Spm om min splitter nye (og første) plasma (panasonic g20 42")

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spm om min splitter nye (og første) plasma (panasonic g20 42")

Hei
    Hørte at det i tillegg til de 100 første timene med forsiktighet, også er lurt å kun kjøre hdmi film de første 10 timene, unngå kanal-logoer, spill-hud osv. Korrekt? Greit å vite om jeg må nekte fruen å se på tv en dag...

Ellers, noen generelle tips til en førstegangs plasma-eier? Skal seff være forsiktig med innbrenning og slikt.

Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan være greit å kjøre ned lysstyrken litt de første ukene ja, innbrenning vil nok ikke være et problem på det panelet. har aldri vært forsiktig med sånt selv og ikke hatt noen problemer på min pana plasma.

Newcomer LoBo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Bodø
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg en av de uheldige. Jeg kjøpte min som utstillings model i dag på Hifi klubben, som de sa de hadde bare hatt som utstilling i 1 uke. Det er innbrent fotballl vm på skjermen.

Jeg håper jeg for byttet den i en helt ny en. Jeg syns ikke det noe artig og få et nytt tv med innbrente bokstaver. Hmm.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av h2k
    kan være greit å kjøre ned lysstyrken litt de første ukene ja, innbrenning vil nok ikke være et problem på det panelet. har aldri vært forsiktig med sånt selv og ikke hatt noen problemer på min pana plasma.
    Bare til Info så er det kontrasten som styrer lysstyrken i den lyse enden. lysstyrken styrer mer i den mørke enden, så det er kontrasten man bør holde nede. kjør gjerne på eco også. Har personlig aldri sett innbrenning på en Panasonicplasma, men bruker man dynamisk over lang tid med logo så brennes det nok der også.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer Stranden sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LoBo
    Det er jeg en av de uheldige. Jeg kjøpte min som utstillings model i dag på Hifi klubben, som de sa de hadde bare hatt som utstilling i 1 uke. Det er innbrent fotballl vm på skjermen.

Jeg håper jeg for byttet den i en helt ny en. Jeg syns ikke det noe artig og få et nytt tv med innbrente bokstaver. Hmm.
    Du kan prøve å kjøre på med kraftig kontrast og farger mens du kjører et "hvitevaskprogram" eller kjører noen andre bilder på. Eventuelt burde du få bytte om det ikke funker, siden de har fucka den opp litt

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Har personlig aldri sett innbrenning på en Panasonicplasma, men bruker man dynamisk over lang tid med logo så brennes det nok der også.
    På kino modus/thx modus er det nesten et ikke tema, men man skal ikke lenger opp en til normal modus før det kommer antydninger til det... F.eks BR menyer med lyse/sterke meny valg (altså "knappene" man velger play, scene selection osv)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    På kino modus/thx modus er det nesten et ikke tema, men man skal ikke lenger opp en til normal modus før det kommer antydninger til det... F.eks BR menyer med lyse/sterke meny valg (altså "knappene" man velger play, scene selection osv)
    Snakker vi om permanent innbrenning eller midlertidig innbrenning?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer LoBo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Bodø
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stranden
    Du kan prøve å kjøre på med kraftig kontrast og farger mens du kjører et "hvitevaskprogram" eller kjører noen andre bilder på. Eventuelt burde du få bytte om det ikke funker, siden de har fucka den opp litt
    Jeg sa til de jeg vill ha et ny tv, mot at de for mitt innbrennte tv i retur, det gikk de med på. Jeg må vente 6 dager før jeg kan hente det, siden de måtte bestille det.

Har jeg sagt jeg ville ha avslag, så har jeg garantert fått rundt 1000 kroner i avslag, og det er ikke noe vits. Jeg vill ikke få så lite penger i avslag, og så beholde tven med innbrenning.

Da har jeg blitt irritert når jeg ser film og Fotball VM dukker opp i midten og en logo oppe i høyre hjørne av skjermen. Jeg greier og se de innbrennte bokstavene fra sitte plassen min med scener med lyse scener.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •