lg sl8000 et godt kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lg sl8000 et godt kjøp?

Hei
    Skal ha ny tv som vil hovedsakelig bli brukt til spilling. Har etterhvert kommet frem til at lg sl8000 passer fint, da den har fått gode anmeldelser i forhold til bildekvalitet, og den har svært lite input lag.

Det er kun en netbutikk som selger den i størelsen 42", de selger den for 8000,-.
    Er dette ett godt kjøp? Modellen nærmer seg jo å bli 1 år gammel, og siden det kun er en butikk som selger den, så er det ikke lett å avgjøre om det er en god pris eller ikke..
    Har også set litt på panasonic g20, hvordan er disse i forhold til hverandre?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at sl8000 gjorde det bra i tester, og var til dels bedre enn sl9000. Personlig hadde jeg gått for G20 fordi den er nyere, fordi det er en plasma, og fordi prisen er omtrent det samme. Men så er det jo den gode gamle LCD vs. Plasma diskusjonen da... Har du bra lyskontroll? Selv om nye plasmaer er forholdsvis lyssterke kan de ikke måle seg mot LCD i dagslys. Uten at jeg har sett begge tv'ene samtidig (men har sett begge) kan jeg si følgende: Panasonic har bedre sortnivå (I mørke omgivelser), bedre farger, flere innstillingsmuligheter for bilde?, ikke inputlag, bedre lyd, bedre innsynsvinkel, bedre tilleggsfunksjonalitet (DLNA, youtube osv.). Eneste grunnen til å velge SL8000 over denne må være hvis du har tv'en i en lys stue og spiller mye på dagtid, samt hvis du kun spiller ett og samme spill og spiller MYE. Da kan du i teorien få innbrenninger, men for at disse skal bli permanente skal du spille MYE.

Uansett, G20 er vel et av de beste plasmakjøpene man kan gjøre i 8000,- klassen. Skal du gå for LCD er jeg ganske sikker på at det er andre modeller som er vel så bra som SL 8000 (Uten at jeg har full oversikt over utvalget).

Veldig lang post å skrive seint på natta, håper du får noe ut av den

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo nå at G20 er å få tak i ned mot 7000, da er jo valget enda enklere (For meg hvertfall )

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for ett veldig godt svar!
    Jeg har ikke noe behov for noen stor lysstyrke da jeg kan gjøre rommet omtrent så mørkt jeg vil. Så da blir det nok en g20

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et godt valg....du går for kvalitet

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Et godt valg....du går for kvalitet
    Du gir deg ikke - for mye TV (2) titting straffer seg vet du 8) .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du gir deg ikke - for mye TV (2) titting straffer seg vet du 8) .
    Joda har ikke nevnt så mye om det jeg lengre. Men har det jo på signaturen da........8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •