LG 60" Plasma 60PK250/590

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 262
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 60" Plasma 60PK250/590

LG 60" 60PK250

Hva tenker dere om LG's 60" 60PK250 som ligger under 13 000,- her til lands per dags dato? Tv'en er en 600Hz, men stusser litt over at den ikke er THX sertifisert. Men alt i alt regner jeg med at den er en solid oppdatering fra LG's 60" PS8000?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er LG sin enkleste modell så at de ikke har kostet lisens for THX godkjenning er ikke så rart, MEN den har FULL ISF kalibrerings muligheter noe som er meget bra!

Driver selv å vurderer denne PK250 da den visnok skal være samme panel i 250, 550,750 og 950 iflg div utenlandse fora! Forskjellen er kun på utstyr som kontrast film,net, usb og THX mulighet.

Og de tilbakemeldinger jeg har lest så JA den er en del bedre enn PS8000.

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser fra en Dansk test av toppmodellen i denne serien. Det er fortsatt problemer med midlertidig innbrenning.
    Sakset fra testen:
    "LG har gennem nogle år haft lidt problemer med retention på deres plasma-Tv. Retention er midlertidig burn-in, hvor dele af billedet - f.eks. et kanallogo - brænder sig fast på Tv'et i kort tid, men forsvinder igen lidt tid efter.

Jeg oplevede desværre også retention på PK950, og LG har stadig ikke fået bugt med dette. Jeg oplevede f.eks. at menuer kunne sidde fast, og herunder ses et status-indikator fra PlayStation 3, når der afspilles musik.

Jeg har nok også erfaring fra fjorårets toppmodell...der er det nå er evig innbrent logo. Og da hjelper det ikke å spørre LG om garantireparasjon.
    Men skjønner jo at det er fristende med såpass billig 60" tv, men hadde satset på et annet merke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Driver selv å vurderer denne PK250 da den visnok skal være samme panel i 250, 550,750 og 950 iflg div utenlandse fora! Forskjellen er kun på utstyr som kontrast film,net, usb og THX mulighet.
    Høres bra ut. Har du en link til en tråd på utelandske fora der det er diskusjon rundt PK250 (bortsett fra de på avforums.com)?

Elkop.no har en tv ved navn LG 60PK950. Tror dette kanskje kan være 590 ved annet navn. Forskjellen jeg kan se er flere hdmi innganger, usb, bluetooth og THX.

Hvor stort tap er dette at den mangler THX bildemodus? Er det mulig å stille inn bildet slik at det eksakt tilsvarer THX modus?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    590 og 950 er ikke samme modell. 9900 er det samme som 950 her i NOrge. 950 er topp modellen til LG sine plasma iår. Jeg tror at jeg skal klare og få den temmelig nære THX med kalibrerings utstyret mitt på ISF modusen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen erfaringer med 60" PK250?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått 60PK250 på veggen for 30 min siden og så langt ser det bra ut. Bildet ser bra ut i Ekspert modusene og langt fra bra i standard APS modus den kom i... Bildet var da helt skrekkelig. Kjører den med lav kontrast de første timene før en full runde med kalibrering etter noen hundre timer. Sortnivå ser ut til å være bedre enn min gamle A456 dvs. under 0.17 cd/m2 en plass. Den er OK i vanlig SD signal via digital tuner men selvsagt langt bedre på HD og BD. Den er SVÆR selv om jeg synes det var et bra hopp i størrelse men dette går nok fort over...

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått 60PK250 på veggen for 30 min siden og så langt ser det bra ut. Bildet ser bra ut i Ekspert modusene og langt fra bra i standard APS modus den kom i... Bildet var da helt skrekkelig. Kjører den med lav kontrast de første timene før en full runde med kalibrering etter noen hundre timer. Sortnivå ser ut til å være bedre enn min gamle A456 dvs. under 0.17 cd/m2 en plass. Den er OK i vanlig SD signal via digital tuner men selvsagt langt bedre på HD og BD. Den er SVÆR selv om jeg synes det var et bra hopp i størrelse men dette går nok fort over...

Bruker du ett såkalt slimfit-feste? Eller ett vanlig ett...? Hvor mye bygger den ut totalt fra vegg til skjermkanten?

Vurderer en slik en selv, for dette er da en meget pen pris, om produktet er bra

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Grattis med ny tv Husk Meny-verktøyikon-og bla ned til ISM og velg Orbiter Dette reduserer faren for innbrenning Orbiter flytter bildet usynlig for øyet med jevne mellomrom Lykke til og slit den med helsa...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker et vanlig universalt feste. Skjermen bygger ca 9-10 cm fra vegg med feste. Har sett skjermen i Orbiter modus ja takk for tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått 60PK250 på veggen for 30 min siden og så langt ser det bra ut. Den er OK i vanlig SD signal via digital tuner men selvsagt langt bedre på HD og BD. Den er SVÆR selv om jeg synes det var et bra hopp i størrelse men dette går nok fort over...
    Gikk også til innkjøp av denne. Leser på nettet at med en harmony fjernkontroll så kan man gå inn i service menyen og låse opp THX bildemodus. Det er nøyaktig forklart hvordan dette gjøres. Har du lest noe om dette?

Tv'en har ikke gitt meg den wow følelsen enda. Er litt fortvilet over det. Siden skjermen er så enorm så blir uskarpe dårlige SD sendinger enda mer fremtredende. Har heller ikke blitt "blown away" av HD sendingene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer at skjermen ikke er super skarp ala LED-LCD men den er helt OK i mine øyne særlig iforhold til pris. JA Samsung sin 7705 og Pana sin V serie er skapere antagelig mye pga at de har glasset rett på skjermen uten ekstra mellom rom(prisen bil også en heelt annen på disse i 63 og 65").

Ble litt skuffet når jeg fikk opp skjermen og oppdaget dette. LG har tidligere hatt skjerm rett på glass men har tydligvis gått bort fra dette desverre. Har ikke prøvd den beskrevne metoden med Harmony men har lest det ja. Vet at jeg skal klare å få bra bilde via Ekspert meny med måle utstyret så er ikke bekymret. Kommer til å legge ut noen målinger når skjermen er mere innkjørt.

Har til når kun prøv den innbygde kalibreringen(bildeveiviser) og bildene ser bedre ut men er ikke særlig happy med å kunne dra kontrast opp i 98 før den sier at NÅ er kontrast ok synes at det lukter potensiell innbrenning/IR meget hurtig...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer til å legge ut noen målinger når skjermen er mere innkjørt.
    Det hadde vært flott om du kunne skrevet det her når den tid kommer.

Brukte også bildeveiviser som anbefalte 99 i kontrast men det er jeg ingen fan av jeg heller.

Har også merket meg den store varmeutviklingen til tv'en. Den kunne erstattet en liten ovn. Er ikke overrasket over dette pga det store panelet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer de første måle resultatene jeg har fått på skjermen: Har målt skjermen i forskjellige moduser og som ventet er APS modusen som skjermen står i fra fabrikk helt skrekkelig med farge tempratur alt for høy ser du som den bikker 10000K. Gamma er også langt fra bra i noen andre moduser enn EKSERT 1/2. Den modus som en bør bruke er EKSPERT 1 eller 2 som også måler bedre enn KINO modusen uten kalibrering.

Alle målinger er utført med Energi sparing på MAKS/ved lyssensor i mørkt rom. Har ikke tatt hensyn til Delta verdier men bare prøvd å se om skjermen kommer nærme D65. Alle målinger er utført med Hubble og Calman program vare i mørkt rom med tv som eneste lyskilde.

Har brukt kalibrerings hjelpen i skjermen til å justere lys,kontrast,farge og tint. IKKE målt hvordan disse verdier er via Calman. Men ved rask test ser det ut som kalibreringshjelpen stemmer OK mot mine test bilder for lys/kontrast i helt mørkt rom med strømsparing på maks. ¨

Se vedlagdte målinger for ISF 1 før og etter, GAMMA før/etter og APS mode.
    Det går nok sikkert å hente ut enda mere men hadde ikke tid til dette. Har IKKE justert Fargerom-kun MÅLT i SD via SD kilde(DVD test plate)

Alle målinger er målt med små vinduer på skjermen og ikke hele skjermen da vil skjermen strupe mye på lysutbytte og en får "rare" målinger-normalt for plasma.

Som en ser klarer skjermen og gi ca 0,02-0.03 cd/m2 i sort noe som er meget bra i mine øyne. Den er meget lys svak i øko modus (13 cd/m2) og kun egnet for mørkt rom her. Har ikke målt med øko modus AV.

Hvis noen har spørsmål skal jeg prøve å svare på de så godt jeg kan.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^^Ser bra ut dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! i og med jeg ikke skjønner hva dere snakker om så har dere sikkert mer peiling enn meg

lurer på om dette er en grei familie tv? vil ha det STORT uten å miste huset så denne her passer bra. prismessig... det at bilde brenner seg fast er det permanent innbrenning det er snakk om nå, eller? har unger i hus som sikkert ikke passer like godt på alltid kanskje plasma ikke er tingen å kjøpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hilset, godtfolk.

Kjøpte selv 60" PK250 på lørdag, og har satt den opp og koset litt med den.
    Mine første inntrykk bærer vel preg av at jeg ikke har kalibrert tven noe særlig. Sett litt på i custom1 uten noe særlig tweaking, og i cinemamode.
    Sortnivået er på ingen måte sort, og selv i et ganske mørkt rom ser jeg veldig forskjell på rammen til tven og de sorte stripene oppe og nede når jeg ser en film. Dette er kanskje vanlig? Jeg har ikke sett på noen fantastiske tver i det siste, og antar kanskje at ting aldri kan bli helt sort. Samtidig betalte jeg ikke uhorvelig mye for tven, så det er vel grenser for hva en kan forvente seg.

Ellers oppfører tven seg som et gigantisk speil så fort det er lys i rommet. Sitter og ser på den akkurat nå, og den er hysterisk gjenskinnete. Dette er noe andre bør notere seg om de har et veldig lyst rom.

Tenkte å teste med innstillinger jeg fant i en annen thread (http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1512893) for å se om det har noe utslag. Tenker også jeg prøver å senke contrast litt for ikke å brenne skjermen i filler de første dagene. Det skal dog sies at jeg ikke finner konkrete advarsler mot dette noe sted i manualen eller slikt, så det overrasker meg litt at dette er såpass viktig.
    EDIT - Testet oppsettet, og det ga ville blåfarger. Åpenbart noe en kan spare seg om man har PK250. Så vet resten av dere det .. hehe.

Jeg lurer også på om jeg vil merke noe forskjell på tven etter en stunds bruk. Vil noe forandre seg når dette fosforet får satt seg? Ikke at jeg vet hva det konkret betyr, men det er jo snedig. Samme teori som innspilling av høytalere, på sett og vis?

Veggfeste er bestilt. Valgte et Row med støtte for tv-galskap opp til 63" og en god del kilo mer enn tven veier. Så får vi bare håpe ikke alt faller ned og knuser resten av morsomme ting jeg har...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger ute å komplett.no til 9995,- denne uken. Må vel være prisrekord for TV i denne størrelsen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innkjøring 60pk250

Ved innkjøring av PlasmaTV; er det nok å la "white wash" eller "color wash" stå på x antall timer ? Med lav kontrast, strømsparing etc..

Eller må man kjøre et eller annet materiale ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2die4
    Leser på nettet at med en harmony fjernkontroll så kan man gå inn i service menyen og låse opp THX bildemodus. Det er nøyaktig forklart hvordan dette gjøres. Har du lest noe om dette?
    Hvor ligger denne oppskriften? Noen som ahr fulgt den? Hvordan gikk det?

Vurderer denne tv'en opp mot Panasonic TXP50G20E.

Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •