LG 60" Plasma 60PK250/590 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 262
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siden flere har spurt etter mine instillnger så kommer de!

Må bare understreke at PK250 måler helt utmerket i ekspert modus1 etter at du har kjørt Bildeveiviser!

Det er ytterst små forskjeller på bilde på min skjerm med vedlagte innstillinger-men og det er et stor MEN. ALLE plasma skjermer er IKKE like så mine innstillinger kan bli på "trynet" hos noen-kjør da skjermen i ekpsert modus.

Her er mine tall:

Kontrast: 98!! (brukes kun ved maks strøm sparer hos meg)
    LYS: 47
    H+V skarphet 50
    Farge 47
    Fargetone G5
    Dyn kontrast Av,
    Støy red AV
    Gamma HØY
    Sortnivå Lav
    Farge reg. Digital lyd på SD signaler
    Kantforbedring AV
    Farge temp Varm
    Metode: 2 punkter
    Mønster Ytre
    10 pkt Ire: 0
    IRE: 0
    Blå kontrast: 25
    Rød lysstyrke -11
    Grønn lys: 0
    Blå lys: 24

Orbiter PÅ.
    Bruker selv intligent strøm sparing evt maks strøm sparing ved film i mørkt rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har man hatt TV'n ei ukes tid, syns mye er bra men også ting jeg ikke er så vant med.

Det jeg ikke liker er "hvitt", syns hvitfargen ser skitten ut og også veldig lys-svak. Særlig i scener med masse lyse farger og hvitt blir det lite lys. Har skrudd av energisparing og sånt samt prøvd å stille inn flere andre parameter, men uansett hva jeg gjør opplever jeg hvitt som problematisk.

Nå har jeg ALDRI hatt plasma før og tanken på at "problemet" kanskje ligger i plasmateknologiens natur. For jeg hadde før denne TV'n en veldig lys-sterk Samsung M87 LCD.. og her var kanskje hvitt litt FOR hvitt, og jeg er kanskje blitt veldig bortskjemt på de tre årene jeg hadde den?! ;-)

Uansett så har jeg allerede rukket å tukle med TV'n.. slo på THX i dag :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er oppsettet jeg har valgt å kalle: "Candy Rush!"

Instillinger for de som liker litt sprut i fargene og at det ikke blir for mørkt (men uten å miste alt sort)
    Sett til "Ren Scan" og energisparing til "Minimum"

Gå på Expert 1 og tilbakestill denne, deretter endrer du kun disse verdiene:

Kontrast: 100
    LYS: 48
    H skarphet: 50
    V skarphet: 42
    Farge: 60
    Fargetone: G9

Expert kontroll
    Dyn kontrast: Høy
    Støy red: AV
    Gamma: Medium
    Sortnivå: Lav
    Farge reg.: Bred
    Kantforbedring: AV
    Farge temp: Medium
    Metode: 2 punkter

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArcticOC
    Ja da har man hatt TV'n ei ukes tid, syns mye er bra men også ting jeg ikke er så vant med.

Det jeg ikke liker er "hvitt", syns hvitfargen ser skitten ut og også veldig lys-svak. Særlig i scener med masse lyse farger og hvitt blir det lite lys. Har skrudd av energisparing og sånt samt prøvd å stille inn flere andre parameter, men uansett hva jeg gjør opplever jeg hvitt som problematisk.

Nå har jeg ALDRI hatt plasma før og tanken på at "problemet" kanskje ligger i plasmateknologiens natur. For jeg hadde før denne TV'n en veldig lys-sterk Samsung M87 LCD.. og her var kanskje hvitt litt FOR hvitt, og jeg er kanskje blitt veldig bortskjemt på de tre årene jeg hadde den?! ;-)

Uansett så har jeg allerede rukket å tukle med TV'n.. slo på THX i dag :-)

Kunne du vært snill og forklart en nybegynner hvordan man låser opp THX-modus?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La ut en liten guide til de som ønsker THX og USB her: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1547444

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veier stadig fram og tilbake mellom Samsung PS63C7700/5, PS50C7705 og LG PK250.

Fordelen med LG er at den er stor og svært rimelig i forhold til andre modeller. Det jeg derimot lurer på er hvordan den er med tanke på innbrenning. Sortnivå skjønner jeg at er litt under Samsung, og at den ikke har 3D heller - men 3D kommer enten ikke for fullt eller det kommer ikke for fullt helt ennå slik jeg ser det.

Pros/cons her hvis noen er så vennlige

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var nettopp i samme situasjon som deg. Endte til slutt opp med LG. Prisen er meget bra i forhold til hva du får for pengene. Selvfølgelig kunne sortnivået gjerne vært litt bedre, men det klarer jeg fint å leve med... (tror jeg :wink Det er iallefall helt strålende bilder på både SD og HD. Angrer ikke et sekund på at jeg gikk tilbake til plasma etter å ha hatt både Samsung 7 serie led og Sony EX lcd tidligere i år.

Samsung er nok en bedre TV, men 50" er for lite og 63" for dyr. Og som du sier er 3D en fersk teknologi i dagens tv'er, så det kan nok være smart å vente litt...

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Hva med retention/innbrenning, vet at LG har slitt en del med det tidligere.

Og trenger man en såpass dyr remote som Harmony One fra Logitech for å skru på THX eller holder det med en av de billigere utgavene av universalfjernkontrollen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuran
    Og trenger man en såpass dyr remote som Harmony One fra Logitech for å skru på THX eller holder det med en av de billigere utgavene av universalfjernkontrollen?
    Nei, de billigere modellene skal også kunne brukes. Hvorfor ikke bare låne Harmony'en til en kjenning for å gjøre jobben? ;-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuran
    Takk for svar.

Hva med retention/innbrenning, vet at LG har slitt en del med det tidligere.
    Jeg har en to år gammel 50PG6000 stående i et annet rom. Denne sliter helt jævlig med retention. På PK250 har jeg ikke merket noe til dette i det hele tatt faktisk. Men passer selvfølgelig ekstra godt på nå som den kjøres inn...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Jeg har en to år gammel 50PG6000 stående i et annet rom. Denne sliter helt jævlig med retention. På PK250 har jeg ikke merket noe til dette i det hele tatt faktisk. Men passer selvfølgelig ekstra godt på nå som den kjøres inn...
    Slenger meg på denne jeg også, ikke noe problem med min heller. Og jeg har ikke prøvd å ta hensyn til innbrenneing retention engang

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArcticOC
    Nei, de billigere modellene skal også kunne brukes. Hvorfor ikke bare låne Harmony'en til en kjenning for å gjøre jobben? ;-)
    Kjenner ingen som har det, dessverre

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha målt vil jeg anta at THX og ISF menyene er ganske like når det gjelder gjengitt bilde i fargetemp+++.
    Hvis jeg kommer over en Harmony så kanskje jeg kan aktivere THX å måle men er fornøyd med bildene i ISF inst

PK250 måler uansett bedre enn mange andre tver i Ekspert meny er min mening etter å ha kjørt innebygd bildekalibrering.

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Ikke helt sikker på hva du mener boly, men cAnal digital dekoderen sin fjernkontroll har en knapp for å styre aspect ratio også...
    Du har så rett så rett.....

Takker.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i markedet for ny flatskjerm etter at min døde og jeg har fått igjen pengene. I går tok jeg med meg en LG 250PK hjem etter å ha fått en pris faktisk en god del under veiledende 10k.
    Jeg savnet projektoren min når jeg gikk over til 50" plasma, derfor tenkte jeg at en 60" var veien og gå...
    Dette er den eneste 60" som passer innenfor mitt budsjett. Spm er om jeg kan overleve med bildekvaliteten? Jeg har 30 dagers returrett så dette blir en slags langtest for min del, med en hvis mulighet for at jeg beholder den.

Mitt førsteinntrykk av LG 250PK N:

Negativt:
    - Ikke veldig skarp. Min 50" plasma var vesentlig skarpere.
    - Mangler en god del på lysutbytte. Mangler smell både i farger og i hvitt.
    - Skjermen virker mindre kapabel til å oppskalere og skarpe opp mindre god signaler enn Samsungen. Virker rett og slett som det er en dårligere billedprosessor. Det er på denne tven lett å se forskjell på 720P og 1080P.
    - Mye refleksjoner
    Positivt:
    - Bra flyt i bilde. Ingen irriterende hakking så langt.
    - Sort er bedre enn forventet, ihvertfall etter en kjapp kalibrering.
    - Detaljer i sort er også mer en godkjent.
    - Størrelsen gir meg kinofølelsen jeg har savnet på 50".
    - Bildekvaliteten er bra på skikkelig gode signaler. Avatar på blu-ray er rimelig kult å se på.
    - Veldig tynn ramme og pent design.
    - Lite buzzing, mye mindre enn min Samsung plasma.

Om jeg blir å beholde denne gjenstår og se. Helt klart mye TV for pengene og som ren film skjerm til høykvalitetsmateriale hadde jeg helt klart beholdt den. Men det er ingen tvil om at man må fire på en del krav for å få 60" til under 10 000kr
    Bruken min er dog en del mer variert; nett TV, litt tv titting av og til(GET digital), spilling, bildefremvisning fra PC, serier fra PC.

Idielt sett skulle jeg nok hatt en 55-60" led, pga jeg har lyse vegger og relativt mye refleksjoner, men så var det disse penga da...
    Mange av de rimeligere LCD'ne jeg har sett sliter også med panorering og hakking i bildet, det liker jeg dårlig.

Nå blir det mer kalibrering og grundigere testing.

To be continued.. :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Negativt:
    - Ikke veldig skarp. Min 50" plasma var vesentlig skarpere.
    - Mangler en god del på lysutbytte. Mangler smell både i farger og i hvitt.
    - Skjermen virker mindre kapabel til å oppskalere og skarpe opp mindre god signaler enn Samsungen. Virker rett og slett som det er en dårligere billedprosessor. Det er på denne tven lett å se forskjell på 720P og 1080P.
    - Mye refleksjoner
    Har du hatt Samsung og liker Samsung bildet forstår jeg godt at du mangler smell i farger/hvitt. Samsung er spesiell på dette og hva som er bra og dårlig er jo alt etter hva en foretrekker (sett en Samsung i "butikk-modus" og du får et greit ytterpunkt på dette :-)). Jeg foretrekker derimot å tone ned dette og heller få mer naturlige bilder.

Jeg sitter ca. 2,5 meter fra 60" og klarer lett å se DVD filmer uten alt for mye problemer. Men ser at på denne avstanden ser en lett komprimeringskvaliteten på platene: noen DVD plater ser bra ut, andre ser IKKE bra ut (komprimeringskonsekvens mellom lyse og mørke toner i bildet f.eks.), dette ser en også på bluray plater også faktisk (greit at en har 1080p, men når komprimeringen i filmen er høy blir bildet dårlig uansett). Ytterligere oppskarping ville gitt bildet enda mere støy, om enn skarpere da. Å gå opp fra fra 50 til 60 tommer er jo enormt og da vil jo bildet (spesielt lavoppløselige) selvfølgelig bli enda dårligere. Så på en Panasonic 65VT20, så samme problemet her også. Testa den ut med SD sendinger og HD sendinger.

Refleksjonene er jo enorme da. Enig i det :-)

Samsung har jo 63" plasma til godt over 20.000 kroner som ikke skal være noe vesentlig bedre, og Panasonic har jo sin til 40.000 kroner. Så enig - LG-en blir et lett valg til 1/4 av prisen :-)

Venter på flere synspunkter fra deg før 30 dagers returretten gikk ut.

Ps. Hvilken pris fikk du TV-en til?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er denne til spilling? kan man spille mer enn et par timer i gangen før det brenner?

Har null erfaring med plasma fra før.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer 508XD

Sitat Opprinnelig postet av iceman
    Snuser litt på denne TV'n iom at den har bikket under 10000-grensa. Hvordan er denne generelt i forhold til 42PG6000, tenker da spesielt på sortnivået?
    Har nå en Pioneer 50" 508XD som jeg er fornøyd med, men ønsker større tv!

Tror dere det ville være dumt å bytte ut Pioneeren?
    Pioneeren har "kun" 720P oppløsning og 50 Hz som resulterer i dårlig/ hakkete panorering. Men har veldig bra sorte nivå.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt denne et par uker og er rimelig fornøyd.

Positivt:

- Stor skjerm for lite penger
    - Meget bra bilde på HD
    - Bra bilde på SD
    - Flotte og enkle menyer
    - Gode kalibreringsmuligheter
    - Pent "slim" design
    - Svært lite retentions

Negativt:

- Bare "OK" sortnivå
    - Litt dårlig utstyrt - som feks. kun to stk. hdmi
    - Fjernkontrollen føles billig
    - Gjenskinn

En annen negativ ting som irriterer meg mye, som er rett og slett plagsomt, er at den begynner å buzze noe sinnsykt når jeg spiller ps3. Det virker dog ikke som det gjelder i alle spill, men kommer ganske kjapt når jeg feks. skal spille en runde golf med move kontrolleren. Lyden eskalerer noe jævlig og jeg må rett og slett slå på en annen kilde for å få det til å slutte. Det slutter da ikke med en gang heller, men avtar litt etter litt for så å bli nesten helt borte... Et felles trekk for denne buzzingen er at det kommer ved lyssterke bilder. Gjerne når det er mye hvitt og sterke farger.

Noen andre som opplever dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et problem med denne tven jeg ikke har funnet noe svar på noe sted på nettet.

Nedre halvdel av skjermen flimrer når det er "lyse partier" som f.eks menyen på Nintendo Wii og lignende. ved nærmere ettersyn er dte den øvre halvdelen av skjermen som flimrer som et transparent overlegg på nedre halvdel. Er det noen som aner hva dette kan skyldes, evt. hvordan jeg fikser det?

Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •