Kan noen hjelpe meg med valg av plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kan noen hjelpe meg med valg av plasma?

Hei, jeg er helt nyregistrert her på forumet, men jeg har forsøkt å lese meg litt opp på ulike poster nå som jeg skal skifte ut Tv'en i huset.

Jeg har en 3-4 år gammel Loewe Xelos 37" LCD, og jeg har vel aldri vært særlig glad i denne, speielt mtp svartnivå/film. Jeg tenkte derfor å forsøke meg på en plasma i størrelse 50" med pris ca. 12-18k. 3D har jeg ikke behov for nå, det får vente noen år.

Jeg har kikket mest på Panasonic P50V20 som ett godt alternativ (rundt 16k for denne), og den har jo fått en del gode kritikker. En kompis har derimot nettopp kjøpt en Samsung PS50B855 (tror jeg), og han er storfornøyd med denne. Han skal ha betalt rundt 13-14k. Jeg finner derimot ikke pris/tilgjengelighet på denne tv'en i noen nettbtikker, fins den under et annet modellnavn også?

Hadde egentlig bestemt meg for Panasonic'en, men så kom det meg for øret at denne inneholder vifter som kan gi fra seg noe støy. Jeg har brukt PS3 som blurayspiller, og jeg vet at slik viftestøy kan være skikkelig irriterende.

Jeg finner heller ingen reviews som sammenligner B855 med V20, så jeg famler litt i blinde her. Er det noen som kan hjelpe meg til å bestemme meg?

Mine behov:
    1) Film på BluRay
    2) Kona skal se på vanlige SD-sendinger over parabol. Har ikke HD-tuner enda og har frem til nå koblet til med SCART.
    3) Spilling på PS3
    4) Muligheten for enkel avspilling av divx/mpg/avi-filer osv., enten via usb eller aller helst over nettverk.

Utfordringen er også at jeg har to vinduer på sideveggen, vil dette ha betydning i valget mitt?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg PV60E da denne kom i 2006, betalte 16K for denne, og den har fungert upåklageligt, har ingen planer om å skifte, og da slett ikke til lcd el. lign., og skulle det blive ny tv på et tidspunkt tror jeg neppe jeg ville valgt Samsung.
    Kvaliteten på SD og HD er veldig god, det er ikke sånn man legger merke til det store tap i kvalitet ved SD sendinger faktisk.
    Dette med reflekser er jo viktigt for noen, for meg betyr det ingenting da jeg har tv`en i et skap, men noen kan sikkert kime inn om reflekser på denne modellen.
    Tror ikke du går feil med Panasonic.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på ny TV og ville i utg punktet ha LED men så fann jeg Samsung PS50C7705, denne ligger på rett over 15K hos noen butikker. Lite tester på denne enda men har sett 2 tråder fra folk som har skaffet seg denne og det ser lovende ut. Vurderer denne nå opp mot en Sony LEDlcd.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samsung PS50C7705, Panasonic TX-P50VT20 eller hvis størrelsen teller SAMSUNG PS63C7705. Alle 3 har også 3d fungsjon for eventuelle framtidige 3d filmer:wink:
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, folkens. Jeg synes det er vanskelig å orientere meg i denne jungelen, spesielt på samsung-siden. Finner jo ikke engang 7705 på websiden deres. Og så har jeg fortsått det slik at det er forskjellig modellbetegnelse hvor i verden en befinner seg, det gjør det jo ikke lettere.

Skal ut i butikken å kikke i dag, forhåpentligvis får jeg demonstrert både en P50VT20, P50V20 og samsungmodellen. Har ikke lest noen tester på C7705 enda, er det noen av dere som har en link?

Mtp Panasonic har jeg blitt litt avventende da jeg nettopp har hørt om problem med "floating blacks", vet enda ikke om dette er relatert til VT20 og V20, da. Det ser ikke ut som det er noen sikre kilder på dette enda. Likevel har jeg litt lyst på VT20...ikke pga 3D (som jeg ikke tror jeg får bruk for med det første), men pga. raskere fosfor. Det kan jo bli en fordel ved spill.

Kom gjerne med flere tips og råd, jeg tar i mot med takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dårlig med demo-tv'er i dag, gitt. Verken elkjøp, expert i Arendal eller hifiklubben i Grimstad hadde noen av de tre tv-ene på veggen. Det blir litt vanskelig å bestemme seg før man har sett bildet, synes jeg.

Vel...turen går til Kristiansand i morgen/overmorgen hvor de visst snart skal få en V20 opp på veggen.

Newcomer MortenV sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Når det gjelder demonstrasjon av bilde i butikken tror jeg desverre dette ikke er til mye hjelp når det gjelder valg av TV. TV'ene i butikk er verken kalibrert eller stilt inn i nærheten av det du vil ha i din egen stue.

Les tester på nett og bestem deg før du går i butikk.

Velger du Panasonic i den prisklassen du snakker om tror jeg uansett ikke du blir skuffet.

Morten

Newcomer Maximilliam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har sett litt rundt på TV'er, og valget mitt falt ned på PS50C7705 fra Samsung, som jeg tror og håper er en bra tv etter prisen. Har bestilt den gjennom Hifiklubben, men det virker som det er store problemer med leveransen fra Samsung. Ble bestilt den 15.06, men siste beskjed er at de kanskje blir leveranse fra Danmark den 22.07 tror jeg det var. Fikk litt tvetydige svar på årsak, enten var den for ny/populær, eller så hadde Samsung problemer med produksjon av plasmapanelet.

Men har smurt meg med endel tålmodighet, og håper den kommer snart.

Hvis ikke vurderer jeg å gå litt opp i prisklasse og ned i størrelse, og heller gå for en UE46C8705 LED tv.

Her er foresten link til PS50c7705 7-serien 3D Plasma-TV – en ny dimensjon i TV-opplevelsen din PS50C7705 - Plasma-TV - TV | SAMSUNG

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kjøp et sted der du kan angre f.eks i 30 dager. Det eneste sted du kan se hvordan den fungere er der den skal brukes. Pioneer Kuro er forsatt regnet som en av de bedre TV som er laget. I veggen på et kjøpesenter så den utrolig kjedelig ut pga lyset - hjemme blir det andre boller...

Kjøpte en gang en LCD - dummeste jeg har gjort selv om det var en oppskrytt Sony. Gikk i retur til Elkjøp etter 14 dager uten problem - det eneste de spurte om var hvorfor - jeg skal ha Plasma sa jeg og da var det ikke noe problem å ta den tilbake 8) .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic

Men man kan umulig trå feil ved å velge en Panasonic. Absolutt alle plasma modellene deres er skamrost av media.

Du kan faktisk velge en vilken som helst Panasonic modell på markedet og få gull.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar alle sammen, har fortsatt vanskeligheter med å bestemme meg. Jeg har klart å komme til enighet med meg selv på ett punkt,da...VT20 gir nok for lite igjen for ekstraprisen i forhold til V20, 3D-funksjonen er ikke noe jeg trenger heller. Tror ikke den raskere fosforen rettferdigjør 5k alene.

Valget står derfor mellom V20 og C7705...jeg tror jeg venter et par uker og ser om det dukker opp noen flere tester, forhåpentlig en side-by-side, dobbelt blind test (men det er kanskje å forlange litt mye).

I irritasjon over egen beslutningsvegring trøstekjøpte jeg ny satellitdekoder for å bøte på ventetiden. Valget falt raskt på en Vu+Duo, og jeg angrer ikke. Skal forresten huske å poste hvilken tv jeg ender opp med når den tid kommer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •