LG 60" Plasma 60PK250/590 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 14 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 262
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er denne tv'en på kampanje for tiden? Ser den ligger ute til 8990 på nettsiden til expert. (Som jeg forøvrig ikke kommer inn på)

Hmz.... Blir muligens en tur innom på Moa i morgen for å se litt nærmere på den. Julegave til far i huset kanskje?

-R

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har en 3 dagers kampanje ifølge deres tilbudsavis. Først til mølla. Ble oppmerksom på den i en tilbudsavis. De hadde 4 stk på Forus i Stavanger hvor jeg kjøpte og jeg kastet meg rundt. Det var ikke mulig å reservere heller.

TV'en er jo rett og slett et gullkjøp til 9000,- så her er det bare å sikre seg de som klarer å få tak i til den prisen. THX er muligens ikke et orakel i seg selv, men en runde med bildeveiviseren gjør det hele veldig bra. Selvsagt litt blur på SD, men på NRK1 og TV2 HD så er det supert bilde. For ikke å snakke om BluRay eller 1080p mkv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArcticOC
    Man venner seg heldigvis til dette og nå syns jeg faktisk bildet på min gamle M87 (LCD) ser rart og kunstig ut, tok litt tid ja, men nå er jeg helt plasmafrelst :-) Deilig å slippe det ekle etterslepet LCD gir..

Forøvrig kan jeg anbefale det oppsettet jeg kalte "Candy Rush" lengre bak i tråden om du er en tidligere LCD-junkie
    Hei, har en 40" Samsung M87 selv og er egentlig veldig fornøyd med bildet på den, klare spreke farger og bra hvitfarge - mens sortnivå og innsynsvinkel er litt laber.. Skal kjøpe ny TV jeg også, størrelse 55-63". Jeg liker at fargene "smeller" litt og at det hvite er hvitt og ikke grått.. TV'n skal stå i et lyst rom.

Har vurdert følgende alternativer:
    LG PK250
    Samsung 63" plasma
    Samsung 55" LED.. her er det mange å velge i, tenkte først på 6005, men har hørt at den sliter med clouding / ujevn bakbelysning?

Hvordan er LG-skjermen i forhold til M87?

Har sett LG-skjermen og Samsung 63" ved siden av hverandre, og synes at Samsung'en sitt bilde var blasst og litt grått og trist, med lav lysstyrke. Men alt kan jo justeres på. Noen som har synspunkter om Samsung sin plasma? Hva med Samsung LED-skjermer? Tenkte å gi max 20-22k. Skal ikke kjøpe før i januar, så kan vente til det kommer bedre tilbud.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg så LG60pk250 og Samsung 63" 7705 ved siden av hverandre i butikk så hadde jeg samme inntrykk. LG'en så blass og dårlig ut. Men det var til jeg fikk låne fjernkontrollen. Bildet ble i mine øyne identisk på de to skjermene. Da var det lett å slå til.
    På tross av dette er jo Samsung 63 en bedre TV riktignok. Men den er bare ikke verdt mellomlegget - i mine øyne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimpec
    Da jeg så LG60pk250 og Samsung 63" 7705 ved siden av hverandre i butikk så hadde jeg samme inntrykk. LG'en så blass og dårlig ut. Men det var til jeg fikk låne fjernkontrollen. Bildet ble i mine øyne identisk på de to skjermene. Da var det lett å slå til.
    På tross av dette er jo Samsung 63 en bedre TV riktignok. Men den er bare ikke verdt mellomlegget - i mine øyne.
    Å betale 16.000kr. extra for 3D og 3" mer virker ikke logisk i min verden ;-)

Du får faktisk 2,5 x 60PK250 for prisen av en Samsung 63" 7705, legg til noen få tusenlapper til og du har råd til å kjøpe en 60" til stua, en til soverommet og en til kjellerstua, hehe

Newcomer Taggen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArcticOC
    Å betale 16.000kr. extra for 3D og 3" mer virker ikke logisk i min verden ;-)

Du får faktisk 2,5 x 60PK250 for prisen av en Samsung 63" 7705, legg til noen få tusenlapper til og du har råd til å kjøpe en 60" til stua, en til soverommet og en til kjellerstua, hehe

Må si meg helt enig meg deg der
    Har hatt TV'n en stund nå og jeg er meget fornøyd med den...
    Å Jeg ga 7995,- for den, :razz: :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det ny tv på far. Kjøpte den på Expert i Breivika.

Sist jeg så på denne tv'en var på Lefdal. Da møtte jeg en heller uhjelpsom selger som ikke tok seg bryderiet med å koble tv'en til en BD spiller med HDMI. Resultatet var at jeg ikke kjøpte den hos dem.

På Expert var de imidlertid velviljen selv, og de flyttet både på rack og trakk gladelig opp kabel. De hadde dessuten et utvalg av filmer som de kunne vise frem.

Fikk et betraktelig bedre inntrykk av bildet. Det er ikke noen Kuro, men til den prisen kan jeg ikke si at det var noe særlig å bemerke på bildet.

Gleder meg til å få den levert i morgen! Får bruke kvelden på å oppdatere Harmonyen til å åpne servicemenyen.

-R

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått denne selv nå. Merker meg to ting:

Bildet i film via Blu Ray er knallbra. Da har jeg sittet i mørkt rom og kalibrert etter det.

I vanlige tv sendinger(sd) er bildet ganske dårlig. Det er mer enn bra nok, men gud for en forskjell kontra hd.

Dette skyldes vel mye størrelsen på tv også. Svakhetene kommer lettere frem.

Noen erfaringer med toppmodellen i denne serien i så måte?

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som orker å vente til våren kommer, så vil nok både Lg'n og samsungen være enda lavere priset.. Og jeg har tid iallefall

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt blir billigere i morgen - og enda billigere i overmorgen. Min vurdering var at 3D er for ferskt til at det er noe poeng å kaste seg over det nå. LGen utgjør i så måte en glimrende "vente-TV" til det kommer andre nyheter om 2-3 år.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorn-t
    Hei, har en 40" Samsung M87 selv og er egentlig veldig fornøyd med bildet på den, klare spreke farger og bra hvitfarge - mens sortnivå og innsynsvinkel er litt laber.. Skal kjøpe ny TV jeg også, størrelse 55-63". Jeg liker at fargene "smeller" litt og at det hvite er hvitt og ikke grått.. TV'n skal stå i et lyst rom.

Har vurdert følgende alternativer:
    LG PK250
    Samsung 63" plasma
    Samsung 55" LED.. her er det mange å velge i, tenkte først på 6005, men har hørt at den sliter med clouding / ujevn bakbelysning?

Hvordan er LG-skjermen i forhold til M87?

Har sett LG-skjermen og Samsung 63" ved siden av hverandre, og synes at Samsung'en sitt bilde var blasst og litt grått og trist, med lav lysstyrke. Men alt kan jo justeres på. Noen som har synspunkter om Samsung sin plasma? Hva med Samsung LED-skjermer? Tenkte å gi max 20-22k. Skal ikke kjøpe før i januar, så kan vente til det kommer bedre tilbud.. :-)
    Velkommen til forumet

Hvis du vil ha spreke farger og super hvit er nok ikke plasma veien å gå desverre. Å justere en Plasma for å tvinge fram spreke farger er ikke å anbefale da øker faren for innbrenning dratisk!

Da er det LED-LCD som gjelder siden de HAR høyere lysstyrke i standard innstilling. En plasma vil aldri "smelle" med (tegneserie)bilde slik LED LCD gjør.
    NÅr en har kalibrert begge vil nok plasma har høyere maks lysstryke igjen men LCD vil fremdels tegne bedre hvit mens plasma vil ha bedre farger så begge har gi å ta egenskaper.

Har PK250 selv-skjermen er et ran til den prisen! Men er som et speil men funker fint for meg har da gardiner skulle det bli for ille med lyset.

LG skjermen vil være overlegen din M87 på sideinnsyn og jevnhet i baklys(clouding) og fargegjengivelse/hudtoner når den er kalibrert.

Hvis du skal ha LED-LCD ville jeg kikket på ekte bakled ala: HX900,9705. Tror LE850 vil gi deg for mye gjenskinn da den er mere lik plasma på dette punktet.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne å oppdrive til gunstig pris noe sted nå for tiden?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimpec
    Alt blir billigere i morgen - og enda billigere i overmorgen. Min vurdering var at 3D er for ferskt til at det er noe poeng å kaste seg over det nå. LGen utgjør i så måte en glimrende "vente-TV" til det kommer andre nyheter om 2-3 år.
    Det vet jeg litt om, for jeg kjøpte min første plasma til jul i 2004 Og det var ikke ett rimelig innkjøp...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg alt om.. for jeg kjøpte min 50" Samsung plasma i 2006. Da kostet den 29000,- Kona skjønte absolutt ingenting da jeg sa vi kanskje kunne få 3000,- for den nå. Heldigvis var den nye allerede hengt opp..

LG'en blir bedre og bedre. Fikk testet den nå på et par filmer i full HD og 720p. Perfekt bilde. Men den intelligente sensoren må for all del ikke stå på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har mulighet til å låne bort en Harmony fjernkontroll en liten kveld? I ålesunds området?

rassmussen - tror jeg såg deg på Expert torsdagen, for å så se deg igjen på Elkjøp ..

Ble samme TV på meg. Bildet virket greit i butikken, får mye for pengene. Men når jeg får den hjem ser jeg hvite prikker hvis jeg ser litt etter, samt sort nivået er ikke helt på høyde med PV60`en (42" plasma) jeg hadde rett før. Riktignok en stor forbedring med stor TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @PeeWee: Det kan godt hende at du gjorde. Hadde gleden av å få være med min "bedre halvdel" på julegaveshopping etter at jeg fikk meg ny tv. Det var faktisk forutsetningen for at jeg skulle få kjøpe den. Hvis du kan vente til ut på nyåret så kan du alltids få låne min Harmony. Blir bortreist frem til tirdag, og etter det blir det juleferie nordpå, men når jeg kommer nedover igjen burde det ikke være noe stort problem. Hvor hen bor du?

Er det noen av dere kloke hoder der ute som har en løsning på hvordan en skal skifte kilde uten å bytte inngang på tven med en Harmony? Kjører tuner og PS3 gjennom forsterkeren siden tven bare har to HDMI. Når jeg bytter fra tv til PS3 (eller omvendt) switcher tven til HDMI 2, selv om begge disse kildene er koblet til HDMI 1. Virker som om det altså ikke er et eget signal for hver av HDMI kontaktene og at den derfor skifter inngang. Dette er et litt irriterende problem.

Ellers er jeg fornøyd med tv'en. Kan ikke se at den står noe særlig tilbake for min PX80. Kunne som andre ønske meg litt bedre sortnivå, men til denne prisen klager jeg ikke. Ble stor forskjell i stuen også. Var redd for at den skulle bli for stor, sitter bare 270 cm fra skjermen. Etter litt tilvenning går dette veldig bra, synes faktisk den kunne vært enda litt større. Mye vil ha mer...

Hvis en legger litt tid i kalibreringen så synes jeg faktisk at bildet blir rett så behagelig å se på.

-T

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si noe annet enn at jeg er meget fornøyd med denne tven.
    Kjøpte min for 9995,-
    Det er ett godt kjøp.

Hadde en samsung ps50a457 tidligere.
    Mulig den var litt mer lys-sterk.

Men bilde kvalitet i hd er ypperlig.
    I SD er det godt nok.

Legger merke til at tven ser litt mindre ut pga den tynne rammen.
    Var og tittet på samsung sin 63".

I hd kunne jeg ikke se noe forskjell.
    Samsung er kjent for gode bilder i SD.

Så at den var litt bedre der enn lgen.

Men alt i alt ett knall kjøp.

Angrer ikke.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min søster og svoger slo til og kjøpte seg to stk i 50" til sitt nye hus.... Har hjulpet de med montering og litt småkalibrering av disse nå i jula... Bildet er faktisk meget bra...... Fare for at det blir en 60" på meg når jeg har kommet meg hjem etter juleferie ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk handlet meg en 60pk760N på netthandelen.no for kr 10.200,- nå rett før jul :-D

Var å så på 250N men til samme prisen så var det ikke noe tvil. TV'en er veldig flott og se på, den har en glassplate foran hele skjermen inkludert ramme slik som pk950. I tillegg har den kablet nettverk (som fungerer bra koplet til dlna media server) i tillegg til mulighet for trådløs. USB avspilling av film og bilder fungerer veldig bra. Siden jeg ikke har noe av-receiver i stuen ennå så passet det også ekstra bra med 4xHDMI stikk og kompositt-inn på siden til kamera etc

Ellers er vel selve panelet og bildebehandling lik pk250N eksl THX etter det jeg har forstått???...

Har kjørt den med moderat kontrast i ca 200 timer nå så det er vel på tide å skru den opp litt. Jeg har ikke merket noe til innbrenning selv om den blir stående på samme kanal (logo) over flere timer inkl ps3 spilling....

Generelt er jeg meget godt fornøyd med tv'en. Litt bedre svartnivå kunne jeg ha tenkt meg med sett i forhold til prisen så er det vel bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ae2
    Fikk handlet meg en 60pk760N på netthandelen.no for kr 10.200,- nå rett før jul :-D

Var å så på 250N men til samme prisen så var det ikke noe tvil. TV'en er veldig flott og se på, den har en glassplate foran hele skjermen inkludert ramme slik som pk950. I tillegg har den kablet nettverk (som fungerer bra koplet til dlna media server) i tillegg til mulighet for trådløs. USB avspilling av film og bilder fungerer veldig bra. Siden jeg ikke har noe av-receiver i stuen ennå så passet det også ekstra bra med 4xHDMI stikk og kompositt-inn på siden til kamera etc

Ellers er vel selve panelet og bildebehandling lik pk250N eksl THX etter det jeg har forstått???...

Har kjørt den med moderat kontrast i ca 200 timer nå så det er vel på tide å skru den opp litt. Jeg har ikke merket noe til innbrenning selv om den blir stående på samme kanal (logo) over flere timer inkl ps3 spilling....

Generelt er jeg meget godt fornøyd med tv'en. Litt bedre svartnivå kunne jeg ha tenkt meg med sett i forhold til prisen så er det vel bra.

Nettopp fått ordnet meg en via netthandelen.no jeg også. Måtte riktignok ut med noen fattige hundrelapper mer enn deg, men det får gå..er overbevist om at det er verdt pengene. Gleder meg som en unge til å få den hjem neste uke!

Fått testet den noe mer?

Hva følger med i esken?

Side 8 av 14 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •