Sony BRAVIA KDL-40NX700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony BRAVIA KDL-40NX700

Hei,

jeg er helt ny på dette med DLNA og streaming fra hjemmeserver.

Jeg har en TV som er WiFi certified og DLNA certified, som kan streame rett fra PC med en DLNA server som f.eks PS3 Media Server, TVersity, Nero Home media osv gjennom et trådløs nettverk. Jeg har klart å streame Bilder og Lyd gjennom WMP11 og Video (AVI, MP4, DivX, Xvid) gjennom PS3 Media Server.

Blir litt problemer når alt dette går trådløs. PC trådløst -> ADSL innebygget trådløs modem fra leverandøren -> TV trådløst...

Derfor ville jeg heller kjøpe meg et NAS produkt som kan sitte ved siden av dette ADSL modemet med trådløs funksjon, gjennom kable ethernet port og så streame videre til TV'en, men da mister jeg denne tingen med transcoding som PS3 Media Server klarte å gjøre med PC'en

Lurer på om det er mulig å få kjøpt en NAS som kan gjøre denne jobben som PC'en gjorde med PS3 Media Server, eventuelt få innstallert PMS in på NAS eller kjøpe et annet NAS som gjør allerede denne jobben?

takk på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump noen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Microsoft Homeserver.

Sjekk denne

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei nautic,
    takk for svar,

men det kom flere spm. Microsoft Home Server? er dette software? jeg tenkte mer på NAS (Network-Area Storage) boks/server som kan stå alene uten en PC og videreføre filer gjennom nettverk(WiFi eneste jeg kan bruke i mitt tilfelle)..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg har ikke fått til alt på tv'n. Har investert i en Syvio X9 som spiller alt! Helt fantastisk produkt! Sjekk Mediespiller: Vi tester Syvio X9 - DinSide Data. Jobber fortsatt med linux varianter, som minidlna. Ikke helt i mål der. Bare å mounte opp NAS servere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •