LG 60" Plasma 60PK250/590 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 262
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Det kan du trygt regne med ja :-D
    Se vedlagt bilde.
    Jøss, dette blir nok helt vilt Har liksom ikke fått forskjellen illustrert på den der måten før, hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kos deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om denne leveres med fot/støtte?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fin fot levers med. Ferdig montert.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Eska er 150Xca 100X50. Fikk den IKKE inn i pizza racer...type berlingo. En kan bare glemme å frakte denne tvn i alle vanlige biler uten om rene vare biler tror jeg.
    Gikk greit inn i pizzabilen min, stakk en 7-8 cm ut bak så måtte feste bakdøra med en strikk.

Overraskende godt bilde synes jeg, bedre enn min gamle 32" Toshiba LCD og så gir størrelsen ordentlig kinofølelse

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett LG 60 pk750? pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slugg
    endret fra 16/9 til "scan only" på 60pk250. Da ble bildet mye skarpere, "grønn brus" forsvant og generelt mye høyere kvalitet på bildet. Fikk fjernet "overscan" på ATI kortet også av den grunn.
    Mulig det er jeg som er totalt løk her, men jeg kan ikke velge Scan Only (Ren Scan). Det feltet er grått, som en del andre felter i menyen. Er det noe jeg må gjøre for å kunne velge det?

Thx

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snuser litt på denne TV'n iom at den har bikket under 10000-grensa. Hvordan er denne generelt i forhold til 42PG6000, tenker da spesielt på sortnivået?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansenhansen
    Mulig det er jeg som er totalt løk her, men jeg kan ikke velge Scan Only (Ren Scan). Det feltet er grått, som en del andre felter i menyen. Er det noe jeg må gjøre for å kunne velge det?

Thx
    Så lenge kilden din ikke sender 720p eller 1080i/p så vil du slite med det ja. Evt så kan det hende det ikke går på 720p heller..

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceman
    Snuser litt på denne TV'n iom at den har bikket under 10000-grensa. Hvordan er denne generelt i forhold til 42PG6000, tenker da spesielt på sortnivået?
    Har lyst til å kjøpe denne selv siden prisen er latterlig god i forhold til størrelse, men er også litt skeptisk til sortnivået siden jeg har en 50pg6000 som er helt elendig på dette punktet. Skulle da vel tro LG har fått ordnet opp i dette på et par år, men hvem vet...

Noen som kan fortelle oss litt mer om hvordan dere opplever bildekvaliteten? Eventuelt noen som bor i Hedmark som kunne tenke seg å vise den frem?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at jeg målte PG6000 til 0,18 cd/m2 mens på min PK250 er kan jeg komme under 0.05 cd/m2 hvis jeg vil-mister litt skygge detaljer. Sortnivået er klart bedre enn min gamle Samsung som også målte 0.18cd/m2 dette er uansett lett å se. Selvsagt er ikke denne skjermen perfekt men til prisen er den latterlig bra er min konklusjon etter litt kalibrering.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt gleden (og slitet) med å ha både 60pk250 og Samsung 63 tommer hjemme til test.

60pk250 har superbra bilde i forhold til prisen.

Den har vel bra bilde i forhold til om den hadde kostet noen tusen mer også.

Den største forskjellen på LG'n og Samsungen sett igjennom en amatørs øyne er prisen og sortnivået. Kan se at sortnivået på Samsungen er bedre. På 2.40:1 filmer blir den sorte delen over og under bildet mer en del av rammen på TV'n.

På LG'n var det noe mer lys i panelet. Selv i high eco modus og normal brightness /contrast. "skygge detaljer" (eller hva det heter) synes jeg var veldig bra på LG'n

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner "ren scan" under bildeoppsett, men valget er grået ut/ikke valgbart. Hvorfor? Jeg må velge 16:9.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Her kommer de første måle resultatene jeg har fått på skjermen: Har målt skjermen i forskjellige moduser og som ventet er APS modusen som skjermen står i fra fabrikk helt skrekkelig med farge tempratur alt for høy ser du som den bikker 10000K. Gamma er også langt fra bra i noen andre moduser enn EKSERT 1/2. Den modus som en bør bruke er EKSPERT 1 eller 2 som også måler bedre enn KINO modusen uten kalibrering.

Alle målinger er utført med Energi sparing på MAKS/ved lyssensor i mørkt rom. Har ikke tatt hensyn til Delta verdier men bare prøvd å se om skjermen kommer nærme D65. Alle målinger er utført med Hubble og Calman program vare i mørkt rom med tv som eneste lyskilde.

Har brukt kalibrerings hjelpen i skjermen til å justere lys,kontrast,farge og tint. IKKE målt hvordan disse verdier er via Calman. Men ved rask test ser det ut som kalibreringshjelpen stemmer OK mot mine test bilder for lys/kontrast i helt mørkt rom med strømsparing på maks. ¨

Se vedlagdte målinger for ISF 1 før og etter, GAMMA før/etter og APS mode.
    Det går nok sikkert å hente ut enda mere men hadde ikke tid til dette. Har IKKE justert Fargerom-kun MÅLT i SD via SD kilde(DVD test plate)

Alle målinger er målt med små vinduer på skjermen og ikke hele skjermen da vil skjermen strupe mye på lysutbytte og en får "rare" målinger-normalt for plasma.

Som en ser klarer skjermen og gi ca 0,02-0.03 cd/m2 i sort noe som er meget bra i mine øyne. Den er meget lys svak i øko modus (13 cd/m2) og kun egnet for mørkt rom her. Har ikke målt med øko modus AV.

Hvis noen har spørsmål skal jeg prøve å svare på de så godt jeg kan.
    Det virkersom du har greie på dette RS_banditt. Kunne du vært så snill å legge ut dine innstillinger av TV´n?

Noen som vet hvor man får låst opp THX alternativene med en Harmoney remote også?

For å sette på REN SCAN, må man da bruke en minimum en 720p kilde? har en HK avr255 som oppskalerer småbildene, er det da best å la denne ta seg av dette også la TV'n gjøre mins mulig?

Noen som har spilt på den med PS3? Hvordan er PS3 som BL-spiller egentlig?

Får TV'n i morgen på døra (takk lefdal) og har lyst til å få den opp optimalt så fort som mulig =)

Blir drøyt å endelig få seg en 60". Har sett på denne helt siden i våres, men kan ikke invistere i slkt midt på sommeren, sparte 5K også. Overgangen fra en 40" blir nok voldsom...

Fordi av dere som har en Mac mini som mediacenter så anbefales Plex 9, (de jobber med spotify integrasjon asws) og de har remote for både iPad og iphone/iTouch...

Legger ut noe bilder av oppsette når alt er oppe og går!

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så at min lokale lefdal har satt opp prisen til 14990,-! For noen sniker!
    Kostet 12990,- hos dem før internettprisen gikk ned til 9990,-. :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PantZman
    Jeg så at min lokale lefdal har satt opp prisen til 14990,-! For noen sniker!
    Kostet 12990,- hos dem før internettprisen gikk ned til 9990,-. :evil:
    Hei.
    LG 60pk250 kommer på tilbud i morgen til 9995.- hos Lefdal

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallo!

Hva vil dere anbefale av Samsung 50" Plasma-TV PS50C535 og LG 60" plasma-TV 60PK250N ?

Skal bruke den til film og xbox360, ikke TV-titting.

Hvilken har best bildekvalitet? Tenker på svart-nivå/kontrast, farger etc.

Hvilken er best beskyttet mot innbrenning?

Jeg velger bedre over større :-)

Takker

EDIT: Jeg gikk for kvalitet istedet for størrelse. Det ble en Panasonic 42" G20-serie til litt over 6800kr. Røsket med meg med ny xbox 360 slim med 250GB hdd til 1800kr. i samme slengen :-D

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg også fått denne i hus

Er faktisk meget imponert over bildekvaliteten. SD ble overraskende bra fra min IPbox via hdmi. Kjørte også et par tv serier i 720p fra en Asrock og det ga også et skikkelig bra bilde. Jeg har heller ikke kalbrert ennå, bortsett fra å bytte bildemodus, så jeg er spent på hvordan det blir når jeg begynner å endre på resten av parameterne...

@rs_banditt: gidder du poste innstillingene dine? det hadde vært knall!

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei sann.
    Er det noen i forsamlingen som kan hjelpe meg med bilde på PK250? Bilde er for stort til skjermen, canal digital dekoderen er satt til 1080i, tv står på ren scan. Dette er den innstillingen som blir riktigst hos meg.

Hva gjør jeg galt?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt sikker på hva du mener boly, men cAnal digital dekoderen sin fjernkontroll har en knapp for å styre aspect ratio også...

Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •