Hdmi 1.3 og Hdmi 1.4 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Iden er god og du får lyd, men du får ikke overført DD,DTS eller de nye HD lydene ut fra samsungen via ARC. kun hvis du bruker intern tv dekoder at du får dd og dts ut fra ARC. Du må koble PS3 direkte og optisk lydkontak til Reciever.

PS
    Hvorfor ikke heller kjøpe dette annlegget, billigere og har 3D BD spiller

Elkjøp - Samsung hjemmekino

Ja kan jo sikkert kjøpe det. Synes bare det andre var kulere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldfing
    Ja får se hva jeg gjør. Tro jeg bare kobler Tuner,PC,Anlegget og PS3 direkte i Tven. Så kjører jeg bare digital output fra tven til anlegget. Det bruker jeg hjemme hos min mor og de nå å fungerer helt greit. De sier at du bare får 2.1 lyd istedenfor 5.1 lyd når du gjør det på denne måten men jeg har når lyd i alle høyttalerne.
    Du får 5.1 lyd ut fra den digitale lyd utgangen på TVen, men tror du går glipp av Dolby og DTS lossless formatene (Dolby True HD og DTS Master Audio).

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    Jeg har kun testet 3D spill da 3D bluray firmware updaten ikke har kommet enda... det ryktes vel at den kommer i August. Jeg antar med stor sannsynlighet at det også vil fungere.
    BD 3D-oppdateringen kommer i september.
    PS3 Blu-ray 3D Update Coming In September

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D BD spillerne til Pioneer kommer trolig med doble HDMI-utganger...

Pioneer announces two new BD players; promises 3D decks by the end of the year | Home Cinema Choice

"While the company's 2010 lineup of AVRs all feature HDMI 1.4a connections to guarantee compatibility with 3D Blu-ray systems, a spokesperson for the company told HCC that there is a very good chance that the two 3D Blu-ray players will feature both HDMI 1.4a and 1.3 outputs, to ensure compatibility with the new receivers and legacy products such as the Susano."

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk Panasonic sin 3D Blurayspiller i helgen.
    Det er bare genialt med 2 HDMI.
    Ene leverer 3D bildet rett til 3D tv. (TV kommer senere i høst)
    Andre HDMI-utgangen leverer 2D bilde ÓG HD-lyd til min receiver, som igjen videreformidler bildet til min projektor (og min nåværende 2D tv).
    Kunne ikke fått bedre løsning med min HDMI 1.3 receiver, og synes løsningen er genial.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    Mitt triks for å få 3D til via receiver var følgende:

1. Kople PS3 direkte til TV og kjøre Automatic på Video oppsett som da detekterer 3D oppløsningene 720p (3D) og 1080p (3D).

2. Kople den tilbake i receiver.

3D fungerer dermed via receiver. Receiveren må støtte 1.3 for at dette skal fungere.

Hvis du skulle kjøre Automatic testen på nytt via PS3 ved et uhell, må du gjenta prosedyren.
    Jeg prøvde dette og det fungerer faktisk. Jeg får nå 3D via min PS3-slim til receiver Yamaha RX-V765 til min plasmaskjerm Samsung PS50C7705. Artig. Behøver ikke lenger å tenke på hvordan få lyden fram. Kommer nå som før. Tror jeg registrerte bilde som 1080@60Hz. Om det er i eller P er jeg usikker på.

NB: Glemte helt i min iver å takke deg darkfame som gjorde meg oppmerksom på dette

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg fikk Panasonic sin 3D Blurayspiller i helgen.
    Det er bare genialt med 2 HDMI.
    Ene leverer 3D bildet rett til 3D tv. (TV kommer senere i høst)
    Andre HDMI-utgangen leverer 2D bilde ÓG HD-lyd til min receiver, som igjen videreformidler bildet til min projektor (og min nåværende 2D tv).
    Kunne ikke fått bedre løsning med min HDMI 1.3 receiver, og synes løsningen er genial.
    Enig. Panasonic har forstått det. Min neste Blu-ray spiller blir en med to HDMI utganger(en for HDMI 1.4, 3D og en til receiver HDMI 1.3).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Enig. Panasonic har forstått det. Min neste Blu-ray spiller blir en med to HDMI utganger(en for HDMI 1.4, 3D og en til receiver HDMI 1.3).
    Får prøve å åpne den gamle tråden!

Oppsette mitt er en Onkyo 705 reciver, HTPC med blu-ray spiller og Asus Xonar HDAV 1.3 slim og en nyinnkjøpt Samsung PS59D555. Tven har hdmi 1.4 og 3d, mens onkyoen har hdmi 1.3 switch.

Har lest at mange har problemer med "handshake" når det gjelder lyd fra kilde å ut til reciver når de bruker splitter eller dual hdmi blu-ray spiller for å sende separate signaler til tv og spiller.

Noen som har noe ny info ang. denne problematikken?
    Løsning på hvordan en kan få både HD-lyd via reciver og 3d bilde til tv?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •