LG 60" Plasma 60PK250/590 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 262
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer! Du kan glede deg ...

Det er ihvertfall en veldig god pris!!! Det er nordisk modell som støtter rikstv også

Husk å aktiver orbiter funksjonen med en gang. Den er ikke på i fabrikk innstillingene.

Kjøpte veggfeste på Bohus til 300kr... De fungerer bra men det er slim så man bør ha ledded hdmi kontakter hvis man skal bruke alle stikkene bak. Jeg brukte også spacerene som var med i pakken for å få litt mer plass bak der.

Det følger med bordstativ og fjernkontroll, noe mer var det vel ikke så vidt eg husker... Ingen av-kabler...

Har egentlig ikke hatt tid til å test ut så mye i det siste. Eneste negative jeg har merket med etter en stund bruk er at tv-en støyer av og til hvis det er veldig lyse bilder.. Ikke alltid men det er spesielt på "The Voice" (riks-tv) eg har lagt merke til det.. Ikke mer enn at så lenge det er lyd på tven så legger man ikke merke til det. Ellers er tv'en fri "plasma-lyden" som mange snakker om... Vært kjekt å få vite om din tv har samme "problemet"....

En annen ting er at når man kjører film fra USB så har man ikke muligheten til å zoome eller endre aspect ratio slik at man kan ende opp med å ikke få full skjerm... I 95% av tilfellene så er det ikke noe problem heldigvis. Den spiller av alt eg har prøvd av formater (avi, m4v, mp4, mkv etc) untatt .mov

Har sett litt på THX bildemodusene men personlig syns jeg at bildet blir litt "kjedelig" så jeg bruker ikke disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ae2
    Gratulerer! Du kan glede deg ...

Det er ihvertfall en veldig god pris!!! Det er nordisk modell som støtter rikstv også

Husk å aktiver orbiter funksjonen med en gang. Den er ikke på i fabrikk innstillingene.

Kjøpte veggfeste på Bohus til 300kr... De fungerer bra men det er slim så man bør ha ledded hdmi kontakter hvis man skal bruke alle stikkene bak. Jeg brukte også spacerene som var med i pakken for å få litt mer plass bak der.

Det følger med bordstativ og fjernkontroll, noe mer var det vel ikke så vidt eg husker... Ingen av-kabler...

Har egentlig ikke hatt tid til å test ut så mye i det siste. Eneste negative jeg har merket med etter en stund bruk er at tv-en støyer av og til hvis det er veldig lyse bilder.. Ikke alltid men det er spesielt på "The Voice" (riks-tv) eg har lagt merke til det.. Ikke mer enn at så lenge det er lyd på tven så legger man ikke merke til det. Ellers er tv'en fri "plasma-lyden" som mange snakker om... Vært kjekt å få vite om din tv har samme "problemet"....

En annen ting er at når man kjører film fra USB så har man ikke muligheten til å zoome eller endre aspect ratio slik at man kan ende opp med å ikke få full skjerm... I 95% av tilfellene så er det ikke noe problem heldigvis. Den spiller av alt eg har prøvd av formater (avi, m4v, mp4, mkv etc) untatt .mov

Har sett litt på THX bildemodusene men personlig syns jeg at bildet blir litt "kjedelig" så jeg bruker ikke disse.
    Kjører du inn tv'n på noen spesiell måte? Hvilke innstillinger bruker du?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk LGen av sambuaren til jul. Eg og lure på om TVen må "sjåast" inn på noko spesiell måte? Tips når det gjelder innstillingar hadde også vore kjekt

Takker!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jha85
    Fekk LGen av sambuaren til jul. Eg og lure på om TVen må "sjåast" inn på noko spesiell måte? Tips når det gjelder innstillingar hadde også vore kjekt

Takker!
    Grattis med tv! Står lengere bak i tråden hvordan kjøre inn og innstillinger står også fra min tv bla.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Grattis med tv! Står lengere bak i tråden hvordan kjøre inn og innstillinger står også fra min tv bla.
    Hei og takker. Har akkurat gått gjennom heile tråden. Skal prøve innstillingane dine etter eg har lest gjennom den store tråden på avforum.com Selger elkjøp eller expert harmony kontrollen frå logitech? Kjøpe, låse opp THX og USB forså og levere den tilbake

Edit:
    Må legge til at TVen er utrulig digg! LGen overtok plassen til Sony Bravia LCD-TV KDL-40W5500. Eg og ein kamerat merket det på augne etter 3 timer med PS3: Black Ops Zombie mode. Å sitte like nærme 60" som 40" var ikkje like 'lurt' Føltes som og sitte på første rad i ein kinosal...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ren Scan og 24p

Kjøpte TV'n for noen dager siden.
    Har noen spørsmal:
    Velger ren scan, og bildet ser fint ut. Men densorte kanten blir større så blidet blir litt mindre enn 16:9. Er det en metode for å justere dette?

Ser når jeg trykker info på fjernkontrollen at det viser 1080p 60Hz.
    60Hz og 24p har det noen sammenheng.
    Er det 1080 24p som er opptimalt, bedre enn 60Hz?

Er litt usikker hva som menes med 24p, står at hardware kan bli skadet viss je velger alternativet på pc'n.

Har harmony control, så jeg skal låse opp THX og USB når jeg kommer hjem igjen on noen dager.

Jeg bruker CAM og kort fra canal digital kabel tv.
    Får ikke til å ta opptak av tv programmene (slik som canal digital boksen), selv om fjernkontrollen har funksjonene.
    Med USB opplåst, er det da mulig å ta opptak av programmer vist på TV'n hvis jeg putter i en ekstern harddisk?

Er det noen som har greie på dette hær?

Har ikke rukket å studere TV'n mye ennå.
    Men jeg synes den ser topp ut til denne prisen, betalte kr 11000 på komplett nå etter jul. Var vel litt billigere tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rabbol
    Kjøpte TV'n for noen dager siden.
    Har noen spørsmal:
    Velger ren scan, og bildet ser fint ut. Men densorte kanten blir større så blidet blir litt mindre enn 16:9. Er det en metode for å justere dette?

Ser når jeg trykker info på fjernkontrollen at det viser 1080p 60Hz.
    60Hz og 24p har det noen sammenheng.
    Er det 1080 24p som er opptimalt, bedre enn 60Hz?

Er litt usikker hva som menes med 24p, står at hardware kan bli skadet viss je velger alternativet på pc'n.

Har harmony control, så jeg skal låse opp THX og USB når jeg kommer hjem igjen on noen dager.

Jeg bruker CAM og kort fra canal digital kabel tv.
    Får ikke til å ta opptak av tv programmene (slik som canal digital boksen), selv om fjernkontrollen har funksjonene.
    Med USB opplåst, er det da mulig å ta opptak av programmer vist på TV'n hvis jeg putter i en ekstern harddisk?

Er det noen som har greie på dette hær?

Har ikke rukket å studere TV'n mye ennå.
    Men jeg synes den ser topp ut til denne prisen, betalte kr 11000 på komplett nå etter jul. Var vel litt billigere tidligere.
    Du får best bilde ved å velge "ren scan", velger du noe annet strekker TV-en ut bildet for å fylle ut hele skjermflaten som resulterer i bildebehandling som ikke ser like bra ut. Lev med den lille sorte kanten, bildet blir best slik uansett.

Ang. 60Hz og 24p etc.
    Vanlig kinofilm på kino vises i 24 bilder pr. sekund (altså "24p"). "Alle" bluray plater viser også video i 24p.
    Vanlig TV ("PAL" standarden i Europa) viser 50 bilder i sekundet (altså 50Hz), mens amerikansk standard ("NTSC") viser 60 bilder i sekundet (altså 60Hz). Problemet oppstår da når du skal gjøre om 24 bilder i sekundet TIL 50 bilder i sekundet som vi bruker i Europa. Det finnes teknikker for dette, men: Resultatet du får er uansett hakking i bildet (3:2 pulldown teknikken etc).

MEN - 60pk250 støtter å vise 24 bilder pr. sekund, altså INGEN konvertering, du får 24 bilder i sekundet på skjermen, det samme som bluray platen er laget i og det samme som bluray spilleren leverer til TV-en.

60pk250 kan jo vise 600Hz video, altså hele 600 bilder pr. sekund. Har du da et 24p bilde som kommer inn til TV-en, vil hvert av de 24 bildene vises 25 ganger etter hverandre for å oppnå 600Hz som TV-en støtter. Altså 24x25=600Hz, ikke sant? Mange TV-er (også 60pk250n) kan også "gjøre noe med" de 25 bildene som er like, for å få bildet til å virke ENDA mykere og glattere. Dette kalles interpolering og betyr enkelt å greit at TV-en regner seg frem til informasjon mellom bildene og lager "nye" bilder, dette høres litt magisk ut egentlig - uansett får du et bilde som ser ENDA glattere ut. Om du da foretrekker slike glatte bilder eller om du foretrekker ekte kinomodus med 24 bilder i sekundet, DET er smak og behag. Mange slår av interpolering for film, men slår den heller på for vanlig TV titting.

Du får altså et bilde med mere flyt, akkurat som på kino. MEN, det er viktig at du går inn på oppsettet på bluray spilleren din og velger "24p".

Dersom du setter spilleren din til "24p" påkoblet en TV som ikke støtter dette får du ikke bilde (om du ødelegger utstyret får andre svare for :-)). 60pk250 støtter 24p og gir deg bedre bilde på den måten at bildet flyter renere da TV-en leverer 24p SAMME som filmen er produsert i. Noe annet vil resultere hakking,

60pk250 har ikke støtte for opptak via USB nei. Kun avspilling fra USB.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i ferd med å bestille LG PK250N, riktignok i 50". Regner med denne er lik 60". Prisen er 5995,- Dette er vel bra value? TV'n skal brukes som soveroms-tv, så refleksjoner bør ikke bli noe problem. En av grunnene til at jeg ser ut til å gå for denne tv'n, er at en er slank. Har også allerede veggfeste klart. Dette bygger ca 18mm. Det jeg er bekymret for er kontaktene på baksiden av tv'n. Hvor mye bygger strømkontakt bak på tv'n? Ser også hdmi peker rett bak, men her mener jeg at det også var en på siden. Jeg kommer kun til å bruke en hdmi.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

...
    Har aldri sett at en TV eller dataskjerm tar skade av å få inn et signal den ikke støtter (kanskje bortsett fra enkelte CRT-skjermer og noen av de første flatskjermene som kom). Bildet blir typisk svart, samtidig som du får beskjed om at signalet er ugyldig eller lignende.

For å få best mulig bilde når du ser på film fra PC, må du sette opp skjermkortet til å sende riktig oppdateringsfrekvens ("refresh rate") til TV'en, avhengig av hva du ser på (som hendelsesloysa skriver om). Enkelte programmer kan ordne dette for deg automatisk (f.eks XBMC eller Media Player Classic Home Cinema), men da må du muligens sette opp dette i innstillingene for dette programmet. Media Player Classic Home Cinema har forøvrig en kjekk funksjon: Trykk Ctrl+J (meny View --> Renderer Settings --> Display Stats) mens filmen spilles av, og det vises en graf med ei rød og en grønn linje. Disse skal ligge stabilt horisontalt hvis du har valgt riktig oppdateringsfrekvens.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Jeg er i ferd med å bestille LG PK250N, riktignok i 50". Regner med denne er lik 60". Prisen er 5995,- Dette er vel bra value? TV'n skal brukes som soveroms-tv, så refleksjoner bør ikke bli noe problem. En av grunnene til at jeg ser ut til å gå for denne tv'n, er at en er slank. Har også allerede veggfeste klart. Dette bygger ca 18mm. Det jeg er bekymret for er kontaktene på baksiden av tv'n. Hvor mye bygger strømkontakt bak på tv'n? Ser også hdmi peker rett bak, men her mener jeg at det også var en på siden. Jeg kommer kun til å bruke en hdmi.
    Strømkontakten er vinklet 90 grader nedover, så den bygger maks 1,5 cm ekstra. Dette er 60" 250. HDMI 2 er på siden. HDMI 1 er bak og vil stikke lengre ut en strømkontakten. Hele TVn er ca 7 cm med strømkontakten vil jeg si.Eventuelt vegg feste kommer da i tilegg. Foten bygger lengre bak så du vet det.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strømkontakten er vinklet 90 grader nedover, så den bygger maks 1,5 cm ekstra. Dette er 60" 250. HDMI 2 er på siden. HDMI 1 er bak og vil stikke lengre ut en strømkontakten. Hele TVn er ca 7 cm med strømkontakten vil jeg si.Eventuelt vegg feste kommer da i tilegg. Foten bygger lengre bak så du vet det.
    Takk for oppklarende svar. Har lett rundt og funnet både vinklede strømkabler og vinklede hdmi-kabler, så da ordner det seg vel uansett. Men da kan jeg kanskje droppe kjøp av strømkabel, avhengig av lengden på den som medfølger. Hvor lang er den? Ved tv'n jeg leverte tilbake manglet nemlig medfølgende kabel 20-30 cm på lengden, så kan være jeg må kjøpe annen er også.

Ser forøvrig prisforskjellen for 350, 550 og 750 ikke er så stor. Var det sånn at 350 og 550 er tilnærmet lik? (unntatt ekstra hdmi kontakt?) Hva er da forskjellen opp til 750?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å søke hjelp her før jeg eventuelt må starte egen tråd. Endte opp med 50pk350n til soverommet. Bruker innebygd dekoder og cam fra canal digital. Alt virket lovende første kvelden. Bildene så kurante ut. Andre dag hadde jeg derimot bare bilde i 5 min, før jeg så får beskjed om "kodet program" unasett hvilken kanal jeg velger. Noen som har anelse om hvor feilen trolig ligger her? Dårlig signal? Feil med cam? Feil med tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stømkabel

Takk for oppklarende svar. Har lett rundt og funnet både vinklede strømkabler og vinklede hdmi-kabler, så da ordner det seg vel uansett. Men da kan jeg kanskje droppe kjøp av strømkabel, avhengig av lengden på den som medfølger. Hvor lang er den? Ved tv'n jeg leverte tilbake manglet nemlig medfølgende kabel 20-30 cm på lengden, så kan være jeg må kjøpe annen er også.

Ser forøvrig prisforskjellen for 350, 550 og 750 ikke er så stor. Var det sånn at 350 og 550 er tilnærmet lik? (unntatt ekstra hdmi kontakt?) Hva er da forskjellen opp til 750?
    Er litt pes å måle den da den ligger i en stor klynge sammen ned en mengde andre kabler dær. Var ikke så lang kan jeg huske, en plass mellom 1-1,5 meter.
    Men det er da bare å bruke en skjøteledning eller en fra en gammel datamaskin ol.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opptak til videospiller

Ser det er mulig å gjøre opptak vis en stiller inn videospilleren på PK250N.
    Hvordan gjøres dette?
    Går det an å gjøre opptaket på en datamaskin istedet?

Jeg bruker CAM rett i TVn.

I å med jeg bruker CAM rett i TV.
    Så har jeg også en optisk kabel fra TV til receiver for lyden.
    Jeg har også en HDMI kabel fra Receiver out til TV inn.

Er det mulig å bruke HDMI kabelen istedet for Den optiske?

Dette gjelder når jeg ser TV, cam rett i TV.

Godt å slippe canal digital boksen.
    Guide for kanaler mm til kanal digital er mye bedre enn LG guiden.
    Men uansett en befrielse å slippe boksen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mulig å gjøre opptak vis en stiller inn videospilleren på PK250N.
    Hvordan gjøres dette?
    Går det an å gjøre opptaket på en datamaskin istedet?

Jeg bruker CAM rett i TVn.

I å med jeg bruker CAM rett i TV.
    Så har jeg også en optisk kabel fra TV til receiver for lyden.
    Jeg har også en HDMI kabel fra Receiver out til TV inn.

Er det mulig å bruke HDMI kabelen istedet for Den optiske?

Dette gjelder når jeg ser TV, cam rett i TV.

Godt å slippe canal digital boksen.
    Guide for kanaler mm til kanal digital er mye bedre enn LG guiden.
    Men uansett en befrielse å slippe boksen.
    Så vidt jeg vet så støttes ikke denne funksjonen enda på LG sine tver selv om den er tilgjengelig i menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å søke hjelp her før jeg eventuelt må starte egen tråd. Endte opp med 50pk350n til soverommet. Bruker innebygd dekoder og cam fra canal digital. Alt virket lovende første kvelden. Bildene så kurante ut. Andre dag hadde jeg derimot bare bilde i 5 min, før jeg så får beskjed om "kodet program" unasett hvilken kanal jeg velger. Noen som har anelse om hvor feilen trolig ligger her? Dårlig signal? Feil med cam? Feil med tv?

Jeg ville ring CD og bedt de om å reaktivere kortet. Dette skjer også meg når jeg bruker et deaktivert kort fra RiksTV i Cam på min LG60PK250

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anesthesis
    Jeg ville ring CD og bedt de om å reaktivere kortet. Dette skjer også meg når jeg bruker et deaktivert kort fra RiksTV i Cam på min LG60PK250
    Ringte CD i går og det ordnet heldigvis problemet

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever et irriterende problem ved pc-tilkobling med hdmi. Med forholdvis tette mellomrom får jeg vannrette flimmer/striper på skjermen når jeg feks spiller av dvd. Bildet over og under stripen er forskjøvet i forhold til hverandre. Noen som har anelse hva dette problemet kan skyldes?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen har tips til Wii uten scart kabel på min Lg60pk250...

Jeg har tilkoblet ps3, Hdpvr, blueray spiller, 1 xbox via komponent og 1 xbox via hdmi via forsterkeren og tv´n og det fungerer bra.

Når jeg skulle koble til Nintendo Wii igår så fant jeg ut at den eneste tilkoblingen som var igjen der var direkte scart kabel og det ser ikke bra ut og feste til den på baksiden av tv´n når den ligger klint inntil veggen min.

Tv´n vaier nesten oppover mot taker istedenfor og henge vanlig pga scart tilkoblingen presser mot veggen.

Jeg forsøkte og finne en video ut tilkobling bak tv´n men fant ikke noe og bilder av den nordiske versjonene på baksiden er jo "umulig" og finne.

Noen som har et tips til meg?

En annen ting (som ikke har så mye med tråden og gjøre) er når jeg kobler HDMI fra pc til tv, da fungerer alt bra bortsett fra når jeg kjører filmer fra media player. Da hakker det og jeg forstår ikke hva dette kan være? Samme skjedde på min samsung plasma..

Newcomer stone cold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Hvis noen har tips til Wii uten scart kabel på min Lg60pk250...

Jeg har tilkoblet ps3, Hdpvr, blueray spiller, 1 xbox via komponent og 1 xbox via hdmi via forsterkeren og tv´n og det fungerer bra.

Når jeg skulle koble til Nintendo Wii igår så fant jeg ut at den eneste tilkoblingen som var igjen der var direkte scart kabel og det ser ikke bra ut og feste til den på baksiden av tv´n når den ligger klint inntil veggen min.

Tv´n vaier nesten oppover mot taker istedenfor og henge vanlig pga scart tilkoblingen presser mot veggen.

Jeg forsøkte og finne en video ut tilkobling bak tv´n men fant ikke noe og bilder av den nordiske versjonene på baksiden er jo "umulig" og finne.

Noen som har et tips til meg?

En annen ting (som ikke har så mye med tråden og gjøre) er når jeg kobler HDMI fra pc til tv, da fungerer alt bra bortsett fra når jeg kjører filmer fra media player. Da hakker det og jeg forstår ikke hva dette kan være? Samme skjedde på min samsung plasma..
    OFF TOPIC

Skjønner du vil ha stort tv i stua, men må si meg overrasket at du har en så bra tv på soverrommet og 250 i stua. Ruler ikke Samsungen vilt over din LG skjerm? 7705 er jo en av de bedre på markedet akkurat nå? Eller synes du LG er såpass bra at den fortjener sin plass i stua?

Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •