LG 60" Plasma 60PK250/590 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 14 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 262
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gunder1
    Har nå en Pioneer 50" 508XD som jeg er fornøyd med, men ønsker større tv!

Tror dere det ville være dumt å bytte ut Pioneeren?
    Pioneeren har "kun" 720P oppløsning og 50 Hz som resulterer i dårlig/ hakkete panorering. Men har veldig bra sorte nivå.
    Da er spørsmålet hvor mye 50Hz og 720p plager deg. For sortnivået er som NATT og DAG mot det du har nå. 508XD er jo referansemodellen på sortnivå, og på LG modellen er ett av de negative sidene nettopp sortnivået. Dette sees jo best i et mørk rom uansett.

Det har likevel skjedd mye på bildebehandlingssiden siden Pioneer produserte TV-er, så etterslep i bildet etc er nok bedre på LG-en.

Og jeg ville byttet? Ikke hvis jeg satt i et mørkt rom og så film. Er dette en stue TV, tja, ja, da ville jeg nok ha byttet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hendelsesloysa : Feil 508XD er ikke referanse modellen for sort nivå. Det er leeeeenge siden nå. Pioneer sin egen KRP-500A og 600A er det (kan vel ha med LX5090 også da)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 508 selv for 3 år siden. Den var og er meget bra på ren sort MEN LG sin PK250 er ikke så veldig mye langt bak! Kommer på at måle utstyret jeg hadde da bånnet på 0.02 cd/m2 på min 508.

Den ble i tester målt til ca 0.008 cd/m2 med bedre måle utstyr tror jeg det var. 9 Gen KRP som er benchmark på sort er målt til ca 0.0008 cd/m2 hvis husken er rett.

Min PK250 kan jeg klare å tyne ned mot 0.02-0.04 cd/m2 altså ikke Sååå langt bak 8 Gen PIO.

LG er overlegen Pio på bevegelse. LG har også klart mere lys utbytte og bruker betydlig mindre strøm og er Myye større til en syk pris
    Synes jeg huste at Pioneern hakket mye mere ved panoeringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hendelsesloysa
    Da er spørsmålet hvor mye 50Hz og 720p plager deg. For sortnivået er som NATT og DAG mot det du har nå. 508XD er jo referansemodellen på sortnivå, og på LG modellen er ett av de negative sidene nettopp sortnivået. Dette sees jo best i et mørk rom uansett.

Det har likevel skjedd mye på bildebehandlingssiden siden Pioneer produserte TV-er, så etterslep i bildet etc er nok bedre på LG-en.

Og jeg ville byttet? Ikke hvis jeg satt i et mørkt rom og så film. Er dette en stue TV, tja, ja, da ville jeg nok ha byttet.
    Den står i stua, alt annet en mørkt!
    Har nå avertert pioneeren på Finn.no

Spennende om den blir solgt...

Newcomer mrhardware sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey folkens!

Jeg har en 52" Samsung M86 (forsåvidt har jeg også en 46" M87+ en 40" M86). Med andre ord var/er jeg ganske fornøyd med den serien

Har aldri hatt plasma før da jeg uten problemer ser flimring og har hatt null stress med å peke ut hva som er plasma og hva som er LCD på lang avstand (basert på flimringen), ref: http://forums.whirlpool.net.au/archive/1149168

Nå har 52" rett og slett blitt alt for liten, ser jo ut som en liten knøtt på veggen (sitter vel ca 3meter fra). Jeg har hele tiden sagt at når 70" LCD kommer under 30k så kjøper jeg en på dagen. Vel, jeg leste om 63" plasmaen til Samsung for 25k her om dagen og syntes det virket som et godt kjøp, selv om jeg var skeptisk til flimringen. Tok en runde rundt i elektronikksjappene og fant Samsungen. Til min store overraskelse så klarte jeg faktisk nesten ikke å si flimringen og ble dermed meget imponert! Plutselig fikk jeg øye på LGen til en mye snillere pris og tenkte "Hm... Hva med å ha 60" i en overgangsperiode, inntil 65"/70" LCD/LED-LCD kommer under 30k?".

Det jeg lurer mest på er hvor bra denne "anti-innbrenning-funksjonen" fungerer? Jeg er vant til å skru på media centeret og gjerne la TVen/PCen stå på i lang stund (kan gjerne gå en time eller to+), uten at jeg beveger noe på musa/har på skjermbeskytter. Er det korrekt av meg å anta at kun basert på det, så vil ikke den skjermen (eller hvilken som helt annen plasma) være noe for meg?

Hvorfor jeg lar PCen stå på så lenge kan være av mange grunner, kanskje fordi jeg er slapp en dag, glemmer å skru av når jeg går på butikken, bare har på winamp for å spille musikk (med andre ord bare noen få pixler som er i bevegelse) osv. Jeg hater skjermbeskytter, har jeg en skjern så skal den være tilgjengelig/på hele tiden.

Til slutt litt OT, hva tipper man at en 52" M86 går for brukt?

Takk for alle svar! PS! Ja jeg vet at jeg er en lat idiot som ikke har på skjermbeskytter, men la meg nå få være det for denne gang

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrhardware
    Hey folkens!

Jeg har en 52" Samsung M86 (forsåvidt har jeg også en 46" M87+ en 40" M86). Med andre ord var/er jeg ganske fornøyd med den serien

Har aldri hatt plasma før da jeg uten problemer ser flimring og har hatt null stress med å peke ut hva som er plasma og hva som er LCD på lang avstand (basert på flimringen), ref: http://forums.whirlpool.net.au/archive/1149168

Nå har 52" rett og slett blitt alt for liten, ser jo ut som en liten knøtt på veggen (sitter vel ca 3meter fra). Jeg har hele tiden sagt at når 70" LCD kommer under 30k så kjøper jeg en på dagen. Vel, jeg leste om 63" plasmaen til Samsung for 25k her om dagen og syntes det virket som et godt kjøp, selv om jeg var skeptisk til flimringen. Tok en runde rundt i elektronikksjappene og fant Samsungen. Til min store overraskelse så klarte jeg faktisk nesten ikke å si flimringen og ble dermed meget imponert! Plutselig fikk jeg øye på LGen til en mye snillere pris og tenkte "Hm... Hva med å ha 60" i en overgangsperiode, inntil 65"/70" LCD/LED-LCD kommer under 30k?".

Det jeg lurer mest på er hvor bra denne "anti-innbrenning-funksjonen" fungerer? Jeg er vant til å skru på media centeret og gjerne la TVen/PCen stå på i lang stund (kan gjerne gå en time eller to+), uten at jeg beveger noe på musa/har på skjermbeskytter. Er det korrekt av meg å anta at kun basert på det, så vil ikke den skjermen (eller hvilken som helt annen plasma) være noe for meg?

Hvorfor jeg lar PCen stå på så lenge kan være av mange grunner, kanskje fordi jeg er slapp en dag, glemmer å skru av når jeg går på butikken, bare har på winamp for å spille musikk (med andre ord bare noen få pixler som er i bevegelse) osv. Jeg hater skjermbeskytter, har jeg en skjern så skal den være tilgjengelig/på hele tiden.

Til slutt litt OT, hva tipper man at en 52" M86 går for brukt?

Takk for alle svar! PS! Ja jeg vet at jeg er en lat idiot som ikke har på skjermbeskytter, men la meg nå få være det for denne gang
    Anti-innbrenningsfunksjonen ("orbiter") flyttet bildet litt periodevis for å unngå innbrenning.

Jeg bruker Playstation 3 på 60PK550 og lar startmenyen stå i en lengre periode. Har faktisk ikke sett så mye til innbrenning og heller ikke under timesvis med spilling. Skjermen er heller ikke innkjørt skikkelig heller, men altså innbrenning er ikke noe stort problem hos meg i alle fall.

Generelt på plasma så anbefales ikke at man kobler opp spillkonsoll/PC da nettopp pga innbrenning og PK serien til LG er jo spesielt utsatt mot dette sies det.

To motsetninger. Jeg ville nok ha styrt unna plasma. Du skriver at bildet kan stå i ett i mange timer (da kan det fort bli mer enn 2-4 timer også). Du vil få problemer med innbrenning etterhvert og du bør gå for noe annet enn plasma.

Newcomer mrhardware sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det dessverre slik jeg trodde, men tusen takk for et raskt og godt svar!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LG 50PK250 plasma TV - sparkling

Fant denne videoen av PK250 på youtube.
    YouTube - LG 50PK250 plasma TV - sparkling (Is it a fault?)

Noen som kan se dette på sin PK250 eller andre LG modeller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coffey

Nei. Ser lite til dette på min PK550 i alle fall. På meg ser det ut som om det er dynamisk kontrast, økonomi modus etc som slår inn e.l.

Du ser at når skjermen er hvit øker "knitringen"/støyen på skjermen. Er skjermen mørk nedenfor forsvinner støyen. Som om at skjermen øker kontrasten, støyen blir synlig og går bort når kontrasten settes ned.

Dette var jo ekstremt tydelig også. Jeg sitter 2,5 meter fra 60 tommeren. Har aldri sett noe slikt som dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aldri sett dette på min iallefall, bruker den opp mot PS3 og en RiksTV dekoder som signalkilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av ArcticOC
    Aldri sett dette på min iallefall, bruker den opp mot PS3 og en RiksTV dekoder som signalkilder.
    Har ikke sett dette på min 60PK250 heller.. Sitter 3 meter unna skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

er THX bare sorroundlyd?

Sikkert et dumt spørsmål. men er THX bare surroundlyd?
    Har ikke tenkt å bruke den med mer enn to-kanals stereo og lurer på om det er noe vits å få låst opp THX da.

Med prisen 9990,- på MPX klarte jeg ikke å la vær i morges: måtte kjøpe den. Bestilte den i morges, og i ettermiddag fikk jeg tlf fra bring om at de ville komme å levere den (bor i Oslo). Snakk om rask service! (dog kunne jeg ikke være hjemme, de kommer i morgen ettermiddag i stedet).

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Sikkert et dumt spørsmål. men er THX bare surroundlyd?
    Har ikke tenkt å bruke den med mer enn to-kanals stereo og lurer på om det er noe vits å få låst opp THX da.

Med prisen 9990,- på MPX klarte jeg ikke å la vær i morges: måtte kjøpe den. Bestilte den i morges, og i ettermiddag fikk jeg tlf fra bring om at de ville komme å levere den (bor i Oslo). Snakk om rask service! (dog kunne jeg ikke være hjemme, de kommer i morgen ettermiddag i stedet).
    THX Certified Plasmas, LCD TVs & Projectors « THX.com

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde også altså.
    Takk for linken!

Newcomer Taggen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ga 7995,- på Elkjøp jeg. :-D Det var åpningssalg på butikken på Slependen...:-D

Men vist man får åpnet den THX modusen, er den da "låst opp" for alltid?
    Kan man bruke orginal fjernkontrollen da som vanlig etterpå?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker om røverkjøp! Mener at du kun trenger en logitech for å åpne menuene om at du kan bruke den orginale som vanlig etterpå. Men dette kan sikkert noen som har tv'en bekrefte.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bruke den gamle fjernkontrollen igjen etterpå, ja. Man endrer bare parametere i service menyen. Disse innstillingene går fint an å fjerne igjen sånn at det blir som før...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aktivering av THX og USB på PK250 serien fra LG

Noen i nærheten av Vestby med "Harmony" fjernkontroll som kan hjelpe meg å aktivere THX på min TV? :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er den for spilling? Xbox/Ps3 etc. Hos LG står det responstid 0.001, men ser ut som alle modeller er oppført med dette..

Setter stor pris på brukererfaringer

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Siden flere har spurt etter mine instillnger så kommer de!

Må bare understreke at PK250 måler helt utmerket i ekspert modus1 etter at du har kjørt Bildeveiviser!

Det er ytterst små forskjeller på bilde på min skjerm med vedlagte innstillinger-men og det er et stor MEN. ALLE plasma skjermer er IKKE like så mine innstillinger kan bli på "trynet" hos noen-kjør da skjermen i ekpsert modus.

Her er mine tall:

Kontrast: 98!! (brukes kun ved maks strøm sparer hos meg)
    LYS: 47
    H+V skarphet 50
    Farge 47
    Fargetone G5
    Dyn kontrast Av,
    Støy red AV
    Gamma HØY
    Sortnivå Lav
    Farge reg. Digital lyd på SD signaler
    Kantforbedring AV
    Farge temp Varm
    Metode: 2 punkter
    Mønster Ytre
    10 pkt Ire: 0
    IRE: 0
    Blå kontrast: 25
    Rød lysstyrke -11
    Grønn lys: 0
    Blå lys: 24

Orbiter PÅ.
    Bruker selv intligent strøm sparing evt maks strøm sparing ved film i mørkt rom.
    Jeg brukte denne.
    Blei helt topper's...

Side 6 av 14 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •