Grønt på sorte områder på en Samsung M86.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grønt på sorte områder på en Samsung M86.

Hei alle sammen!
    Håper jeg er under rett kategori ang dette :-D

Har en Samsung M86 som jeg har koblet en Dreambox via HDMI og det funker knall )

MEN, når jeg kobler til PS3 eller Mac Mini (2010) dukker det opp grønne områder på de mørke partiene i film og spill. Har søkt og søkt, men finner ingen løsning på dette..

Føler at jeg har prøvd det meste av innstillinger og jeg har prøvd å bytte HDMI kabel uten hell.. Legger ved noen bilder som kanskje kan vise hva jeg mener... Trenger syyyykt mye hjelp her altså :-D

Bildr.no

Bildr.no

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du prøvd en annen hdmi kabel? ser ut som støy
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    har du prøvd en annen hdmi kabel? ser ut som støy
    Hei Bodin..
    Som du sikkert ser, skrev jeg i posten at jeg har prøvd en annen HDMI kabel.

Hadde to helt like HDMI kabler som jeg prøvde uten hell. I dag dro jeg og kjøpte en annen type for å teste. Akkurat det samme problemet med den nye kabelen! For meg så det også ut som støy

Har kvalitet noe å si på kablene da? Den jeg kjøpte i dag, kostet 170,- på Obs Coop :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det er feil på kabelen kan du får prikker på bildet.

har du prøvd samme hdmi porten som du bruker dreamboxen på?
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    hvis det er feil på kabelen kan du får prikker på bildet.

har du prøvd samme hdmi porten som du bruker dreamboxen på?
    Hmmm.. Feil på alle 3 HDMI kablene? Høres jo litt tvilsomt ut :-D Men billig er de i hvertfall :neutral:

Har ikke prøvd HDMI porten på TV´n som Dreamboxen kjører på! Skal det ha noe å si? Dreamboxen kjører på HDMI port 2!

PS! Når jeg tenker etter, kan det hende jeg prøvde samme porten en stund tilbake, da jeg sleit med PS3..

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd HDMI kabelen i samme hull som Dreamboxen står i?? Er jo merkelig at Dreamboxen fungerer uten problem. Ellers kan du pøve med 1080i på PS3, leste på et forum at dette hadde hjelpa noen. Prøv evt å få låne en skikkelig høykvalitets HDMI kabel av noen. Evt kjøpe en på Elkjøp type monsterkabel, da kan du jo levere inn igjen og få pengene igjen om det skulle være.
    Lykke til

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av firepack
    Hmmm.. Feil på alle 3 HDMI kablene? Høres jo litt tvilsomt ut :-D Men billig er de i hvertfall :neutral:

Har ikke prøvd HDMI porten på TV´n som Dreamboxen kjører på! Skal det ha noe å si? Dreamboxen kjører på HDMI port 2!

PS! Når jeg tenker etter, kan det hende jeg prøvde samme porten en stund tilbake, da jeg sleit med PS3..
    Bor du i Bergen? For da kan du få låne en monsterhdmi av meg. Den skal være bra, kostet kr. 780,- på Bmh as.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor på Jessheim 8)

Men jeg fant denne og dette virket VELDIG kjent. Bortsett fra at støyen hans tar jo helt av :neutral:

YouTube - Maxent MX-42HPM20 HDMI-noise-snow-distortion

Kan jo hende kabelen som fulgte med Dreamboxen er av en høyere kvalitet! Trodde ikke støy kunne påvirke HDMI kabelen så mye!!!

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor på Jessheim 8)

Men jeg fant denne og dette virket VELDIG kjent. Bortsett fra at støyen hans tar jo helt av :neutral:

YouTube - Maxent MX-42HPM20 HDMI-noise-snow-distortion

Kan jo hende kabelen som fulgte med Dreamboxen er av en høyere kvalitet! Trodde ikke støy kunne påvirke HDMI kabelen så mye!!!
    Er verdt et forsøk da, for kabel og kvalitet er utrolig av og til. Prøv Elkjøp varianten da vel, så kan du bare levere den tilbake på 30 dagers returen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært på Elkjøp og kjøpte en 1 meter PURE AV HDMI kabel fra Belkin til 450,- uten at det hjalp noe særlig! Snakker vi da om at det kan være TV´n det er noe galt med?

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært på Elkjøp og kjøpte en 1 meter PURE AV HDMI kabel fra Belkin til 450,- uten at det hjalp noe særlig! Snakker vi da om at det kan være TV´n det er noe galt med?
    Hvor lenge har det vært slik egentlig? Vet at M86/M87 serien har vært utsatt for clouding etc, men går utifra at dette er ett "nytt" problem? Det kunne jo også vært at en FW update hadde gjort susen. Hvis Dreamboxen virker, så ville jeg kjørt kabelen fra Dreamboxen og rett i ps3en for å se om det funker, hvis det gjør det, så ville jeg så bytta hdmi kontakt inn i tven til feks hdmi2, og sett om problemet var der da, if yes - your tv is not working correctly..

-t

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Har sendt inn tv´n til repp. De sa de måtte bestille nytt mainboard?? Blir sikkert bra ) Kanskje det til og med forlenger levetiden på TV´n )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •