Lg 55le550n

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Lg 55le550n

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lg 55le550n

Har tittet etter denne tv'n hos flere kjeder. Ingen som har denne, må bestilles om mulig.

Liker spec. på denne. Finnes hos netonnet for 17-18 laken.
    Det er tydeligvis ikke enkelt å få sett denne.

Spør derfor om noen på dette utmerkede forum har erfaring med denne tv'n ?

mvh

PMH

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke erfaring med denne modellen....men har selv kjøpt en LG plasma toppmodell til 18 laken, denne fikk innbrenning med vanlig tv titting og LG nekter å ta noe ansvar....LG het før GoldStar, og burde kanskje hatt det navnet ennå. men valget er ditt....fins mange gode TV Samsung....Phillips og you name it

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hørt og blitt fortalt om innbrenningsproblematikken vedr. LG plasma.
    Nå er det bare det at LG 55LE550N er en LED-TV med 200hz thrue motion.
    Den har også bluetooth.

Noen som kjenner til denne tv'n?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Har ikke erfaring med denne modellen....men har selv kjøpt en LG plasma toppmodell til 18 laken, denne fikk innbrenning med vanlig tv titting og LG nekter å ta noe ansvar....LG het før GoldStar, og burde kanskje hatt det navnet ennå. men valget er ditt....fins mange gode TV Samsung....Phillips og you name it

Du trenger ikke svare når du ikke bidrar med noe. Du benytter enhver mulighet til å sverte LG som et merke, noe ihvertfall jeg har sett meg lei av.

Hva gjelder innbrenning på LG sine plasma-modeller, har absolutt ingenting med denne tråden å gjøre.
    Hvis du har tenkt til å fortsette og male denne historien din i ethvert fremtidig innlegg - gjør det på en grundigere, og mer nyansert måte.

Trådstarter: Beklager OT.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Du trenger ikke svare når du ikke bidrar med noe. Du benytter enhver mulighet til å sverte LG som et merke, noe ihvertfall jeg har sett meg lei av.

Hva gjelder innbrenning på LG sine plasma-modeller, har absolutt ingenting med denne tråden å gjøre.
    Hvis du har tenkt til å fortsette og male denne historien din i ethvert fremtidig innlegg - gjør det på en grundigere, og mer nyansert måte.

Jeg gjør bare oppmerksom på hva en kan forvente av kundebehandling av LG, dette vil jo gjelde alle modeller....Velment råd fra meg....Beklager om noen blir støtt av det

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123

Helt enig med deg. Begynner å bli lei hakket i plata...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Jeg gjør bare oppmerksom på hva en kan forvente av kundebehandling av LG, dette vil jo gjelde alle modeller....Velment råd fra meg....Beklager om noen blir støtt av det
    Problemet er at du uavhengig av trådstarters problemstilling, konsekvent ramser opp den samme leksa - i et kneppe tråder.
    Slik jeg ser det, har dine innlegg ikke lenger noen nytteverdi, hold heller dette til den tråden du selv har opprettet på bakgrunn av dette.

Igjen; beklager OT diskusjon. Mods er velkommene til å slette mine innlegg.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det er nok hensiktsmessig at vi forholder tråden relatert til de faktiske modeller fremfor generelle betraktninger rundt LG, spesielt hvis dette gjentas. Jeg må selv si jeg ikke har vært veldig imponert over kvaliteten til LG basert på min begrensede erfaring (en LG PG506000 plasma med masse feil), men en kan nesten ikke generalisere på bakgrunn av denne ene erfaringen.

Når det er sagt; hvis dette ikke allerede er foretatt - opprett gjerne en tråd der du angir din konkrete erfaring med LG og gitte TV-type, så kanskje noen andre også vil dele av sine erfaringer!

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smurt
    Har tittet etter denne tv'n hos flere kjeder. Ingen som har denne, må bestilles om mulig.

Liker spec. på denne. Finnes hos netonnet for 17-18 laken.
    Det er tydeligvis ikke enkelt å få sett denne.

Spør derfor om noen på dette utmerkede forum har erfaring med denne tv'n ?

mvh

PMH
    Har desverre ikke erfaring fra Lg 55le550n, men utfra spesifikkasjonene, er dette vel en kant led TV uten lokal dimming?
    Dette vil vel kunne bety litt dårligere sortnivå i kontrastrike bilder, samt litt mindre lysstyrke uniformitet enn f.eks den nye 55LE850N modellen som koster noen 3-4 laken-høvdinger mer.

Det som vel har vært en problemstilling med disse LCD-LED TVene fra LG, har vært at de bruker et blankt glass foran bildet, noe som kan skape litt mye sjenerende speiling og reflesjoner i lyse rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har funnet ut har den LED baklys - lokal dimming.
    På denne modellen ser det ut som om det ikke er det reflekterende glasset over fronten.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg. Begynner å bli lei hakket i plata...
    Er jo helt greit...Men skulle som sagt ønske at noen hadde skreket mere for 6 mnd siden da jeg kjøpte min LG.Beklager jo at jeg kommenterte noe, men jeg følte det moralsk riktig å iallefall advare deg mot å kjøpe en såpass dyr tv fra LG, for det er jo faktisk en tv fra LG. Jeg har hatt problem og mange andre også.
    Og når jeg da tar kontakt med LG support så var det dessverre ikke mye hjelp å få. Så jeg har "boss" til 18 laken på veggen min. Men alle har den frie vilje.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til LG i går med spørsmål om hva som er riktige spec på denne tv'n.
    Noen steder står det at den har bak-led med lokal dimming og 100hz.
    På LG sin side står det ikke et ord om hva slags led det er samt at det er 200hz.

Dette var svaret jeg fikk fra support:

55le550n har led plus/led edge med local dimming, true motion 100 hz.

Feil spec på lg sin side. Teit..... .

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til LG i går med spørsmål om hva som er riktige spec på denne tv'n.
    Noen steder står det at den har bak-led med lokal dimming og 100hz.
    På LG sin side står det ikke et ord om hva slags led det er samt at det er 200hz.

Dette var svaret jeg fikk fra support:

55le550n har led plus/led edge med local dimming, true motion 100 hz.

Feil spec på lg sin side. Teit..... .
    Trenger vel ikke så mye ytterlig kommentar det der nei....Er slik jeg har lært LG å kjenne

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det måtte kommenteres ja? LG er et HELT annet merke enn det var da de het goldstar, så det er bare tull å trekke fram dette.

Det er KUN LE850 og LX950 fra LG som har baklyst LED og Lokal dimming. Alle andre modeller har Edge-LED og enkelte modeller har EDGE-Led med såkalt "lokal dimming" som ikke kan sammenlignes med normal Lokal dimming fra bakbelyste LED tver...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •