Panasonic tx-p50g20e til mine formål, Eller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic tx-p50g20e til mine formål, Eller?

Hei

Jeg har funnet ut at jeg skal bytte ut min 37" lcd Hyundai tv, jeg har bestemt meg for at jeg skal opp i 50" klassen. Når jeg startet og kikke litt rundt var jeg veldig bestemt på Led -lcd men ettersom jo mer jeg leste jo mer ble jeg rett og slett skyvet over på plasma siden.
    Jeg vet du får større og rimligere plasma tv'r en i forhold til hva led-lcd er i dag, så i går kom jeg over Panasonic TX-P50G20E.

Link: Panasonic TX-P50G20E THX-Godkjent Plasma-TV med Full HD - TV OG BILDE - LCD, LED og plasma-TV - TV 50 tom og større

Leste mange tester og kikket rundt på sider om hva den hadde og tilby og virker som en veldig bra tv til prisen, vil holde meg på en
    Pris: 10000-12000

Formål: Jeg driver en god del med editing og 3d modelling, jeg har alerede bestilt 2x 24" acer tver som jeg skal "jobbe" på, men denne tven skal brukes som min nr 3 tv i flokken. den er primært til og se på filmer, spille(pc-ps3) og vise resultater fra hobby programmene mine.

Og er innbrenning er strort problem disse dager på plasma? min lcd(brukes som pc skjerm) brenner seg inn hele tiden men jeg har vendt meg til det. kan det bli et problem på denne?

Fordi det vil nok bli noen stillestånde statiske bilder på skjermen en stund.
    Om Ikke det er mulig og ha individuelle screen savers for hver skjerm fordi da kan jeg jo bare ha en kort periode på 50", jeg antar dette er mulig eller tar jeg feil her?

Men anyway, er dettte en bra tv for mitt bruk eller vil dere anbefalle noe annet?
    Jeg er mer "Function Before Fashion", så billedkvalitet fremfor tykkelse

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump,ingen som kan hjelpe meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke helt fornøyd med G20'en min. Jeg kjøpte først en Samsung UE46B6050 som jeg byttet inn pga clouding. Bortsett fra nevnte Clouding så var Samsungen langt bedre i SD, og minst like bra i HD. Hovedproblemet mitt er at Panasonicen får unaturlige overganger mellom fargene i SD format. Spesielt på grafikk. Det blir ofte sånn:

Derfor tror jeg ikke plasma er rette valget for deg. Men prøv å finn en LED skjerm som ikke sliter med clouding, men da er jeg redd for at du må opp i pris.

Jeg må legge til at jeg ikke har hatt G20'en mer enn i en uke så det kan hende at mit inntrykk vil bli bedre etter hvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Jeg er ikke helt fornøyd med G20'en min. Jeg kjøpte først en Samsung UE46B6050 som jeg byttet inn pga clouding. Bortsett fra nevnte Clouding så var Samsungen langt bedre i SD, og minst like bra i HD. Hovedproblemet mitt er at Panasonicen får unaturlige overganger mellom fargene i SD format. Spesielt på grafikk. Det blir ofte sånn:

Derfor tror jeg ikke plasma er rette valget for deg. Men prøv å finn en LED skjerm som ikke sliter med clouding, men da er jeg redd for at du må opp i pris.

Jeg må legge til at jeg ikke har hatt G20'en mer enn i en uke så det kan hende at mit inntrykk vil bli bedre etter hvert.
    Jeg gikk for plasma for "alle" her inne skryter det opp i skyene, spesielt Panasonic. Det samme gjelder veldig mange kritikere.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt til sitt bruk. Panasonic sine siste plasma'er er knallbra, men ikke på SD. Samt til databruk er det LCD/LED som gjelder.

Jeg er mer "plasma" fyr, men det er nok pga at jeg bruker TV'er til å se film og TV-kanaler på . Men fortsatt er ingen TV perfekt, selv om de får 6'ere o.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Alt til sitt bruk. Panasonic sine siste plasma'er er knallbra, men ikke på SD. Samt til databruk er det LCD/LED som gjelder.

Jeg er mer "plasma" fyr, men det er nok pga at jeg bruker TV'er til å se film og TV-kanaler på . Men fortsatt er ingen TV perfekt, selv om de får 6'ere o.l.
    Tv er jo stort sett i SD, er vel kun NRK1 og TV2 av de norske som sender i HD.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer HD for fullt i årene som kommer,så ikke kjøp tv pga sd sendinger,jeg bruker en ipbox til å skalere opp mine sd sendinger så jeg har nesten hd kvalitet på alle sendinger via parabol,pc bildet er også helt perfekt på panasonic plasma når jeg bruker en dvi til hdmi kabel.Har også hatt samsung led men syntes bildet var unaturlig i forhold til plasmaen ihvertfall til tv bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om tven ikke er helt 100% på sd så er ikke det krise, kabel tv er ikke noe jeg titter alt for mye på.
    noen som har et svar på et av de andre spørsmåla mine? Eller noe spennende og fortelle? >.<

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Tv er jo stort sett i SD, er vel kun NRK1 og TV2 av de norske som sender i HD.
    Jeg er sikker på at du kan justere bort disse unaturlige fargeovergangene.
    Har du prøvd alternative justeringer og slått av alle filtre og "hjelpefunksjoner"?

Da bladet Hjemmekino testet TX-50X20 endte de opp med disse innstillingene i ekte kinomodus:
    Kontrast: 42
    Lysstyrke: 0
    Farge: 26
    Skarphet: 5
    Sterke farger: av
    Økonomimodus: På
    P-NR(støyredukson): av
    100 hz: på
    Strømsparer: av
    Overscan: av

Hvor stor forskjell det er på X20 og G20 vet jeg ikke, men det er kanskje verd å prøve disse innstillingene?
    Hvis ikke dette blir bra, så tror jeg nok jeg skal klare å finne Hjemmekinos test av G20 og se om de har skrevet innstillingene der.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg er sikker på at du kan justere bort disse unaturlige fargeovergangene.
    Har du prøvd alternative justeringer og slått av alle filtre og "hjelpefunksjoner"?

Da bladet Hjemmekino testet TX-50X20 endte de opp med disse innstillingene i ekte kinomodus:
    Kontrast: 42
    Lysstyrke: 0
    Farge: 26
    Skarphet: 5
    Sterke farger: av
    Økonomimodus: På
    P-NR(støyredukson): av
    100 hz: på
    Strømsparer: av
    Overscan: av

Hvor stor forskjell det er på X20 og G20 vet jeg ikke, men det er kanskje verd å prøve disse innstillingene?
    Hvis ikke dette blir bra, så tror jeg nok jeg skal klare å finne Hjemmekinos test av G20 og se om de har skrevet innstillingene der.

Jeg har prøvd disse innstillingene som jeg le anbefalt i en annen tråd.

Panasonic har ofte noe oversaturert grønnfarge, selv om det er kraftig forbedret på G20-serien. Du kan prøve å redusere metningen på grønn på følgende måte:

Sett skjermen i professional mode (1):
    Velg ETT av disse alternativene (det moderate alternativet i parentes):

Kontrast: 42 (36)
    Lysstyrke: -1 (-1)
    Farge: 33 (30)
    Skarphet: 2 (5)
    Støyreduksjon: Av

Gamma: 2.4

Overscan: AV på dvd/blu-ray, PÅ ved TV-sendinger

Strømsparer: På

Superoppløsning: middels

Hvitbalanse (krever normalt måleutstyr, så det lar jeg ligge). Men:

Fargetone/metning

R (high): 0
    G (high):-2
    B (high): 0
    R(low): 0
    G(low): -2/-4
    B(low):0
    J.Haugen is offline Rapporter innlegget til moderator Svar med sitat

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bumpe igjen, siden mesteparten så langt er ganske offtopic fra mine spørsmål, og jeg skal prøve og få bestilt tv i løpet av uka før jeg drar på ferie. så jeg er litt hissig på svar

jeg er på en måte litt bestemt på plasma, utifra at jeg må ganske høyt opp i pris for og få en tilsvarende god tv i led-lcd i 50"
    Men så må jeg inn på dette med induviduelle skjermbeskyttere og innbrenning, hadde blitt super glad hvis noen kunne gitt meg noe info om dette.

Og mener du jeg gjør en feil ved valg eller noe annet. Tell me! men begrunn svaret så jeg skjønner hva det dreier seg om.

Takker!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Påla
    Jeg må bumpe igjen, siden mesteparten så langt er ganske offtopic fra mine spørsmål, og jeg skal prøve og få bestilt tv i løpet av uka før jeg drar på ferie. så jeg er litt hissig på svar

jeg er på en måte litt bestemt på plasma, utifra at jeg må ganske høyt opp i pris for og få en tilsvarende god tv i led-lcd i 50"
    Men så må jeg inn på dette med induviduelle skjermbeskyttere og innbrenning, hadde blitt super glad hvis noen kunne gitt meg noe info om dette.

Og mener du jeg gjør en feil ved valg eller noe annet. Tell me! men begrunn svaret så jeg skjønner hva det dreier seg om.

Takker!
    Infoen er i høyeste grad aktuell da det bør føre til at du tenker deg litt ekstra om:wink: Men du har rett i at du må litt opp i pris for å få en bra LED. Sjekk omtaler, men ikke stol blindt på de. Jeg tror alle tv'er i denne prisklassen har sine feil og svakheter, men det gjelder bare å finne den rette. Jeg er enda usikker på om jeg har valgt rett. Ser at Samsung sine plasma tv'er også få mye skryt. Skal bla ha ett klarere bilde, de sliter sikkert ikke like mye med gradering heller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •