Txp50g20 eller???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Txp50g20 eller???

Noen som har noe bra alternativ til denne i samme prisklasse..like bra bilde men kanskje litt bedre design? Har litt lyst til å henge den på vegg..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djbigs
    Noen som har noe bra alternativ til denne i samme prisklasse..like bra bilde men kanskje litt bedre design? Har litt lyst til å henge den på vegg..

Ingen som har noen tips?

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en txp50v20 selv da jeg synes denne så litt bedre ut enn g20. flott sak og meget bra bilde - litt annet design enn de strammeste Samsung og LGéne. Kommer jo litt an på hvilket interiør tven skal stå i.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvalitetsmessig finner du nok ikke bedre tv til prisen akkurat nå,selv om alternativene stort sett har mer moderne design så er det ett sikkert kjøp ifølge alle positive tester.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Jeg skjønner ikke at folk gidder å støtte Panasonic, med tanke på volt justeringer som gir verre og verre sortnivå.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Jeg skjønner ikke at folk gidder å støtte Panasonic, med tanke på volt justeringer som gir verre og verre sortnivå.
    Kan du utdype dette litt for en novis?

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'er i denne prisklassen er i mine øyne forbruksvarer som før eller siden blir byttet av forbrukeren når bedre teknologi blir tilgjengelig. Da er det neppe hensiktsmessig å bygge disse på samme måte som gir dem 20+ års liv uten kvalitetsforverring.

Newcomer calla1983 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djbigs
    Ingen som har noen tips?
    Samsung ps50C7705 eventuelt c7000 som gråimport ligger ikke så mye over i pris, har designet du er ute etter og er også 3d klar.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Kan du utdype dette litt for en novis?
    Vel, Panasonic har lagt inn noe i firmwaren på tven som gjør at tv'en går gjennom 3 voltjusteringer. For hver gang den skrur opp volten så blir skjermen lysere enn det den var i utgangspunktet, som resulterer i et dårlige sortnivå.

Jeg trodde ikke at det kom til å bli et stort problem, og mange sa at man mest sannsynligvis ikke kom til å merke det. Men, folket på AVSforum sa at "hvis man var nøye på bildekvalitet og forandringer så vil man merke det". Det har sett fint ut til nå. Jeg har sett lite på HD innhold eller dvd de siste dagene, kun tv, og der er sorten uansett _så som så_, standard det på analoge tv signaler.

Men idag når jeg skulle se film var det som å bli slått i med et balltre! Jeg merket for 2 dager siden at tv3 logoen og discovery hadde brent seg inn, til tross for at Discovery ikke hadde stått på i mange minutter, tv3 er noe annet, men allikevel så er det alltid reklame der, og tv3 logoen er aldri på skjermen i flere timer om gangen, da hadde jeg skjønt det.

Jeg har til og med fått bildemenyen (via fjernkontroll) innbrent,til tross for at jeg har kun har hatt den på et minutt eller så, det er helt ekstremt nå. Og det er ikke rart, for tven min har nå kommet i 3 voltjustering.

Og mange opplever at etter 3 voltjustering så vil man slite ekstremt med innbrenning. Jeg gidder ikke å teste det mer nå, for nå har jeg til og med fått nrk1 ikonet innbrent etter kun 2-3 minutter, det her er ikke normalt.

De sier at på de nyeste skjermene så skal det skje mer gradvis. Men hvis det blir samme konsekvenser der, som ekstrem innbrenning og dårlig sort så er det ikke akseptabelt.

Panasonic sier at de gjør dette for å bevare levetiden lenger (eller hva søren de kom med), men som de på avsforum skrev så er det ingen andre som gjør noe lignende, kun panasonic.

Jeg hadde gitt blaffen i om min tv hadde hatt dårlige holdbarhet, si den holdt i kanskje 50.000 timer, istedenfor de 100.000 som er oppgitt, hvor mange sitter egentlig med en tv som har over 50.000 timer på seg?

Nei, du kan godt kjøpe panasonic, men den dagen du får et stort slag i trynet i form av mye innbrenning og mye dårligere sortnivå så kommer du til å angre på at du kjøpte panasonic. Jeg skal klage til forhandleren, og jeg kommer ikke til å gi meg, og så skal jeg gå for LG pk550 (i og med at den er overlegen pk750 når det gjelder sortnivå) eller noe annet, jeg skal undersøke ting nøye før jeg kjøper noe nytt, og jeg skal aldri mer kjøpe noe fra Panasonic, de har nå mistet en kunde!

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok vært uheldig med Tven,hvis alle panasonic skulle bli sånn som du beskriver ville det blitt ramaskrik,denne justeringen av sortnivå har de fleste ikke merket ,men noen får problem over natten så det må være forskjell på kvaliteten på tv.jeg har hatt g10 og har g20 nå og er strålende fornøyd,mitt neste tv blir panasonic uten tvil.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    FWTT; jeg tror du blander burn-in med image retention.
    Man kan simpelthen ikke klare å brenne en plasma på bare minutter i en meny.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Du har nok vært uheldig med Tven,hvis alle panasonic skulle bli sånn som du beskriver ville det blitt ramaskrik,denne justeringen av sortnivå har de fleste ikke merket ,men noen får problem over natten så det må være forskjell på kvaliteten på tv.jeg har hatt g10 og har g20 nå og er strålende fornøyd,mitt neste tv blir panasonic uten tvil.
    Alle Panasonic blir sånn, det er en "funksjon" pansonic selv har bygget inn i skjermen. At du ikke har opplevd det betyr at du enten ikke har hatt den på i veldig mange timer (G10), eller at du rett og slett ikke merker at sortnivået har blitt dårligere. For den må nemlig opp til 3 voltjustering (og det skjer etter sånn ca 1500-2000 timer, det varierer veldig), da er sortnivået blitt 3 ganger så dårlig.

Og det har blitt ramaskrik, og det er MANGE som har merket det, det er hundrevis av tråder om det på avsforum, hvor folk har gått helt berserk pga. det, og det skjønner jeg! En annen bi-effekt som mange har opplevd er utvaskede farger, det har jeg til og med lest om at en norsk bruker har opplevd (diskusjon.no).

Anyway, aldri mer Panasonic for meg. :evil:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er det registert... nåde deg om du kjøper det igjen .

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle Panasonic blir sånn, det er en "funksjon" pansonic selv har bygget inn i skjermen. At du ikke har opplevd det betyr at du enten ikke har hatt den på i veldig mange timer (G10), eller at du rett og slett ikke merker at sortnivået har blitt dårligere. For den må nemlig opp til 3 voltjustering (og det skjer etter sånn ca 1500-2000 timer, det varierer veldig), da er sortnivået blitt 3 ganger så dårlig.

Og det har blitt ramaskrik, og det er MANGE som har merket det, det er hundrevis av tråder om det på avsforum, hvor folk har gått helt berserk pga. det, og det skjønner jeg! En annen bi-effekt som mange har opplevd er utvaskede farger, det har jeg til og med lest om at en norsk bruker har opplevd (diskusjon.no).

Selv om du er litt bitter på Panasonic nå, er det fremdeles gode TVer, og jeg skal prøve en G20 selv. Blir det helt på trynet går jeg til forhandler med forbrukerkjøpsloven.

Når det er sagt er det ikke mange her på forumet som syter over aldring og sortnivå, og folk her inne bør være over gjennomsnittet kritiske til ytelsen på lyd og bilde. Det er også når noe er galt at folk gjerne sier fra om det på en plass som avforum. Alle eiere av Panasonic plasma lager (heldigvis) ikke en tråd hver om hvor fantastisk TVen dems er. Om du tenker på hvor mange fornøyde eiere det finnes der ute tror jeg vi kan kalle deg for uheldig.

Av en eller annen grunn virker det som om dette er et mindre problem på modellene solgt her i landet. På G20 er forresten denne automatiske justeringen finpusset noe, og de har jo ikke implementert dette for å være kjipe selv om noen misliker det sterkt. Tanken er at bildet skal være best mulig over hele TVens levetid. Svartnivå er faktisk ikke alt, selv om mange mener det. Hva med feks shadow details?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •