LG 60" Plasma 60PK250/590 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 262
    Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av andfos
    Hvor ligger denne oppskriften? Noen som ahr fulgt den? Hvordan gikk det?

Vurderer denne tv'en opp mot Panasonic TXP50G20E.

ser ut som mange er fornøyde, og den går jo fort unna

nå har komplett fått 100 stk til på lager, dæven !

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er modellen som selges på komplett.no klar for CAM og kort fra Canal Digital (kabel)? Ser at den mangler en N i modellbetegnelsen i forhold til den godkjente på listen til CD. https://kabel.canaldigital.no/kabel-.../LG/50-til-60/

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    endret fra 16/9 til "scan only" på 60pk250. Da ble bildet mye skarpere, "grønn brus" forsvant og generelt mye høyere kvalitet på bildet. Fikk fjernet "overscan" på ATI kortet også av den grunn.

Er nå generelt veldig fornøyd med TV'n, både til HTPC og blueray bruk. Innbrenning har jeg ikke sett noe til. Kjører lite kontrast og prøver å holde meg til full skjerm filmer i starten.

Så Avatar i går på Blueray og bildet var meget flott å se på. Kan drømme om litt sorterer sort men da tror jeg man må opp i en vesentlig dyrere pris for 60 plasma for å få noe særlig bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med slugg. Just scan er svært fint på denne tven.
    Film fungerer faktisk helt supert. Ja, jeg kunne også ønsket meg mer sort, men da må man betale noe helt annet enn det man faktisk gjør. Antar man må opp i over 20, og det var ikke noe jeg hadde planer om uansett.

Til denne prisen, og denne størrelsen er det faktisk helt fantastisk hva man får for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor ligger denne oppskriften? Noen som ahr fulgt den? Hvordan gikk det?
    Jeg har åpnet service menyen på min 60PK250 og låst opp både THX og THX bright room. Fungerer bra. Fremgangsmåten fant jeg på et tysk forum som jeg leste ved å bruke google translate.

Sitat Opprinnelig postet av LoungeLizard
    Ligger ute å komplett.no til 9995,- denne uken. Må vel være prisrekord for TV i denne størrelsen?
    Dette er helt sinnsykt. Kjøpte tv'en for 12500,- på komplett for 2 måneder siden og tenkte at det var rekordlavt. Men nå gnir jeg meg i øynene.

Sitat Opprinnelig postet av Slugg
    endret fra 16/9 til "scan only" på 60pk250. Da ble bildet mye skarpere, "grønn brus" forsvant og generelt mye høyere kvalitet på bildet. Fikk fjernet "overscan" på ATI kortet også av den grunn
    Hvor velger man just scan? Jeg har ingen mulighet for dette under aspect valg. Jeg ser bare "Ren scan". Er det samme greia? Går man fra Ren Scan til 16:9 så maksimerer skjermbildet seg en smule. Ren Scan gir ingen sorte striper rundt skjermbildet, MEN noe jeg derimot opplevde var flimring nederst langs kanten på bildet på en 4:3 sending. Dette forsvant ved 16:9. Men hvordan kan bildet bli så mye bedre bare ved å velge et annet aspect enn 16:9?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2die4
    Jeg har åpnet service menyen på min 60PK250 og låst opp både THX og THX bright room. Fungerer bra. Fremgangsmåten fant jeg på et tysk forum som jeg leste ved å bruke google translate.

Dette er helt sinnsykt. Kjøpte tv'en for 12500,- på komplett for 2 måneder siden og tenkte at det var rekordlavt. Men nå gnir jeg meg i øynene.

Hvor velger man just scan? Jeg har ingen mulighet for dette under aspect valg. Jeg ser bare "Ren scan". Er det samme greia? Går man fra Ren Scan til 16:9 så maksimerer skjermbildet seg en smule. Ren Scan gir ingen sorte striper rundt skjermbildet, MEN noe jeg derimot opplevde var flimring nederst langs kanten på bildet på en 4:3 sending. Dette forsvant ved 16:9. Men hvordan kan bildet bli så mye bedre bare ved å velge et annet aspect enn 16:9?

Jeg har valgt engelsk meny språk. Der heter det "just scan" Jeg tror 16:9 omskalerer bildet. Før jeg oppdaget dette synes jeg bildet ikke var så skarpt da jeg hadde koblet PC'n til og feks. surfet. Tenkte ikke mer over det siden jeg har hørt at plasma ikke er det skarpeste..

Men leste i en eller annen tråd på AVSforum at man IKKE måtte bruke 16:9 pga omskalering av bilde. Derfor testet jeg, og da ble det en helt annen skarphet i bildet. Spesiellt under PC bruk men også under film.

Først kjørte jeg 16:9 på TV'n. for å få bildet korrekt måtte jeg da bruker overscan/underscan på PC'n. Det som i praksis skjedde var at først omskalerte PC'n bildet derretter ble det omskalert av TV'n for å få det til å passe. Dumt, da man heller kan droppe i omskaling både på TV og PC og få mye skarpere bilde

Spørsmål : hvordan vil du si THX påvirker bildet ? Skjer det kun endringer i innstillinger ? (contrast, bright etc.. ) eller gjør den andre ting med bildet ?

en kamerat har en 60pk550. Han har THX som valg. Det er vel forskjellen på 250 og 550

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har valgt engelsk meny språk. Der heter det "just scan" Jeg tror 16:9 omskalerer bildet.
    Aha, skjønner. Satt på just scan og under tv sendinger får jeg ofte smale sorte linjer på hver side av skjermen, mens i andre sendinger så fyller bildet hele skjermen. Litt uheldig med striper med tanke på innbrenning. Men det er nok bedre uten omskalering som dere skriver.

Spørsmål : hvordan vil du si THX påvirker bildet ? Skjer det kun endringer i innstillinger ? (contrast, bright etc.. ) eller gjør den andre ting med bildet ?
    Alle de avanserte innstillingene blir utilgjengelig ved THX modus. De andre innstillingene blir skyggelagt, men ser at kontrast står på 80, mens lysstyrke og skarpet står på 50.

Ganske forundret over at tv'en ikke er THX sertifisert men til tross for dette kan låses opp ved hjelp av noen tastetrykk. Det får en til å tro at det kanskje er noen bugs i denne modusen på denne tv'en. Bildet ser hvertfall bra ut, og jeg har fått valget mellom "THX Cinema" og "THX Cinema: Bright room" under bildemoduser. Skulle tro at THX er THX og at det funker like bra på denne tv'en som alle andre. Bildet ser hvertfall bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, skjønner. Satt på just scan og under tv sendinger får jeg ofte smale sorte linjer på hver side av skjermen, mens i andre sendinger så fyller bildet hele skjermen. Litt uheldig med striper med tanke på innbrenning. Men det er nok bedre uten omskalering som dere skriver.

Alle de avanserte innstillingene blir utilgjengelig ved THX modus. De andre innstillingene blir skyggelagt, men ser at kontrast står på 80, mens lysstyrke og skarpet står på 50.

Ganske forundret over at tv'en ikke er THX sertifisert men til tross for dette kan låses opp ved hjelp av noen tastetrykk. Det får en til å tro at det kanskje er noen bugs i denne modusen på denne tv'en. Bildet ser hvertfall bra ut, og jeg har fått valget mellom "THX Cinema" og "THX Cinema: Bright room" under bildemoduser. Skulle tro at THX er THX og at det funker like bra på denne tv'en som alle andre. Bildet ser hvertfall bra ut.
    tror 250 og 550 er akkurat like TV'er. men på 550 har LG betalt litt til THX gruppen eller hva det heter for THX logo og har laget et eget forhåndsinstallert kalibrert valg.

Så slipper de å lage to forskjellige TV'er. Bare sperrer for valget på den ene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2die4, jeg har sendt deg en melding. 8)

Er det mye gjenskinn i TV'en? Tenker å kjøpe denne i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2die4, jeg har sendt deg en melding. 8)

Er det mye gjenskinn i TV'en? Tenker å kjøpe denne i dag.
    Ja det er mye gjenskinn i TV'n.

ny gjenskinns rekord tror jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror 250 og 550 er akkurat like TV'er. men på 550 har LG betalt litt til THX gruppen eller hva det heter for THX logo og har laget et eget forhåndsinstallert kalibrert valg.

Så slipper de å lage to forskjellige TV'er. Bare sperrer for valget på den ene.
    Dette høres logisk ut, ja.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder noen å ta nøyaktige utvendige mål på 60pk250 for meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Gidder noen å ta nøyaktige utvendige mål på 60pk250 for meg?
    Denne informasjonen ligger lett tilgjengelig på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke meninga å stjele tråden, men kjøpte lillebror, 50PK350.

I forhold til panasonic plasma jeg hadde, så har denne gitt meg et par irritasjonsmoment, men det verste er faktisk den utstødige foten den står på... Er det en enkel sak å montere på vegg?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er mye gjenskinn i TV'n.

ny gjenskinns rekord tror jeg
    Sikkert det samme som min LG 55LE850N tipper jeg.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne informasjonen ligger lett tilgjengelig på nettet.
    Javisst, men bare med fot. Jeg trenger av overflate og tykkelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Javisst, men bare med fot. Jeg trenger av overflate og tykkelse.
    139 x 84. Tykkelsen er vanskeligere å regne eksakt med målebånd men landet på 5 cm.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte denne på Elkjøp i dag, henter den sannsynligvis til tirsdagen.
    Blir en stor overgang fra en 32" Toshiba LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Bestilte denne på Elkjøp i dag, henter den sannsynligvis til tirsdagen.
    Blir en stor overgang fra en 32" Toshiba LCD.
    Håper du har stor bil!

Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •