Hdmi 1.3 og Hdmi 1.4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hdmi 1.3 og Hdmi 1.4

Er dette 2 forskjellige kabler eller?? Noen som kan forklare meg forskjellen eller?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, ikke nødvendigvis samme kabel; HDMI - Wikipedia, the free encyclopedia

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så visst jeg skal se 3D så må jeg ha hdmi 1.4.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldfing
    Så visst jeg skal se 3D så må jeg ha hdmi 1.4.
    Hei!

Jeg kjøpte kabler merket med 1.3C på Coop, de virket fint på 3D.

Inge
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.3 funker fint på 3d her og

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1,3 funker fint på 3D. men for og få full effekt og om du skal kjøre 7,1 HD lyd gjennom kabelen samtidig må du ha high speed hdmi 1,3.

hdmi 1,4 har i tillegg audio return og ethernet kontakter.
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegardxf
    1,3 funker fint på 3D. men for og få full effekt og om du skal kjøre 7,1 HD lyd gjennom kabelen samtidig må du ha high speed hdmi 1,3.

hdmi 1,4 har i tillegg audio return og ethernet kontakter.

Så visst jeg har en hdmi kabel som er 1.4 fra tv til anlegg så trenger jeg ikke å bruke audio output får og få lyd i anlegget fra tven??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.3 funker på 3D, men i følge spekken skal den ikke klare mer enn 720p.

Men PS3 skal visst nok kunne gi deg Bluray i 1080p og 3D, og den nyeste Slim modellen av PS3 kun 1.3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    1.3 funker på 3D, men i følge spekken skal den ikke klare mer enn 720p.

Men PS3 skal visst nok kunne gi deg Bluray i 1080p og 3D, og den nyeste Slim modellen av PS3 kun 1.3.
    Etter det som har stått her på forumet, så klarer 1.3 "highspeed" samme overføring som 1.4, altså 1080P i 3D. Jeg testet 3D via mine 1.3 d kabler, men jeg sjekket ikke hva oppløsningen på tv var......

Inge
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja high speed 1,3 har samme båndbredde som 1,4, altså 10,2Mbps.
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegardxf
    ja high speed 1,3 har samme båndbredde som 1,4, altså 10,2Mbps.
    men man må være obs på at mange selger
    HDMI 1.3 kategori 1 (standard) som high speed kabler
    fordi
    selv om HDMI 1.3 kategori 1 standarden er 720p/1080i betyr det ikke at enkelte kabler takler 1080p å særlig korte lengder
    mange HDMI 1.3 kategori 1 kabler får fint frem 1080p

da selger de standard kabler å garenterer 1080p ved feks 1.5 eller 2 meter (og enkelte kaller det også high speed)

Man får jo kjøpt HDMI 1.3 kabler som takler 30 Gbps i dag selv om HDMI 1.3 kategori 2 sier 10,2 Gbps
    (hva kabler har som standard er minimum å ikke maximum hva de overfører av hastighet)

Alle kabler merkes ikke eller noen merkes feil

Kommer vel nye regler på dette som sier selve kabel skal ha merke , eksken og pappirer som følger med skal vise til garantert ytelse og HDMI type
    (for de som lovelig bruker HDMI logo og betaler royalties)
    (man vil vel fortsatt finne fake kabler i salg så litt garanti for ytelse får man om man kjøper merket kabel da de kommer)

HDMI 1.4 kommer jo med standard , highspeed , med internett , uten internett , kabel til bil så det blir et fryktelig rot uten klar merking av kabler da man får senere versjoner i tillegg til de vi allt har + fremtidige HDMI versjoner.

Noen vil sikkert misse med 3D på en HDMI 1.3 kabel.......andre får det fint til
    pga bla ulike årsaker nevnt over

ved bruk av HDMI 1.3 reciver blir det problemer men dette har med hdmi handshake da 3D BD spilleren vil registrere at det sitter en reciver med bare HDMI 1.3 på vei til 3D tv når man skal avspille 3D film
    (derfor må man ha BD spiller med 2 HDMI ut....1 HDMI 1.3 + 1 HDMI 1.4 for samrtidig få HD lyd og 3D bilde)
    (det er det bare Panasonic og Samsung BD spillere som har pr i dag)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er saken min er at jeg skal kjøpe 3D tv og skal bruke PS3 til 3D spiller. Men jeg kan ikke koble den gjennom reciveren fordi den støtter hdmi 1.3. Så jeg tenkte og koble PS3 direkte i tv. Så kobler jeg tven til reciveren med hdmi 1.4 sånn at den gir retur lyd. Sånn at jeg kan få lyd på anlegget mens jeg ser film. Går dette??

7-serien 3D Plasma-TV – en ny dimensjon i TV-opplevelsen din PS63C7705 - Plasma-TV - TV | SAMSUNG

Elkjøp - Samsung hjemmekino

Det er disse produktene jeg skal bruke

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er saken min er at jeg skal kjøpe 3D tv og skal bruke PS3 til 3D spiller. Men jeg kan ikke koble den gjennom reciveren fordi den støtter hdmi 1.3. Så jeg tenkte og koble PS3 direkte i tv. Så kobler jeg tven til reciveren med hdmi 1.4 sånn at den gir retur lyd. Sånn at jeg kan få lyd på anlegget mens jeg ser film. Går dette??
    Tror ikke det

men like bra løsning er optisk kabel fra ps3 til reciver
    (å da slipper du all fundering + slipper ende med at HDMI prosject ikke går)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

7-serien 3D Plasma-TV – en ny dimensjon i TV-opplevelsen din PS63C7705 - Plasma-TV - TV | SAMSUNG

Det er disse produktene jeg skal bruke
    Iden er god og du får lyd, men du får ikke overført DD,DTS eller de nye HD lydene ut fra samsungen via ARC. kun hvis du bruker intern tv dekoder at du får dd og dts ut fra ARC. Du må koble PS3 direkte og optisk lydkontak til Reciever.

PS
    Hvorfor ikke heller kjøpe dette annlegget, billigere og har 3D BD spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt triks for å få 3D til via receiver var følgende:

1. Kople PS3 direkte til TV og kjøre Automatic på Video oppsett som da detekterer 3D oppløsningene 720p (3D) og 1080p (3D).

2. Kople den tilbake i receiver.

3D fungerer dermed via receiver. Receiveren må støtte 1.3 for at dette skal fungere.

Hvis du skulle kjøre Automatic testen på nytt via PS3 ved et uhell, må du gjenta prosedyren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor flyttes ikke denne til riktig forum...? Er det ikke en egen avdeling for kabler...?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan fint koble den til en receiver som støtter HDMI 1.4, og derfra til en 3D TV. TV'en blir detektert av PS3 som 3D tv, receiveren håndterer også 3D signalet fint og sender det videre til TV'en. Har selv et oppsett med Onkyo 608 receiver, Panasonic VT20 TV og PS3. 3D hele veien.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman
    Du kan fint koble den til en receiver som støtter HDMI 1.4, og derfra til en 3D TV.
    Hjelper vel ikke goldfing i det hele tatt når han skriver at han har HDMI 1.3 reciver

Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    1. Kople PS3 direkte til TV og kjøre Automatic på Video oppsett som da detekterer 3D oppløsningene 720p (3D) og 1080p (3D).
    interesant at det kan fungere å kople om men om det fungerer da 3d BD kommer som mulighet på PS3 ?

(dessuten er vel 3D på PS3 pr i dag bare spill og max oppløsning fra PS3 3D spill er 720p å ikke 1080p)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Hjelper vel ikke goldfing i det hele tatt når han skriver at han har HDMI 1.3 reciver

interesant at det kan fungere å kople om men om det fungerer da 3d BD kommer som mulighet på PS3 ?

(dessuten er vel 3D på PS3 pr i dag bare spill og max oppløsning fra PS3 3D spill er 720p å ikke 1080p)
    Jeg har kun testet 3D spill da 3D bluray firmware updaten ikke har kommet enda... det ryktes vel at den kommer i August. Jeg antar med stor sannsynlighet at det også vil fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja får se hva jeg gjør. Tro jeg bare kobler Tuner,PC,Anlegget og PS3 direkte i Tven. Så kjører jeg bare digital output fra tven til anlegget. Det bruker jeg hjemme hos min mor og de nå å fungerer helt greit. De sier at du bare får 2.1 lyd istedenfor 5.1 lyd når du gjør det på denne måten men jeg har når lyd i alle høyttalerne.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •