HD-kanaler, men her er jeg ikke kjent med oppløsningen de bruker.
    Var akkurat i ferd med å endre dette til at - noen - sender i 1080i - ikke 1080p som er lokkemiddelet til Full-HD skjermer.
    I noen tilfeller kan 720p være bedre en 1080i. Mao, det holder med en Hd-ready skjerm.

Men takk for oppdateringen. Finnes det en oppdatert side som viser hva de forskjellige HD-kanalene sender ut tro ? Og vises ALLE programmer på en HD kanal med samme oppløsning ? Eller er noen i 1080i, og noen andre i 720p ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv den rimelige Panasonic 50" HD ready ifra ifjor. Syns ikke den har noe spess dårligere bilde enn den ny G20 full HD.... kanskje om de hadde stått ved hverandre!! Min TV holder i massevis syns jeg :P.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dapre
    Var akkurat i ferd med å endre dette til at - noen - sender i 1080i - ikke 1080p som er lokkemiddelet til Full-HD skjermer.
    I noen tilfeller kan 720p være bedre en 1080i. Mao, det holder med en Hd-ready skjerm.

Men takk for oppdateringen. Finnes det en oppdatert side som viser hva de forskjellige HD-kanalene sender ut tro ? Og vises ALLE programmer på en HD kanal med samme oppløsning ? Eller er noen i 1080i, og noen andre i 720p ?
    Har ikke sett noen liste over hvilken oppløsningen som brukes. Min info. baserer jeg ut fra hva min tuner gir av opplysninger for respektive kanaler (realtime) og det jeg ser med det blotte øye - det er meget synlig forskjell på 1280x720 og 1920x1080

Edit:Tuner gir ingen info om det er 1080p eller 1080i.

Men etter å ha hatt HD-tuner i snart 8 mnd så er erfaringen at TV-Norge og NRK HD (og TV2?) er de eneste som sender annen oppløsning enn 1920x1080 på sin HD-kanal. Har ikke sett at noen av de andre sender i annen oppløsning enn 1920x1080.

Dette er vel ganske naturlig siden alle bortsett fra TV-Norge og NRK (og TV2?) er rene HD-kanaler som har dedikert disse til HD utsendelse. Mens de 3 norske må favne diverse andre programmer som ikke er laget i HD, og all den tid de skal sende eksakt samme programmer i SD og HD så vil de måtte gjøre kompromiss.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Intercom
    Jeg ser forresten Komplett.no har tilbud på denne:
    Komplett.no - Samsung 50" Plasma-TV PS50C535Noen kommentarer rundt denne? Virker jo veldig bra priset, eller?
    Huh? Den er jo 1000 spenn billigere på Elkjøp! :?
    Tilbudet har kanskje sluttet....
    Det greieste er jo å kjøpe av lokal butikk, så er alt så mye enklere når det kommer til garanti/reklamasjon. Hiv tv'en i baksetet og kjør den til nærmeste butikk...

Har selv den rimelige Panasonic 50" HD ready ifra ifjor. Syns ikke den har noe spess dårligere bilde enn den ny G20 full HD
    Så du synes ikke refleksene er noe problem? Kanskje du har en mørk stue, eller vinduene på de "rette" plassene ? Når jeg så den på Elkjøp, virkert den også veldig grå på det sorte? Men det var jo i forhold til litt dyrere modeller da...
    Men alt er jo relativt, som Einstein sa det...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hasse99
    Dette stemmer ikke. Pr. parabol sender Canal Digital : BBC HD, History Chanel HD, National Geographics HD, Animal Planet HD, Silver HD, Discovery HD, TV Norge HD, Canal + Film HD, Rush HD, ESPN America HD og Eurosport HD. Alle disse sender 1920x1080.

NRK HD sender som nevnt kun 1280x720.
    Uten å vite, virker det som dette gjelder CD over fiber også. BBC HD utmerker seg med voldsom bildekvalitet sammenlignet med NRK HD sin sending av samme BBC-dokumentar.

720p eller 1080p - det er helt åpenbart at man se forskjell på 1280px og 1920px.

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne... men er første og siste gang jeg kjøper LG...bildet greit nok, men skygger og midlertidig og og mer permanent innbrenning trekker ned....skal ha kvalitet og Panasonic igjen neste gang..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dapre
    Huh? Den er jo 1000 spenn billigere på Elkjøp! :?
    Tilbudet har kanskje sluttet....
    Det greieste er jo å kjøpe av lokal butikk, så er alt så mye enklere når det kommer til garanti/reklamasjon. Hiv tv'en i baksetet og kjør den til nærmeste butikk...

Så du synes ikke refleksene er noe problem? Kanskje du har en mørk stue, eller vinduene på de "rette" plassene ? Når jeg så den på Elkjøp, virkert den også veldig grå på det sorte? Men det var jo i forhold til litt dyrere modeller da...
    Men alt er jo relativt, som Einstein sa det...
    Den kostet 6990,- i forrige uke. Nå ligger den til 7990,- Det var vel ett tilbud. Elkjøp er jo som vanlig " Pris Dyktige" Bortsett fra at denne tven finnes verken i butikk eller som bestilling på nettet

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit:Tuner gir ingen info om det er 1080p eller 1080i
    Ingen, absolutt ingen sender i 1080p

TV-Norge og NRK HD (og TV2?) er de eneste som sender annen oppløsning enn 1920x1080 på sin HD-kanal. Har ikke sett at noen av de andre sender i annen oppløsning enn 1920x1080. Dette er vel ganske naturlig siden alle bortsett fra TV-Norge og NRK (og TV2?) er rene HD-kanaler som har dedikert disse til HD utsendelse. Mens de 3 norske må favne diverse andre programmer som ikke er laget i HD, og all den tid de skal sende eksakt samme programmer i SD og HD så vil de måtte gjøre kompromiss
    Denne HD greia fremstår som mere humbug jo dypere man graver Det hjelper ikke at kanalen er en "dedikert" HD kanal, når halvparten av programmene ikke ble produsert i Full-HD kvalitet fra starten av. Vil tro det kun er (enkelte?) nyproduserte programmer som blir laget i Full-HD. Resten av suppa, fra gamle tv-serier i 4:3 format til eldre dokumentarer blir skalert opp og påstemplet et Full-HD klistremerke! Fyttikatta

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •