Gaming på Samsung LED tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gaming på Samsung LED tv

Hei
    Jeg vingler verre enn ei vingeskutt måke i full snøstorm når det gjelder valg av ny tv. Først lagde jeg en tråd om en 55 Sony ex500, men nå bygger jeg i stedet en ny vegg i stua til ny tv-krok og da holder det med en 46-47".

Plaseringen blir slik at en slank tv blir penest på den nye veggen, og da penser jeg tilbake til LED fra f.eks Samsung.

Er det noen her som spiller mye på samsung sine LED tv'er, og fungerer dette greit nok? Ser fler klager over inputlag, noe som bekymrer.

I dag spiller jeg på en 4 år gammel 42" hdready lcd med 16ms responstid på panelet. Men jeg merker ikke noe lagg der i allefall.

håper på svar fra folk som har førstehåndserfaring med spilling på nevnte tv.

Takker og bukker

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste LED skjermer har mye input lag, men dette måles ikke i responstid. Responstid er noe helt annet. Input lag er hvor mye tid tven bruker på å få signalet fra inngangen og ut som bilde.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har merket det på ett spill, Killzone 2, ellers ingen problemer.

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hver bryr seg om det litt inputlag? Bare bildet kommer etter max 5 sec og bildet i seg selv ikke lagger så er alt fint

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung LED TV gaming

jeg spiller ekstremt mye på min ps3 og jeg har en Samsung LED TV 46 UE46B6050.trur den er den förste i generasjonen av leds. jeg spiller ikke fps spill så jeg kan ikke snakke om de.men når jeg har spilt ninja gaiden sigma 1 på ps3 så merker jeg ikke noe lagg,da spillet krever ekstrem timing.Jeg har heller ikke merka på noen andre spill.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trylle
    jeg spiller ekstremt mye på min ps3 og jeg har en Samsung LED TV 46 UE46B6050.trur den er den förste i generasjonen av leds. jeg spiller ikke fps spill så jeg kan ikke snakke om de.men når jeg har spilt ninja gaiden sigma 1 på ps3 så merker jeg ikke noe lagg,da spillet krever ekstrem timing.Jeg har heller ikke merka på noen andre spill.
    fungerer fint på guitar hero og alle andre fps enn killzone 2

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har da på Game mode på tv'en osv regner jeg med?

Må man forresten regne med mer slik inputlag på edge-led tv'er kontra "vanlige" lcd tv'er?

Den gamle tv'en min funker bra som pokker til spilling, så det er litt kjedelig om det skulle bli verre med en ny tv! :twisted:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olakjerre
    Dere har da på Game mode på tv'en osv regner jeg med?

nei, vanlig filmmodus

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lolas
    Hver bryr seg om det litt inputlag? Bare bildet kommer etter max 5 sec og bildet i seg selv ikke lagger så er alt fint
    ...alle som ikke ønsker å dø når de spiller onlineskytespill som feks COD bør være interessert i inputlag.......... med mindre de er så gode at de ønsker en større utfordring :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    fungerer fint på guitar hero og alle andre fps enn killzone 2
    det er jo litt kjipt da for de som spiller fps.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo litt kjipt da for de som spiller fps.
    hvorfor? COD, Bad Company osv fungerer fint.
    Det er KUN Killzone 2 jeg har hatt problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

jojo,men fortsatt litt kjipt vel

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jojo,men fortsatt litt kjipt vel
    nei

kan sette tv i gaming mode og spille killzone 2, om jeg på død og liv må.
    det fungerer fint

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor? COD, Bad Company osv fungerer fint.
    Det er KUN Killzone 2 jeg har hatt problemer.
    Tror nok ikke du kan skylle det på TVen. Det er spillet som er slik, og det er direkte seigt sammenlignet med feks COD MW2 som er svært responsivt. Sannsynligvis er det fordi PS3 bruker litt tid på den suverene grafikken til KZ2. MW2 har også høyere framerate, noe som merkes.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Tror nok ikke du kan skylle det på TVen. Det er spillet som er slik, og det er direkte seigt sammenlignet med feks COD MW2 som er svært responsivt. Sannsynligvis er det fordi PS3 bruker litt tid på den suverene grafikken til KZ2. MW2 har også høyere framerate, noe som merkes.
    Joda, det er TVen, KZ2 fungerte fint på plasmaen jeg hadde før...

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det er TVen, KZ2 fungerte fint på plasmaen jeg hadde før...
    Kanskje plasmaen hadde lavere input lag slik at det føltes spillbart? Min påstand er at KZ2 er tregere enn feks MW2 i utgangspunktet. Lagen i spillet/PS3 kommer i tillegg til lagen i TVen, og hva folk syns er akseptabel lag er veldig individuelt.

Selv mener jeg MW2 er fullstendig uspillbart på Samsung LE46C635 (ikke LED) i film-modus, og knapt spillbart i spillmodus. Henholdsvis 90 og 45 ms input lag. Den er merkbart tregere enn min 4 år gamle 37" budsjett-LCD. Sannsynligvis er jeg over gjennomsnittet kresen på dette, men det er ikke bra at bildekvalitet hele veien forbedres med langsom elektronikk på bekostning av input lag. Jeg sitter med en mistanke om at hvis man vil ha en TV som er optimal til gaming så bør man se etter en eldre modell. Eksempelvis er Panasonic G20 (2010-modell) målt til vesentelig høyere input lag enn G10 (2009-modell).

Når det er sagt er 45 ms godt nok for mange, som nevnt er det veldig individuelt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget kresen på Guitar Hero og Killzone.
    Killzone er nok tregere pga prosessering i ps3, ja. siden guitar hero fungerer såpass bra kan en nesten se bort fra at det er store problemer med input lag på TV, men litt er det...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen
    har omsider kjøpt meg ny tv, Sony 52"-EX700, og tross alle advarsler om input lag på led tv'er så kjøpte jeg nettopp en edge-led tv etter å ha testet den i butikk med min egen x360 og MW2.

Har nå sitti å spilt litt, funker fett synes jeg. Har ikke prøvd det "innebygde" game moduset enda, kun vanlig oppsett med og uten Sony sin Motion Flow.

Motion flow er HZ, men den har 3 innstillinger, av, standard og høy. Jeg har kun forsøkt av og standard. Vet ikke hvor mye HZ den f.eks har på standard kontra høy. Men min erfaring er at bildet naturligvis er sykt smooth med motion flow på. Jeg spiller faktisk like bra/dårlig med den på.

Men, for å pense over til det vi alle prater om, input lag. Jeg fyra opp Guitar Hero og tok kalibreringen, fikk 0ms på både audio og video. Betyr det da at man ikke har lag? Fikk samme resultat på med motion flow satt til standard, og av.

Skal teste dette i game mode også, men game mode er sikkert bare noe enklere bildeprossesering og motion flow OFF..

Game on dudes

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olakjerre
    Men, for å pense over til det vi alle prater om, input lag. Jeg fyra opp Guitar Hero og tok kalibreringen, fikk 0ms på både audio og video. Betyr det da at man ikke har lag? Fikk samme resultat på med motion flow satt til standard, og av.
    Den testen til Guitar Hero bør være en rimelig god test på input lag ja. Men vær oppmerksom på at input lag kan variere ut ifra hvor mye som må "prosesseres" i bildet når MotionFlow er skrudd på.

Jeg tror det er derfor at f.eks. Killzone2 som er nevnt tidligere i tråden har mer input lag. Dette spillet har veldig mye post-processing effecter som lager "støy" i bildet som kan gjøre at MotionFlow systemet må bruke lengre tid pr. bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering. Spilte en del Mw2 i går kveld, bruker tv'en i game modus. Da spiller jeg like bra/dårlig som før

Da er jeg som regel på "pallen" hver runde med free for all.

Men om jeg spiller med tv'en i standard modus, som jeg bruker til tv titting, så spiller jeg dårligere, dvs, aimen blir automatisk litt off.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •